Czy można studiować nie ucząc się języka obcego? - Netkobiety.pl

Dołącz do Forum Kobiet Netkobiety.pl! To miejsce zostało stworzone dla pełnoletnich, aktywnych i wyjątkowych kobiet, właśnie takich jak Ty! Otrzymasz tutaj wsparcie oraz porady użytkowniczek forum! Zobacz jak wiele nas łączy ...

Szukasz darmowej porady, wsparcia ? Nie zwlekaj zarejestruj się !!!


Forum Kobiet » STUDIA, SESJA I ŻYCIE STUDENCKIE » Czy można studiować nie ucząc się języka obcego?

Strony 1

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Posty [ 9 ]

Temat: Czy można studiować nie ucząc się języka obcego?

mam 37 lat i dwoje wspaniałych dzieci.Po szkole zaczęlam studia ,ale sama przerwałam.pracuję zawodowo i ogólnie nie mam za dużo powodów do narzekań.ale...
niedawno zaczęłam mieć niedosyt,chciałabym wybrać sie na studia i mieć wyższe wykształcenie.mam duże obawy,a jestem osobą która się dość szybko zraża ,i nie wiem czy poradziłabym sobie na studiach jeżeli chodzi o język obcy.Mam wykształcenie ekonomiczne i całe życie pracuję w swoim zawodzie.przeglądałam listę przedmiotów na niektórych uczelniach i obowiązuje język obcy.Jestem jedną z tych osób ,których nauka języka sprawia ogromne trudności mimo iż inny zakres wiedzy nie jest takim problemem.czy jest możliwośc dokształcenie omijając jezyk,może wydawać sie śmieszne ,ale przeraża mnie to i próbowałam ale jak mówia jednym uchem wpada a drugim wypada

Zobacz podobne tematy :

2

Odp: Czy można studiować nie ucząc się języka obcego?

Na studiach można wybrać sobie poziom od jakiego chcesz zacząć naukę. Jeśli zaczęlabyś od podstaw może nie byloby Ci tak trudno? Jeśli masz podstawy albo chociaż jesteś osluchana jakiegokolwiek języka obcego, to nauka tak naprawdę nie jest tak ciężka. Może troszkę panikujesz?:)

Nigdy Nie Mów Nigdy.Nigdy Nie Mów Zawsze.

3

Odp: Czy można studiować nie ucząc się języka obcego?

jesli bedą Was uczyc pod egzamin z TELC'a zapisz się do gr. 0 bądz A1.

4 Ostatnio edytowany przez pennylane (2010-06-18 10:56:05)

Odp: Czy można studiować nie ucząc się języka obcego?

Nie wiem czy zgodnie z założeniami deklaracji bolońskiej nie ma wymogów aby każdy absolwent uczelni wyższej (niezależnie od stopnia studiów) musi znać jeden, wybrany język obcy na poziomie B2. Nie jest to więc do końca tak jak piszecie - można bowiem zacząć od A1 ale i tak przez 3 lata - w przypadku studiów I stopnia, albo przez 2 - w przypadku II stopnia - trzeba dojść do poziomu B2.

wiolu a nie myślałaś o dokształcaniu się w szkołach pomaturalnych a nie na uczelni wyższej?

Are you an idiot? No, sir, I'm a dreamer

5

Odp: Czy można studiować nie ucząc się języka obcego?
wiola12132 napisał/a:

mam 37 lat i dwoje wspaniałych dzieci.Po szkole zaczęlam studia ,ale sama przerwałam.pracuję zawodowo i ogólnie nie mam za dużo powodów do narzekań.ale...
niedawno zaczęłam mieć niedosyt,chciałabym wybrać sie na studia i mieć wyższe wykształcenie.mam duże obawy,a jestem osobą która się dość szybko zraża ,i nie wiem czy poradziłabym sobie na studiach jeżeli chodzi o język obcy.Mam wykształcenie ekonomiczne i całe życie pracuję w swoim zawodzie.przeglądałam listę przedmiotów na niektórych uczelniach i obowiązuje język obcy.Jestem jedną z tych osób ,których nauka języka sprawia ogromne trudności mimo iż inny zakres wiedzy nie jest takim problemem.czy jest możliwośc dokształcenie omijając jezyk,może wydawać sie śmieszne ,ale przeraża mnie to i próbowałam ale jak mówia jednym uchem wpada a drugim wypada

To ja sie tez nad tym zastanawiam,ale polecono mi jednak zeby pójsc na kurs do szkoły językowej i tak własnie sama chce zrobic.

6

Odp: Czy można studiować nie ucząc się języka obcego?

Z tego co ja wiem jeden język musi być kontynuowany, a jeden od podstaw, przynajmniej jeśli mówimy o uczelniach państwowych. Sama nauka języka myślę że nie sprawi Ci aż tyle trudności, tylko trzeba jakiś fajny system opracować. Podobno skuteczny jest program "Roseta Stone" w USA hicior, nie wiem czy gdzieś da się kupić w PL, jeśli nie to można ściągnąć z sieci. Fajny sposób to fiszki z jednej strony masz słówko polskie z drugiej obce, i przekładasz karteczki w ten sposób się ucząc. Program jest do tego nazywa się "Fiszka", tylko potem trzeba wycinać, ale mi to bardzo pomaga. Warto w ramach relaksu oglądać filmy obcojęzyczne z napisami na początku potem bez i skupiać się na języku. smile Wielu moich znajomych nie dawało rady na uczelniach, a teraz nawijają lepiej niż ja. Jeśli poświęcisz na zaocznych 40 min. dziennie na język to zaliczysz bez problemu. smile Trzeba po prostu dużo siły. big_smile Dużo lepiej niż kurs językowy zadziałają korepetycje u jakiegoś nauczyciela + praca samodzielna i nie wydasz tyle kasy.

"...Tęgi chłop co lekko w ręku łamie sztaby, względem baby jest tak jak dziecko, całkiem słaby...."

7

Odp: Czy można studiować nie ucząc się języka obcego?

dzieki za wszystkie rady.mam ogromną ochotę spróbować studia online ,ale chyba jeszcze trochę poczekam.mam małe dziecko 2 latka i jak czytałam trochę w internecie to nawet studiowanie wirtualnie wymaga dużo uwagi i pościecenia czasu nauce.Mój synek nie daje mi wytchnienia,ale myślę ,że w niedalekiej przyszłości pomyślę znowu.zapewniam,że jestem uparta i chcę i spróbuję ale musi podrosnąć,bo nie mam możliwości pozostawiania dziecka nawet na tego typu studiach jak online,bo i tak trzeba zjawiać się na egzaminach i składać raporty.Ogromnie żałuję,że kiedyś zrezygnowałam,ale czasu nie cofnę.

8

Odp: Czy można studiować nie ucząc się języka obcego?

Studia online sa moze fajne ,ale ja kiedyś uczyłam sie angileskiego korespondencyjnie i jakos nie bardzo mi ta nauka szła,wiec boje sie ze dokładnie byłoby tak jesli chodzi o naukę online.Musze miec lektora który stoi nade mna i sprawdza moje poczynania w nauce.

9

Odp: Czy można studiować nie ucząc się języka obcego?

Sama na studiach najbardziej bałam się angielskiego. Gdy pisaliśmy wstępny test, który miałby nas zakwalifikować do odpowiedniego poziomu - klikałam tylko "dalej" bez udzielania odpowiedzi, tak aby uzyskać 0 punktów i dostać się do najniższej grupy. Tak też było. Może teraz trochę żałuję, bo nic się na studiach nie nauczyłam języka, ale biorąc pod uwagę moją panikę podczas I roku stwierdzam, że nie było wówczas innego wyjścia wink

Nie na każdych studiach jest język obcy. Na magisterskich nie miałam. Jednak młodzież, która obecnie jest w szkole średniej i wybiera się na studia nie ma takich problemów, ponieważ są uczeni języka od przedszkola. Zazdroszczę smile

"Nie bój się, uwierz w siebie, masz już wszystko, poczuj więc, że przed tobą cała przyszłość, przecież wiesz"
"Trzeba przecież kochać coś, by żyć. Mieć gdzieś jakiś własny ląd choćby o te dziesięć godzin stąd"

Posty [ 9 ]

Strony 1

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Forum Kobiet » STUDIA, SESJA I ŻYCIE STUDENCKIE » Czy można studiować nie ucząc się języka obcego?

Zobacz popularne tematy :

Mapa strony - Archiwum | Regulamin | Polityka Prywatności



© www.netkobiety.pl 2007-2018