Szanowne Panie!
Jestem studentką studiów magisterskich na kierunku Praca Socjalna, na Uniwersytecie Łódzkim. Prowadzę badania dotyczące płci jako czynnika determinującego wykluczenie społeczne. Może któraś z Was zechciałaby się podzielić własnymi doświadczeniami i opinią?? A może Wasze drugie połówki miałyby coś do powiedzenia na ten temat?
Pytania zawarte w kwestionariuszu dotyczą ról społecznych pełnionych przez kobiety i mężczyzn, sytuacji na rynku pracy, przemocy domowej oraz obecnej sytuacji kobiet w Polsce i sprawy aborcji.
Zapraszam do wzięcia udziału w badaniu poniżej pytania zawarte w kwestionariuszu, niestety nie mogę wstawić linku do aplikacji, z góry dziękuję za odpowiedzi!
• podstawowe
• zawodowe
• średnie
• wyższe
• mężczyzna
1. Jeśli któraś z płci jest obiektem dyskryminacji ze strony płci przeciwnej w Polsce, to która?
• Kobiety
• Mężczyźni
2. Czy kiedykolwiek poczuł/a Pan/i, że jest ofiarą dyskryminacji ze względu na swoją płeć?
• Tak
• Nie
Jeśli TAK to dlaczego?
…............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
3. Które ze stereotypów związanych z kobietami są zgodne z Pana/i poglądami?
• Kobieta gospodyni domowa
• Kobiety lepiej radzą sobie z dziećmi, bo są ciepłe i wrażliwe
• Kobiety są słabe fizycznie, więc nie powinny podejmować „męskich” zawodów
• Kobiety są gorszymi kierowcami
• Każda kobieta chce być żoną i matką
• Kobiety są emocjonalne i mają skłonność do histerii
• Kobieta - Matka jest mniej wartościowym pracownikiem, dlatego trzeba jej płacić mniej
• Żadne z wyżej wymienionych