BBBN napisał/a:gojka102, bardzo Ci dziękuję za odpowiedź. Twoja wypowiedź jest dla mnie kopalnią informacji.
Jeśli chodzi o Domana, jakie masz zarzuty i dlaczego uważasz, że dziecko nie nauczy się dzięki niej czytać? Doman w książce zaleca też pokazywanie poszczególnych liter i mamy w pokoju córki duży alfabet na ścianie, którym się bawimy.
Masz jakieś inne zarzuty do tej metody?
O metodzie Shiseidy nie slyszałam, mogłabyś przybliżyć?
Co do angielskiego - robię to sama i wiem jak to robić, godzina wierszyków, piosenek, książeczek, przytulania się + 30 min bajki na BBC sprawdza nam się znakomicie.
Bardzo mnie zaciekawiła Twoja krytyczna wypowiedź wobec metody Suzuki - czy w takim razie jako specjalistka radzisz zaczekać, czy zmienić instrument? Jestem zupełnym laikiem w tej kwestii, ale Mała jest bardzo muzykalna, więc nie chcę tego zaniedbać.
Tak, używa pieluszki. Ale coraz częściej mamy sukcesy nocnikowe.
Witaj!
Co do Shischidy(przepraszam,że poprzednią literówkę) jest to profesor,który przez zajmuje się badaniem rozwoju mózgu.Zarówno metoda Domana jak i Shischidy różnią się detalami,obe oparte są na prezentacji flashdots,że tym,że jak uczyłam córkę matematyki pracowałam metodą Shischidy dlatego,że miałam problem z kupieniem książki Domana.
Wiesz,ja korzystałam z przedruku Domana w nauce czytania,wspierałam się przedstawionym na youtube filmikami i tam nic o uczeniu liter nie było.Dziecko potrafi grać na instrumencie nie znając nut ale myślę,że nie nauczy się czytać czytając globalnie tak jak zaleca Doman dopóki nie pozna liter.Jak oglądałam filmiki zadowolonych mamuś jak ich dwulatki czytają to według mnie nie było to czytanie lecz taka zabawa w czytanie,zgadywanie bardziej oparte na zapamiętanych planszach.
Oczywiście nie neguję metody Domana jak możliwości poznawania i uczenia się nowych rzeczy a co za tym idzie rozwoju intelektualnego.