Ubezpieczenie zdrowotne studenta - Netkobiety.pl

Dołącz do Forum Kobiet Netkobiety.pl! To miejsce zostało stworzone dla pełnoletnich, aktywnych i wyjątkowych kobiet, właśnie takich jak Ty! Otrzymasz tutaj wsparcie oraz porady użytkowniczek forum! Zobacz jak wiele nas łączy ...

Szukasz darmowej porady, wsparcia ? Nie zwlekaj zarejestruj się !!!

Forum Kobiet » PRAWO , ODSZKODOWANIA , FINANSE , UBEZPIECZENIA » Ubezpieczenie zdrowotne studenta

Strony 1

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Posty [ 6 ]

Temat: Ubezpieczenie zdrowotne studenta

Witajcie smile
Jestem studentką. Myślę o podjęciu pracy w weekendy, jednak nie wiem do końca jak działa ubezpieczenie. Tzn. że:
- nie ubezpieczam się z ramienia uczelni czyli poprzez PZU (bo zawsze u tego ubezpieczyciela można się ubezpieczyć ale tego nie robię),
- ubezpieczenie zdrowotne mam "od mamy", która pracuje - nie wiem dokładnie jak to działa, jednak mogła mnie zgłosić i "podpiąć[?]" do swojego ubezpieczenia[?],
- nie mam jeszcze ukończonych 26 lat więc w Internecie przeczytam, że

Nie zmieni się regulacja dotycząca zawierania umów zlecenia ze studentami do 26 roku życia. Tak jak do tej pory student lub uczeń do 26 roku życia nie podlega zgłoszeniu do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego, czyli nie opłacamy składek za taką osobę. Musi on przedłożyć zaświadczenie z uczelni, szkoły, że studiuje czy się uczy albo mieć aktualnie podbitą legitymacje studencką lub szkolną.

i zakładam, że podejmując pracę uzyskam umowę zlecenie na początek, tym bardziej przy pracy w weekendy, choć nie jestem tego też pewna. Ale zakładając, że będzie to umowa zlecenie... i co wtedy?
a) nadal będę mogła być ubezpieczona przez mamę?
b) będę musiała ubezpieczyć się przez uczelnię?

Dzięki za wszystkie odpowiedzi i wyjaśnienia.

Zobacz podobne tematy :
Odp: Ubezpieczenie zdrowotne studenta