Dieta hinduska - Netkobiety.pl

Dołącz do Forum Kobiet Netkobiety.pl! To miejsce zostało stworzone dla pełnoletnich, aktywnych i wyjątkowych kobiet, właśnie takich jak Ty! Otrzymasz tutaj wsparcie oraz porady użytkowniczek forum! Zobacz jak wiele nas łączy ...

Szukasz darmowej porady, wsparcia ? Nie zwlekaj zarejestruj się !!!


Strony 1

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Posty [ 4 ]

1 Ostatnio edytowany przez jing jang (2009-02-21 14:35:17)

Temat: Dieta hinduska

Czy któraś z Was stosowała i wie na czym polega dieta hinduska?

Zobacz podobne tematy :

2 Ostatnio edytowany przez Ewa (2009-02-21 14:36:22)

Odp: Dieta hinduska

Dieta hinduska składa się z trzech rodzajów produktów: białkowego (jajko lub mięso), warzywnego (oprócz ziemniaków) owocowego, które tworzą tygodniowy jadłospis. Posiłki można jeść w nieograniczonych ilościach. Nie polecana dla kobiet w ciąży.
Zgodnie z wytycznymi Ayurwedy, każdy posiłek powinien zawierać zestaw sześciu smaków: od słodkiego, przez kwaśny, słony, ostry, gorzki, aż do cierpkiego. Ale jak to osiągnąć przy minimalnej liczbie produktów? Sekret tkwi w przyprawach. Nie chodzi bowiem, by łączyć wiele produktów, lecz żeby umiejętnie je doprawiać. Dzięki temu nie zaśmiecasz układu trawiennego i nie osłabiasz procesu przemiany materii.

Aby utrzymać efekt hinduskiej diety wyszczuplającej, warto trzymać się następujących zasad, które uchronią cię przed efektem jo-jo. Po pierwsze wczesne śniadanie nie jest w Ayurwedzie bardzo istotne, ponieważ odpowiednią dawkę energii powinien dostarczyć nocny sen. Nie należy jednak zwlekać z obiadem. Najlepsza pora na pierwszy spory posiłek to 12–13. Wprawdzie naukowcy udowodnili ostatnio, że to czy jemy w ciągu dnia, czy w nocy praktycznie nie ma znaczenia dla naszej wagi, to jednak Hindusi starają się nie jeść po godzinie 19.


Przykładowy jadłospis:
śniadanie:
surówka z jabłka i tartej marchewki
obiad:
pieczone jabłka, pierś kurczaka z rusztu
kolacja:
gotowana marchewka, wędzony kurczak

śniadanie
- musi być sycące, zawierające 25-30 % całej dziennej dawki 1200 kcal. Nasz zestaw jadłospisowy powinien składać się z produktów zbożowych (płatki, muesli, chleb razowy chrupki), oraz pełnowartościowego białka (jaja, mleko, chudy ser, wędliny), również warzyw i owoców.

1. kawa naturalna z 50 ml mleka, 2 kromki chrupkiego pieczywa: I z plasterkiem szynki, II cienko posmarowana rozgniecionym chudym serem, mały banan
2. 200 ml odtłuszczonego mleka wymieszanego z 2 łyżeczkami kakao i 3 łyżeczkami płatków zbożowych oraz mandarynka
3. kawa z 50 ml mleka, 150 g jogurtu light i jeden tost razowy
4. herbata, jogurt z 3 łyżkami płatków zbożowych, kiwi

II śniadanie
- najbardziej wskazane jest wypicie szklanki soku owocowego bez cukru. Jeżeli chodzi o warzywne możesz wypić do 2 szklanek.

obiad
Najbardziej polecane są surówki z pełnowartościowym białkiem. Do dań warzywnych dodaj rybę wędzoną lub z puszki, wędlinę drobiową, biały lub żółty ser o niskiej zawartości tłuszczu.

1. 300g selera i 2 jabłka zetrzyj na tarce o dużych oczkach. Delikatnie wymieszaj z rzeżuchą. Wszystko posól i polej jogurtem (2 łyżki) wymieszanym z odrobiną chrzanu. Jedz z wędliną drobiową. 2. do pokrojonego w plasterki dużego pomidora dodaj 150 g sera feta light, pieprz, ząbek czosnku, zioła aromatyczne, sól, 2 łyżeczki oliwy z oliwek, pół łyżeczki soku z cytryny. Wszystko wymieszaj i odstaw na chwilę do lodówki.



podwieczorek
- obrany owoc, 150 g jogurtu light, szklanka soku pomidorowego, marchewka
- deser z marchwi: zetrzyj 200 g marchwi, dodaj łyżeczkę soku z cytryny, 2 łyżki jogurtu, łyżeczkę miodu i szczyptę cynamonu.

kolacja
Powinna być lekkostrawna i składać się z pełnowartościowego białka z warzywami, owocami i odrobiną produktów zbożowych.

1. kanapka z żytniego chleba z plasterkiem szynki z indyka i pomidorem
2. sałatka z pomidora, cebuli, jajka i tuńczyka w oliwie (150 g) doprawiona sokiem z cytryny
3. sałatka z owoców południowych, jagód lub truskawek z dodatkiem serka waniliowego homogenizowanego (150g), kromka chleba grahama

3

Odp: Dieta hinduska
Suzzen napisał/a:

Zgodnie z wytycznymi Ayurwedy, każdy posiłek powinien zawierać zestaw sześciu smaków: od słodkiego, przez kwaśny, słony, ostry, gorzki, aż do cierpkiego. Ale jak to osiągnąć przy minimalnej liczbie produktów? Sekret tkwi w przyprawach.

Jak to osiągnąć przy takiej przykładowej surówce z jabłka i marchewki? Pytam z ciekawości, czy to jest w ogóle możliwe?

Posty [ 4 ]

Strony 1

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Zobacz popularne tematy :

Mapa strony - Archiwum | Regulamin | Polityka Prywatności



© www.netkobiety.pl 2007-2021