Snake tu nie chodzi o podbudowę polityczną, bo wiadomo, że nikt się pojawia z powietrza i za każdym kandydatem ktoś stoi.
Chodzi o to, że Duda jest dla mnie synonimem marazmu z miernotą pomieszaną. Wiem, że do każdego z dotychczasowych prezydentów można się o coś przyczepić, więc już też nie wyciągaj kolejnych powtarzanych już wielokrotnie zarzutów wobec poprzedników.
Napisałam, że PAD był nadzieją na nową jakość a okazał się beznadziejną miernotą pozbawioną jakiejkolwiek inwencji własnej. Jego prezydentura jest słaba, nic nie wniosła i nie wniesie. To już wiadomo. On po prostu pogrzebał nadzieje wielu osób, które postawiły na niego jako POTENCJAŁ. Okazał się wydmuszką, bo to tylko zewnętrzna skorupka, wymalowana pisanka a w środku pustka, nie ma nic do zaoferowania, oprócz swojego podpisu na kolejnych dokumentach, które każą mu podpisywać, albo po nocach na szybcika zaprzysięgać może kolejnych prokuratorów stanu wojennego albo sędziów ze słabymi opiniami, ale mających tę zaletę, że jak on sam, są niesamodzielni w swoich opiniach i sądach.
Lepiej dać szansę komuś innemu, kto może stać się prawdziwym mężem stanu, bo po PAD niczego poza kolejnymi narciarskimi tournee już się nie spodziewam.
PS
balin napisał/a:PIS ma ogromną przewagę w machinie propagandowej.
Nie da się ukryć, dlatego Stowarzyszenie Dziennikarzy wystosowało apel:
„ 10 maja, po raz czwarty w ciągu 20 miesięcy obywatele Polski wybiorą swoje władze. Prezydencka kampania wyborcza będzie przedstawiana i rozegra się w mediach. To, jak media publiczne przedstawią i skomentują kampanie kandydatów na prezydenta będzie mieć zasadnicze znaczenie dla wyników tych wyborów. Oglądalność TVP (trzy dzienniki telewizyjne) przekracza komercyjną konkurencję.
Dotychczasowa praktyka TVP i Polskiego Radia w tej sprawie budzi najwyższy niepokój. Obserwacje Towarzystwa Dziennikarskiego przed poprzednimi trzema wyborami wykazały, że te media prowadziły kampanię propagandową na rzecz kandydatów partii rządzącej, a przeciwko kandydatom opozycyjnym, łamiąc prawo zobowiązujące je do pluralizmu, bezstronności i niezależności.
Przed wyborami samorządowymi 2018 w „Wiadomościach” TVP 73 proc. czasu wypowiedzi mieli kandydaci PiS, 22 proc. – PO. W wyborach europejskich 2019 czas pozytywnych relacji dla PiS wynosił 66 proc., negatywne przedstawienie opozycyjnej Koalicji Europejskiej zajęło 31 proc. czasu materiałów o wyborach. Przed wyborami parlamentarnymi 2019 pozytywne materiały o PiS zajęły 55 proc. czasu relacji wyborczych „Wiadomości” TVP, negatywne o PO – 36 proc.
Propaganda mediów została dostrzeżona. Obserwatorzy OBWE ocenili, że wybory parlamentarne 2019 „zakłóciła stronniczość mediów publicznych” pomniejszająca „zdolność dokonania wyboru przez głosujących”.
Dlatego w dniu rozpoczęcia czwartej kampanii wyborczej, której wynik zdecyduje o losach Polski na długie lata, wzywamy:
Krajową Radę Radiofonii i Telewizji do przeprowadzenia wyborczego monitoringu programów informacyjnych TVP i Polskiego Radia;
nową Państwową Komisję Wyborczą do oceny tego, czy „zdolność dokonania wyboru przez głosujących” nie zostanie podczas tej kampanii zakłócona;
OBWE i Radę Europy do monitoringu wyborów prezydenckich w Polsce;
wyborców do dokonania wyboru świadomego, opartego na faktach, a nie sterowanego nagonkami, kłamstwami i propagandą.
Zarząd Towarzystwa Dziennikarskiego
Warszawa, 6 lutego 2020.”