Emilia napisał/a:A w produktowej jaki aparat się sprawdza? W mojej byłej pracy korzystano z Pentaxów (o ile dobrze pamiętam) i zdjęcia po prostu były takie se. Teraz chcielibyśmy sami robić takie foty na własne potrzeby. Chodzi o to, żeby produkt dobrze wyglądał, wyraźnie, zarówno na białym tle, jak i leżąc np. gdzieś w trawie, żeby kolory nie były przekłamane. Teraz nie jestem w stanie zrobić dobrego zdjęcia ty aparatem, który mam. Wychodzą zażółcone, a nie potrafię ich odżółcić. Muszę się strasznie męczyć, żeby niebieski był niebieski, a fioletowy fioletowy bez domieszek jakichś nieokreślonych barw.
W tego typu fotografii nie bardzo jestem Ci w stanie doradzić, bo jestem zielona na jej temat bardziej niż trawa, którą uwieczniasz obecnym aparatem.
W zamierzchłych czasach, gdy sprzedawałam za pośrednictwem sieci używałam kompaktu Canon Power Shot. Zdjęcia wychodziły nie najgorzej, bo miał tryb macro. Trudno było je wykonać i bez obróbki wyglądały nijako. Często światło i refleksy płatały mi figle. Obecnym raz wykonywałam takie zdjęcia. Aparat Canon EOS 600D, obiektyw Tamron 28-105 z filtrem i tulipanem, czyli podstawowy. Nie używałam lampy tylko oświetlenie pomieszczenia. Przydał się balans bieli, bo jeden produkt był biały na czarnym tle, a drugi czarny na białym. Produktem była tkanina, więc problem z niechcianymi refleksami i połyskiem. Uważam, że średni sprzęt dobrze sobie poradził. Nie miałam ochoty na obróbkę i uniknęłam jej dzięki wykorzystaniu struktury tkaniny, doświetleniu, tulipanowi, który niweluje odblaski zewnętrznych lamp, wspomnianemu balansowi i przygotowaniu wyeksponowania produktu. Zdjęcia nie były powalające i uważam, że kompakt lepiej sobie radził, ale były w miarę zadowalające.
Co do kolorów, to nigdy nie ma pewności, czy komputer ich nie przekłamuje. Zdjęcia, które obrabiałam i zamieszczam na swoim komputerze, po opublikowaniu i podejrzeniu różniły się kolorystycznie na monitorze koleżanki.