"Norwegian Wood" H. Murakami
"Święci codziennego użytku" Szymona Hołowni.
Książka z poczuciem humoru i dozą dystansu. Polecam osobom, które chcą poczytać o świętych z przymrużeniem oka.
A kto ma lub czytał "Mima" Słomczyńskiego?
Co prawda już przeczytałam, ale polecam najnowszą książkę Tomasza Michniewicza "Chrobot". Siedem historii życia siedmiu ludzi z różnych państw, kontynentów, kultur. Ich życie codzienne, marzenia, pragnienia zaskakująco podobne mimo wszystkich tych różnic.
Pestki Ani Ciarkowskiej:)
786 2019-03-26 18:09:34 Ostatnio edytowany przez MagdaLena1111 (2019-03-26 18:11:09)
Skończyłam właśnie „Historię przemocy” Edouarda Louisa. Ciężko się to czyta z uwagi na treść, bo i jak tu być spokojnym czytając tak trudną historię. Chociaź jest to opis odczuć młodego zgwałconego faceta, to ma ten uniwersalny wymiar zagubienia, chaosu, złości, wstydu, pustki, zniechęcenia charakterystyczny dla ofiar przemocy.
"Piąta Czarownica" - lubię, od czasu do czasu, takie baśniowe odmóżdżacze.
Czytam Justynę Kopińską: "Z nienawiści do kobiet". Polecam
Właśnie skończyłam "Czarną" Kuczoka i poluję na coś nowego i wciągającego...
"Królowie Przeklęci" Maurice Druon
Jakieś książki o babach, ale bez ilustracji niestety. W tym roku idę na rekord, poszło już z 50. Oczy już krzyczą, bo większość w pdfie .
Teraz czytam "Pani Shaladoru" Anne Bishop i "Wojownicy. Północ" Erin Hunter.
Wypożyczyłam trzy nowe książki: "Świt Zmierzchu" Anne Bishop, "Baśniobór" Brandon Mull, "Czerwień rubinu" Kerstin Gier.
Niedawno skończyłem czytać trylogię Evansa poświęconej III Rzeszy.
Obecnie Idea Katolickiego Państwa Narodu Polskiego autorstwa Jana Józefa Lipskiego.
Ja właśnie kończę - Przebudzenie Olivii Elizabeth ORoark, jeżeli wciągacie romansidła to polecam każdej, bardzo wciągająca historia.
Masłowska - Dramaty
Ostatnio przeczytałam Świństwo (truizmy) jakiejś tam francuskiej feministki - jak ktoś lubi klimat napawania się pseudointelektualnym bełkotem rodem z niektórych saloników niektórych pan feministek, to myślę, że można to polecić.
"Ta kobieta" Elżbieta Stępień
798 2019-06-02 14:54:35 Ostatnio edytowany przez Anarchista (2019-06-02 14:59:57)
Obecnie czytam Polityka, anarchizm, lingwistyka Noama Chomskiego.
Polecam filozofia negacji Michała Bakunina jest polskie tłumaczenie.
Socjalizm bez wolności to niewola i brutalność. Wolność bez socjalizmu to system przywilejów i niesprawiedliwość.
Michał Bakunin
Jack London ,,Martin Eden''
Ostatnio wracam do klasyki, nawet jeśli daną pozycję kiedyś już czytałam.
"Norwegian Wood" H. Murakami
Lubię!
Teraz czytam "Podaruj mi jutro" Ilony Gołębiewskiej.
802 2019-07-03 11:02:35 Ostatnio edytowany przez Rosalinda14 (2019-07-03 11:02:52)
Cześć,
Aktualnie Umberto Eco- Imię Róży. Nigdy nie myślałam że ta książka jest taka supcio:)
Obecnie zakończyłam powieść sci fi "Piorun kulisty" Cixiun Liu a dalej? Chyba sięgnę po kolejną jego książkę bo bardzo mi się podoba styl autora
Ja aktualnie rozwój duchowy i Intuicja od Osho
Wypożyczyłam cztery książki: "Zamieniona" Amanda Hocking, "Sebastian" Anne Bishop, "Po słowiczej podłodze" Lian Hearn, "Eragon" Christopher Paolini.
806 2019-08-19 18:28:05 Ostatnio edytowany przez femte (2019-08-19 18:29:10)
"Patolodzy. Panie doktorze, czy to rak?" Pauliny Lopatniuk. Czesc znana z doskonalego bloga "Patolodzy na klatce". Czesc nowa. Czyta sie jak najlepszy kryminal.
Wypożyczyłam z biblioteki cztery książki: "Wszystko tylko nie mięta" Ewa Nowak, "Naznaczona" Anne Bishop, "Zwiadowcy Ruiny Gorlanu" John Flanagan, "Prawo pierwszych połączeń" Agnieszka Tomczyszyn.
Wypożyczyłam z biblioteki cztery książki : "Diupa" Ewa Nowak, "Książę mgły" Carlos Ruiz Zafon, "Upadli" Lauren Kate, "Silmarillion" Tolkien.
Gillian Flynn - Zaginiona dziewczyna, dobry triller
"Marina" Carlos Ruiz Zafon, "Krzywe 10" Ewa Nowak, "Namiętność" Lauren Kate
"Poemat Boga-Czlowieka" M. Valtorta.
Jest to książka w 7 tomach. Przeczytałam 3 tomy, niedługo skończę 4.
Wypożyczyłam z biblioteki nowe książki: "Pamiętnik ze starego domu" Ilona Gołębiewska, "Sprężyna" Małgorzata Musierowicz, "Uniesienie" Lauren Kate, "Cień wiatru" Carlos Ruiz Zafon.
Wiśniewski,, Los powtórzony"
Całkiem niezła.
Ja zaś, kolejny raz, wziąłem się za pięcioksiąg Kazimierza Korkozowicza "Przyłbice i kaptury".
Świetnie opowiedziana Wojna Trzynastoletnia.
Marian Mazur - Cybernetyka i charakter
W 1976 autor rewiduje pokutujący do dziś pogląd, że ta cybernetyka to tylko jakieś komputery czy roboty.
Ukazanie człowieka jako system bądź klasę systemów i zachodzące między nimi oddziaływania.
,, Lżejszy od fotografii. O Grzegorzu Ciechowskim " Piotr Stelmach
Jestem w trakcie, zważywszy, że to opasłe tomisko, to trochę potrwa to moje czytanie.
Książka ma 44 rozdziały, tyle, ile lat żył Ciechowski. Na te rozdziały składają się wspomnienia o Ciechowskim, to, jak go widzieli inni. Odwrócona chronologia sprawia, że zaczynamy od jego pogrzebu a kończymy na jego urodzinach ( podglądnelam, to wiem).
Jak dla mnie, książka jest przede wszystkim za długa i jest w niej zbyt wiele wypowiadających się osób. To wprowadza chaos w moje czytanie. Muszę wracać, sprawdzać, kto to jest, ten, co teraz opowiada.
Pamiętam książkę o Bregule ,,hej, panie b''. Bardziej mi się podobała, jakos tak można było się w niej zatracić, poczuć klimat tamtych lat. Czy ktoś lubił Universe czy nie ( ja akurat tak niespecjalnie) to chciało mi się poznawać historię tego człowieka. I inaczej patrzyłam potem na jego piosenki.
Natomiast chociaż bardzo lubię muzykę Ciechowskiego, to ta książka mnie coś nie porywa.
'Trupia farma'
Ja zaś, przypominam sobie "Całym sercem" Zdzisława S. Pietrasa.
Zbeletryzowana opowieść o konkurencie wobec Władysława Łokietka do tronu, księciu Śląska, Henryku IV, zwanym z łacińska, Probusem.
Zajmująca wciąż, mimo tylu lat od publikacji.
,, Zaczekaj" - wiersze Joanny Papuzińskiej
Znana z pisania wierszy dla dzieci tym razem napisała poezję dla dorosłych. Albo inaczej- dla siebie i pokazała ją światu. To tomik z biblioteki, chyba jestem pierwszą czytelniczką, kartki jeszcze stawiają opór przed odwracaniem. ,, Przypowieść" - ten wiersz spodobał mi się najbardziej.
Marcel Moss "Nie odpisuj"
821 2020-07-20 12:42:15 Ostatnio edytowany przez IsaBella77 (2020-07-21 12:21:33)
Znowu Wiśniewski, tym razem ,,i odpuść nam nasze winy"
Książka opowiada o człowieku, który
zabił kochanka swojej żony i śmiertelnie postrzelił swoją żonę, choć- jak twierdzi, jej nie chciał zabijać. Jego- tak. Czyli to historia o śmierci Andrzeja Zauchy opowiedziana przez jego zabójcę. Wszystko to na tle peerelu, późniejszych przemian, i trochę teraźniejszości, kiedy to po odsiedzeniu wyroku główny bohater ( ,, bohater" gdy mowa o zabójcy brzmi dość dwuznacznie) próbuje ułożyć sobie życie jeszcze raz. Wątków pobocznych, jak często u Wiśniewskiego, jest zbyt dużo. Niektóre są ciekawe, inne zbędne. Czytając tę książkę miałam wrażenie, że miała ona wybielić Francuza, pokazać go jako dobrego człowieka, który rozumie swoją winę, żałuje, pokutuje i ma prawo do normalnego życia po odbyciu kary, bo czasu nie da się cofnąć, kuli zatrzymać a żyć trzeba dalej.
Mnie się książka podobała.
Zbiór wywiadów "Tako rzecze Lem".
Obecnie czytam "Tajemnice starego domu" Ilona Gołębiewska, "Morderstwo wron" Anne Bishop, "Żaba" Małgorzata Musierowicz.
Lidia Czyż "mocniejsza niż śmierc"
"Źle urodzone. Reportaże o architekturze PRL-u"
Czego ginekolog ci nie powie, dr T. Oleszczuka i Samodzielna i bezpieczna terapia jodem, dr M. Sircusa.
Bardzo ciekawe.
Teraz czytam ""Zaginiona" Andrzej Pilipiuk, "Diabelskie Halloween" Kai Meyer.
"Diuna"
Też "Diuna"
Haha, ja ostatnio tonę w książkach branżowych, jestem świeżo po przebranżowieniu no i ciągle mam wrażenie, ze jeszcze tyle rzeczy nie umiem
Ale dla relaksu obecnie czytam "Miedziankę" Filipa Springera. To opowieść o nieistniejącym już miasteczku, o jego losach w dawnych czasach aż do terażniejszości, o jego mieszkańcach oraz kopalni, z której słynęło misteczko i o tym, jak wpłynęła na te losy. Dodam, że czytam ją już drugi raz, jest świetnie napisana, fajnym językiem, ciekawe wątki historyczne
Właśnie jestem w połowie “Piekielny układ” A.S.Sivara. Już na samym początku książka wciąga tak, że się oczu od niej oderwać nie da
Teraz czytam "Powrót do starego domu" Ilona Gołębiewska i "Czarna polewka" Małgorzata Musierowicz.
Mit chorób nieuleczalnych i wielki biznes, Jacka Safuty, o tym, że przewlekle chory pacjent to żyła złota dla przemysłu medycznego i w ogóle o tym, jak funkcjonuje ten biznes a funkcjonuje jak każdy - im więcej klientów, tym lepiej. Life is brutal. I Ciało kobiety, mądrość kobiety, Christiane Northrup czyli holistyczne spojrzenie kobiety lekarza na kobietę. jej ciało, umysł i ducha. Inspirujące.
"Otwórz oczy" Rafała Gębury. Zbiór rozmów z ludźmi różnych profesji, poglądów itp. Książka autora programów na youtubie "Siedem metrów pod ziemią". Polecam zarówno książkę jak i program (mam nadzieje, że nie jest to reklama )
Ja jestem w połowie "Klasztoru" Zachara Philipina.
Opowiada historię pierwszego sowieckiego obozu koncentracyjnego w której zgromadzono obok siebie czerwonoarmistów i ich przeciwników wojny domowej, przedrewolucyjnej elity, poetów i niepiśmiennych chłopów, Kozaków i Czeczenów, czekistów jak i kościelnych hierarchów. Opowiada o samotności i granicach ludzkiej wolności. Przyznaję, że pisana takim językiem, że często muszę sięgać do słownika, bo nie znam niektórych słów, z racji wypadnięcia z użytku.
Sam pisarz jest weteranem obu wojen czeczeńskich, opozycjonistą i skandalistą wśród pisarzy rosyjskich. Ciekawa postać jak kogoś interesują takie klimaty.
Ostatnio wypożyczyłam z biblioteki takie książki: "Wnuczka do orzechów" Małgorzaty Musierowicz i "Kuzynki" Andrzeja Pilipiuka..
Niedawno zabrałem się za książkę "Smocza Straż" autorstwa Brandona Mulla, jest to kontynuacja Baśnioboru. Skończyłem pierwszą część i w perspektywie mam przeczytanie drugiej, lubię fantastykę i bajkowy świat, dlatego przeczytanie pierwszej części zamknąłem w kilku dniach.
"Heretycy Diuny"
Diuna rządzi!
Książka moich rozczarowań Stanisława Cat-Mackiewicza; po raz pierwszy wydana w roku 1939, jej aktualność poraża.
841 2021-02-28 21:46:39 Ostatnio edytowany przez R_ita (2021-02-28 21:48:38)
Jacek Głębski- "Kuracja"
Jest to powieść oparta na autentycznej historii o lekarzu-psychiatrze, który chcąc poznać psychikę swoich podopiecznych, postanawia przekonać się, jak wygląda szpitalne życie z perspektywy pacjenta. Decydując się na karkołomny eksperyment poznawczy, próbuje wkroczyć na niezbadany grunt i wpada w pułapkę...
Pierwszy raz czytałam wiele lat temu, bo użyłam jej w pracy maturalnej. Po latach zupełnie inna ocena książki, ale dalej na plus. Teatr telewizji w reżyserii Wojtka Smarzowskiego wystawił.
Obecnie czytam "Ciotka Zgryzotka "Małgorzaty Musierowicz, "Zawód: Wiedźma" Olga Gromyko i "Kochaj coraz mocniej" Ilona Gołębiewska.
,,Tajemnica Coca- Coli" Michał Matlengiewicz. Czytam tylko jedną książkę na raz, bo nie lubię się rozpraszać Ta jest w nurcie przygodowym, więc lekko i przyjemnie się przy niej spędza czas.
844 2021-05-22 21:17:49 Ostatnio edytowany przez Istotka6 (2021-05-22 21:18:53)
"potęga teraźniejszości" polecam
Ooo O. Gromyko, "zawód wiedzma" super książka, naprawdę polecam
Carl Sagan - Kontakt