Witam. Dziś między mną a moim chłopakiem doszło do stosunku bez zabezpieczenia. Skończył w środku. Mam regularne cykle (28-29dni), w poniedziałek powinnam dostać okres, dlatego też nie jestem pewna czy kupować tabletkę. Nigdy nie brałam czegoś takiego, boje się też skutków ubocznych.
Proszę o poradę, bo panikuję. Oboje wypilismy i nie myśleliśmy o zabezpieczeniu. Jako że mój chłopak nie jest doświadczony, nie zdążył wyjąć na czas. Chciałabym, żeby nikt nie obrażał mnie, że jestem nieodpowiedzialna, bo sama doskonale wiem, że źle postąpiłam. Proszę tylko o radę czy uważacie, że powinnam lecieć do apteki czy poczekać do poniedziałku i jeżeli rano nie dostanę okresu (wiadomo coś mogło się przesunąć itd, chociaż obserwuje swój organizm, myślę że na pewno dostane okres w terminie) powinnam dopiero wtedy kupić tabletkę. To ciągle będzie mniej niż 2 doby po stosunku, po prostu boję się, że te dni niepłodne nie sprawdzą się, nawet jeśli owulacja w tym cyklu nie przesunęła się, a plemniki nie powinny przetrwać do następnej, jednak mimo wszystko pojawia się u mnie ogromny stres i bardzo bardzo proszę o radę ![]()
Podobne tematy
Jesteś bardzo nieodpowiedzialna - i to nie obraza, tylko stwierdzenie faktu.
Przez tak duży stres, Twój organizm może zwariować, co może spowodować przesunięcie się okresu.
Nie czekaj do poniedziałku, kup i połknij tę pigułkę jak najszybciej, wtedy działa najsilniej.
Osobiście przyjęłam taką pigułkę parę razy w życiu i szczerze - nie miałam kompletnie żadnych skutków ubocznych.
Dziękuję bardzo za odpowiedź
postaram się tabletkę kupić jak najszybciej.
Ja tam wolę dmuchać na zimne.
A te pigułki właśnie po to są - by ratować tyłek w razie wpadki.
Ephemeral, jesli możesz to idź do lekarza niech Cie moze jakoś obejrzy chociaz nie, wiem - nie chce Cie straszyć ale moja kolezanka miała krwotok, ta tabletka jej zaszkodziła, gdyby pogadała z lekarzem wczesniej to by sie dowiedziała ze nie powinna jej brać bo ryzyko ciazy w porównaniu z możliwymi skutkami ubocznymi w jej przypadku nie jest warte poświecenia zdrowia.
6 2015-11-29 06:07:37 Ostatnio edytowany przez Cyngli (2015-11-29 06:12:26)
Ale co niby lekarz ma oglądać?
Przecież tu nawet jeszcze do zapłodnienia nie doszło.
Lekarz w takiej sytuacji jedyne, co może, to sprawdzić, ile do owulacji albo właśnie pigułkę przepisać.
P.S A opisany przez Ciebie ''krwotok'' to mogła być po prostu obfita miesiączka. Pigułka ''po'' czasem rozregulowuje totalnie cykl menstruacyjny i okres przychodzi szybciej.
Żeby nie było - ja nikogo namawiać nie będę, by pigułkę przyjął. Po prostu według mnie to lepsze rozwiązanie, niż wpadka i niechciana ciąża.
Autorko, piszesz, że jesteś przekonana, że dostaniesz okres w terminie. Skąd to wiesz? Jeśli Twoje przypuszczenia oparte są na innych przesłankach niż tylko obliczenia - odpuść sobie tę tabletkę. Jeśli wcześniej zaobserwowałaś objawy owulacji a ostatnio obserwowałaś objawy zbliżającej się miesiączki - bez sensu łykać tabletkę. Tym bardziej, że po niej okres może Ci się przesunąć, więc panikować nie przestaniesz ![]()
OCzywiście jest to Twoja decyzja. W razie wpadki żadna z nas za Ciebie w ciązy nie będzie.
Lekarz moze zbadać, porozmawiać, sprawdzić ogólny stan zdrowia, nie mam pojęcia co w takich sytuacjach robi bo nigdy w takiej sytuacji nie byłam i nie będę, po prostu radzę Autorce co jest dobre wg mnie.
P.s. Miesiączką tego nazwać chyba nie mozna, skoro skonczylo sie w szpitalu.
Jeśli faktycznie skończyło się w szpitalu, to tak.
Vinnga - od dwóch lat mam naprawdę wyjątkowo regularne okresy. Obserwuje swoje ciało, widzę jak zmieniają się śluzy podczas cyklu itd. Wiem, że to też nie jest 100%wyznacznik, ale jestem przekonana, że będę mieć okres normalnie, wszystkie objawy takie jak pryszcze na twarzy, które zawsze mi się pojawiają przed okresem oraz lekki ból piersi pojawiły się. Mam nadzieję, że jutro okres pojawi się normalnie, najlepiej rano i będę pewna, że nie powinnam zajść. Nie chcę ładować w siebie takiej dawki hormonów a nie każdy organizm dobrze reaguje na takie tabletki, a studiuję i nie chciałabym opuszczać zajęć przez ewnetualne skutki uboczne. A jak wiadomo niektórzy naprawdę źle reagują na tę tabletkę, niektórzy w ogóle nic nie odczuwają.
Vinnga - od dwóch lat mam naprawdę wyjątkowo regularne okresy. Obserwuje swoje ciało, widzę jak zmieniają się śluzy podczas cyklu itd. Wiem, że to też nie jest 100%wyznacznik, ale jestem przekonana, że będę mieć okres normalnie, wszystkie objawy takie jak pryszcze na twarzy, które zawsze mi się pojawiają przed okresem oraz lekki ból piersi pojawiły się. Mam nadzieję, że jutro okres pojawi się normalnie, najlepiej rano i będę pewna, że nie powinnam zajść. Nie chcę ładować w siebie takiej dawki hormonów a nie każdy organizm dobrze reaguje na takie tabletki, a studiuję i nie chciałabym opuszczać zajęć przez ewnetualne skutki uboczne. A jak wiadomo niektórzy naprawdę źle reagują na tę tabletkę, niektórzy w ogóle nic nie odczuwają.
Pamiętaj, że im później przyjmiesz tabletkę, tym słabsze będzie jej działanie.
Jednak taka dawka hormonów nie jest obojętna dla organizmu i każdy może bardzo różnie zareagować.
Poza tym, jeśli jednak doszło do zapłodnienia, następuje niedopuszczenie do zagnieżdżenia i rozwoju, a w rezultacie uśmiercenie zarodka.
Więc moralnie to nie jest w porządku. Zabijanie żywej istoty.
A jeszcze raz- nie wiesz jak Twój organizm zareaguj i jak to na niego wpłynie. To, że ktoś nie miał skutków ubocznych nie znaczy, że ich nie ma.
ephemeral- ale Ty jesteś świadoma, że skutki uboczne mogą wystąpić, więc nie mam zamiaru przekonywać Cię do czegoś co sama wiesz. To tylko moja reakcja na to, że ktoś pisał, że nie miał skutków ubocznych. To o niczym nie świadczy. na Nie mogłam edytować posta, nie wiem dlaczego...Pozdrawiam