Jak powyżej...żałuję, że skończyłam takie, a nie inne, studia. Studiuję dzienną anglistykę na dobrej uczelni. Przed pójściem na studia wszyscy chwalili mój wybór i utwierdzali mnie w przekonaniu, że angielski to przyszłość, że to mi się opłaci.
Studia wybrałam pod kątem zainteresowań oraz tego, by mi sie w miarę opłaciły. Niestety, gorzko się rozczarowałam. Pierwsze ciemne strony tego - z mojej perspektywy jednak bezużytecznego w dzisiejszym świecie, w dobie tłumaczy internetowych (automatów) i powszechnej znajomości języka, kierunku - zaczęłam dostrzegać już na trzecim roku, ale żal mi było trzech lat zapierniczu (a był spory - mnóstwo czytania i pamięciówy) i musiałabym płacić za drugi kierunek, a nie było mnie stać na to, ani moich rodziców.
Pracy szukali moi znajomi angliści - większość wylądowała w szkołach za marne grosze, użerają się w zoo, bo szkołą tego nazwać już nie można.
Ja kiedyś marzyłam o pracy w szkole, nawet za niewielkie pieniądze, ale po odbyciu praktyk zobaczyłam, że moja psychika tam wysiądzie. Jest się tam atakowanym z 3 stron: dzieci, nauczycieli i rodziców. Co byś nie zrobił, jest źle. Poza tym, nawet starsi nauczyciele mi opowiadają, że polska szkoła zeszła na psy calkowicie, zwlaszcza w zakresie szacunku dziecka do nauczyciela. Roszczeniowa postawa, pretensje, to tylko wierzchołek góry lodowej. Przy tym brak większych możliwości awansu, aby praca była godziwie wynagradzana, po prostu.
Ale czuję się oszukana nie dlatego, że polska szkoła jest jaka jest, tylko dlatego że MIAŁO BYĆ TAK PIĘKNIE, miała być praca dla tłumaczy, miały być rzesze ogłoszeń, a tu figa z makiem.