Jak uczyć maluchy języka obcego? :) Czy warto? - Netkobiety.pl

Dołącz do Forum Kobiet Netkobiety.pl! To miejsce zostało stworzone dla pełnoletnich, aktywnych i wyjątkowych kobiet, właśnie takich jak Ty! Otrzymasz tutaj wsparcie oraz porady użytkowniczek forum! Zobacz jak wiele nas łączy ...

Szukasz darmowej porady, wsparcia ? Nie zwlekaj zarejestruj się !!!

Forum Kobiet » STUDIA, SESJA I ŻYCIE STUDENCKIE » Jak uczyć maluchy języka obcego? :) Czy warto?

Strony 1

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Posty [ 20 ]

1

Temat: Jak uczyć maluchy języka obcego? :) Czy warto?

Pod wpływem naszej dyskusji w jednym z wątków dot. języków obcych postanowiłam założyć wątek dla nauczycielek języków obcych (tych przyszłych i obecnych smile ) oraz mam, które wciąż mają wątpliwości co do skuteczności takiego nauczania smile

Osobiście już od kilku lat jestem nauczycielką języka angielskiego (metodą Helen Doron). Metoda HD polega na tym, że całe zajęcia odbywają się w języku angielskim, a dzieci w domu osłuchują się z językiem poprzez puszczanie im "w tle" płyt HD. Naśladuje to uczenie dziecka języka polskiego, kiedy pokazujemy przedmioty/wykonujemy czynności i je nazywamy - dziecko łączy to, co widzi, z tym, co słyszy od nas i tak samo przebiegają lekcje. Kursy prowadzimy dla dzieci od 1 roku życia i z powodzeniem kontynuujemy przez kolejne lata na następnych poziomach (dopiero dzieci ok. 8-9 letnie uczą się u nas autorską metodą, w dużej mierze zainspirowanej HD).

Muszę powiedzieć, że jako nauczycielka grupy, która przydreptała do mnie właśnie w wieku 1,5-2 lat (obecnie 4-5latki) widzę, jak dużo im to daje. Oczywiście, niewielu nauczycieli chce podjąć się pracy z takimi "pełzakami", bo wymaga to ogromnie wiele wiary we własne umiejętności, w możliwości dziecka i współpracy ze strony rodziców, którzy uczestniczą w zajęciach - a dopóki maluch nie będzie mówił, nie otrzymujemy takiej informacji zwrotnej o tym, co umie, jak to ma miejsce ze starszymi dziećmi.