Witajcie szukam kogos kto zan sie na księgowość i wyjasni mi jak obliczyć podatek.
Z wyliczeniem jakiego podatku masz problem ?
Jestem księgową, w czym ci moge pomóc
Place podatek ci 3miesiace i zawsze placiilam maksymalnie do 1300zl a tym razem prwie dwa tysiące. Prowadze auto chandel skup sprzedaż samochodów, sprawdziłam i nie sprzedalam wiecej samochodów niz w innych kwartalach a podatek jest sporo wyższy.
5 2015-10-27 11:25:01 Ostatnio edytowany przez Volver (2015-10-27 11:33:36)
Jeżeli sprzedaż nie wzrosła, a podatek jest wyższy to moje pierwsze skojarzenia są takie : nie uwzględniłaś w tym miesiącu jakiegoś stałego kosztu (np. amortyzacja), nie odjęłaś przy obliczaniu podatku składek zdrowotnych. Szczerze mówiąc, to nie wiem, czy ktoś na odległość jest w stanie Tobie pomóc... Księgowość firmy prowadzisz sama ?
Jesteś opodatkowana na zasadach ogólnych ? Może w tym miesiącu zapomniałaś uwzględnić kwotę zmniejszającą podatek (556,02) ?
Tak jestem na zasadach ogólnych, księgowość nie prowadzę sama bo jestem kompletnie zielona w tym temacie. Wszystko zawsze oddaje księgowej.
To dlaczego nie zadałaś księgowej pytania, które zadajesz na forum ?
W każdej chwili możesz też przecież podejść do biura rachunkowego i poprosić o swoje dokumenty oraz wytłumaczenie źródła zwiększonego podatku. Może wcześniej był jakiś błąd i w tym miesiącu został on skorygowany, co zwiększyło wysokość podatku... no ale korespondencyjnie i bez wglądu w dokumenty, to możemy sobie tylko teoretyzować...
Tak jestem na zasadach ogólnych, księgowość nie prowadzę sama bo jestem kompletnie zielona w tym temacie. Wszystko zawsze oddaje księgowej.
Księgowa nie wytłumaczyła Tobie? Ją powinnaś o to zapytać.
Poza tym jeśli rozliczasz się według ogólnych zasad i sprzedałaś produktu tyle samo co zwykle to przychodzi jeszcze jedna ewentualność: dokonałaś mniej zakupów.
Rozumiem, że miałaś na myśli podatek dochodowy. Chociaż w przypadku Vat analogia byłaby ta sama.
Zerknij w zestawienia u księgowej. I już.