Witaminy na jesień - Netkobiety.pl

Dołącz do Forum Kobiet Netkobiety.pl! To miejsce zostało stworzone dla pełnoletnich, aktywnych i wyjątkowych kobiet, właśnie takich jak Ty! Otrzymasz tutaj wsparcie oraz porady użytkowniczek forum! Zobacz jak wiele nas łączy ...

Szukasz darmowej porady, wsparcia ? Nie zwlekaj zarejestruj się !!!


Forum Kobiet » ZDROWIE KOBIETY » Witaminy na jesień

Strony 1

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Posty [ 22 ]

1

Temat: Witaminy na jesień

Wielkimi krokami zbliża się moja ukochana jesień, niestety poza złocistymi kolorami i przyjemnym chłodem niesie za sobą okres infekcji i przeziębień. Oczywistym wydaje się być fakt, że zaopatrujemy się w witaminy bez względu na porę roku, niemniej jednak bardziej niż preparaty wieloskładnikowe, wolę naturalne zasoby jakie pozyskujemy z warzyw, owoców. Właśnie czytam na temat zapotrzebowania witaminowego na jesień, podzielę się kilkoma sugestiami, ale równocześnie proszę was o podpowiedź na co jeszcze zwrócić uwagę.

Witamina C
Witamina C, inaczej kwas askorbinowy, to podstawa naszego jesiennego menu. Wzmacnia system odpornościowy organizmu, stymulując gospodarkę hormonalną. Chroni przed przeziębieniami i grypą, a także obniża poziom stresu, oraz ułatwia gojenie się ran i złamań. Możemy znaleźć ją w dostępnych przez cały rok cytrusach, ale i w naszej rodzimej kapuście (świeżej i kiszonej) ziemniakach, cebuli, lecz najbogatsza z warzyw jest w nią słodka papryka. Spośród owoców , w poszukiwaniu witaminy C, możemy śmiało sięgać po jabłka, gruszki i dynię. Musimy jednak pamiętać, że kwas askorbinowy nie lubi długotrwałego wystawienia na wysokie temperatury w kontakcie z metalem (aluminiowe garnki).

Witamina A
To przede wszystkim strażnik naszego wzroku, ale ona także wspomaga system odpornościowy w walce z infekcjami górnych dróg oddechowych, tak popularnych o tej porze roku. Wyjątkowo bogata w nią jest marchewka, która dodatkowo ma działanie antyseptyczne, przeciwnowotworowe i ożywia kolor skóry, która właśnie szarzeje, zatracając resztki letniej opalenizny. Dużo witaminy A mają także: ryby, nabiał i jaja, pomidory i szpinak.

Witamina E
Witamina E jest najsilniejszym naturalnym przeciwutleniaczem, czyli skutecznie wspomaga mechanizmy obronne naszych komórek, a także wzmacnia ściany krwionośne i zapobiega zbyt szybkiemu rozpadaniu się krwinek. Ona też wpływa na wygląd naszej skóry. W odróżnieniu od witaminy A, nasz organizm nie potrafi jej magazynować, na szczęście występuje ona w wielu produktach, np. olejach warzywnych, migdałach, jajach, margarynie, mleku, marchewce, orzechach włoskich i ziemnych, kiełkach pszenicy, mące pełnoziarnistej, oraz brukselce. Wystarczy zatem ją regularnie uzupełniać.

Witamina B6
To jedna z ważniejszych witamin dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Wspomaga przemianę tłuszczów i węglowodanów, umożliwia magazynowanie tak potrzebnej nam teraz energii, jest obecna w procesie tworzenia enzymów, hormonów i hemoglobiny, wpływa na pracę układu krwionośnego i nerwowego, oraz właściwie już tradycyjnie: wspomaga odporność organizmu. Na szczęście jest ważna nie tylko dla człowieka, więc znaleźć ją można w mięsach i rybach, nabiale i jajkach, wspominanej już kapuście, zielonym groszku, kalafiorze, czy fasoli, oraz w soi i pszenicy, pestkach dyni, słonecznika i orzechach.

Witamina B1
Ona także wspomaga metabolizm i jest nieodzowna do produkcji energii w organizmie. Wspomaga pracę mięśni serca. Dobrze wpływa na pamięć ? co szczególnie ważne dla rozpoczynających właśnie naukę studentów. Jej brak powoduje podrażnienie i uczucie zmęczenia. Witaminę B1 odnajdziemy w takich produktach jak: ryby, mięso, wędliny (zwłaszcza wieprzowe), rośliny strączkowe i drożdże.

Kwas foliowy
To kolejna z witamin z grupy B (B9). Chroni nasz system nerwowy i poprawia samopoczucie. Jego brak powoduje uczucie smutku i melancholii. Wraz z witaminą B12 i C wspomaga budowę białek. Znajdziemy go w cytrusach, wieprzowinie, drobiu i owocach morza. Spośród warzyw kwasu foliowego dostarczą nam chętnie pory i inne zielono-listne warzywa, jak: sałata, szpinak, kapusta, brokuły, szparagi, kalafiory i brukselka.

Witamina D
Odpowiedzialna jest za gospodarkę wapniowo - fosforanową i budowę kośćca, oraz tłuszczową. Wpływa też na system nerwowy i mięśniowy, i pewnie nie będzie dla nikogo niespodzianką, jeśli okaże się, że ona również wspomaga system odpornościowy naszego organizmu. Głównym źródłem witaminy dla człowieka jest słońce, którego niestety zimą brak. Witaminę D można znaleźć w tranie i olejach rybnych, niektórych rybach: łososiu, dorszu, tuńczyku, śledziu, makreli i sardynkach, grzybach (suszonych), i żółtku jaja. Niestety nie są to zazwyczaj ilości wystarczające zaspokojeniu potrzeb naszego organizmu, dlatego w krajach europejskich witamina D dodawana jest do margaryny i płatków śniadaniowych.

Wygląda na to, że jedząc jarzynówkę, sałatki z dodatkiem orzechów naprzemiennie z tuńczykiem (tudzież inną rybą) oraz wyskakując na sushi powinnam być zdrów jak ryba!

Prawda jest taka, że mam teraz możliwość zadbać o odpowiednią dietę, ale nie zawsze tak było. Praca korpo skutkowała tym, że nie miałam czasu zjeść a co dopiero zastanawiać się czy to zdrowe i jakie ma wit. Fakt, że teraz wyrobiłam sobie zdrowe nawyki żywieniowe.

Jak wam się udaje zadbać o swój organizm w tym okresie? czy zabieracie odpowiednie porcje wit do pracy np. sałatki, owoce czy może suplementujecie się specyfikami z apteki?

Cel bez planu jest tylko marzeniem
Zobacz podobne tematy :

2

Odp: Witaminy na jesień

Dziwny problem jak dla mnie - jesień to najobfitszy okres w witaminy -jest mnóstwo świeżych warzyw i jeszcze całkiem sporo owoców, świeże orzechy - no wszystko jest świeże (tegoroczne) i pełnowartościowe. Jeżeli się ktoś w miarę poprawnie odżywia to na jesieni w ogóle nie powinien sobie zaprzątać głowy witaminami bo jest nimi nafaszerowany. Jeżeli nie, to pora zmienić dietę.

Nie używam sztucznych witamin, czasami tylko witaminę b  bo piję dużo kawy, ale nie wierzę w cudowne działanie sztucznych witamin (zresztą nieodpowiednio przyjmowane witaminy nie dość, że kiepsko wchłaniają się z przewodu pokarmowego to jeszcze obciążają wątrobę i nerki)
Jeżeli dochodzę do wniosku, ze przydałoby się ich więcej w diecie to robię kiełki tongue - dostępne przez całą zimę z własnego parapetu big_smile

3

Odp: Witaminy na jesień

Iceni, ale przecież KGB nie napisała, że jest to problemem, a raczej starała się zwrócić uwagę na to, jakie witaminy jaką odgrywają rolę dla organizmu i gdzie możemy je znaleźć smile.

Zjadam mnóstwo witamin zawartych w warzywach i owocach. Mogłabym nawet powiedzieć, że ,,zielone" dominuje w mojej diecie. Niemniej są takie okresy, kiedy dodatkowo sięgam po suplementy i witaminy syntetyczne, głównie w formie musującej.

Warto przy okazji wspomnieć, że niekóre z witamin, aby dobrze się wchłaniały, potrzebują obecności innych składników, np. tłuszczu. I analogicznie - pierwiastki najczęściej potrzebują witamin, na przykład magnez wchłania się dzięki witaminie B6.

Regulamin Forum Netkobiety.pl - koniecznie przeczytaj smile 
Dzieląc się swoją opinią zawsze pamiętaj, że po drugiej stronie siedzi drugi człowiek. Hejt może ranić!

"Nie czyń samego siebie przedmiotem kompromisu, bo jesteś wszystkim, co masz."

4 Ostatnio edytowany przez Paweł-1979 (2013-09-03 14:51:29)

Odp: Witaminy na jesień

Pierwsze przymrozki = brak świeżych owoców,warzyw z przyczyn oczywistych  przynajmniej tych oryginalnych z bazarku wink
Polecam zatem już teraz robić samemu soki np. Z malin,czarna porzeczka,jeżyny. późną jesienią i zimą fantastyczna sprawa tongue
Teraz puki jeszcze owoce świeże i nie drogie,a soczek naturalny i zdrowy, bez konserwantów E-coś tam smile

"Ce­lem nasze­go życia nie po­win­no być po­siada­nie bo­gac­tw, lecz bo­gac­two bycia."- E.Fromm

5

Odp: Witaminy na jesień

No fakt tongue mea culpa - nie wiem dlaczego za pierwsszym razem zobaczyłam tam jakiś problem.

To tak do tematu - warto się zastanowić gdzie szukac witamin, ale jak już się je znajdzie to warto też pomyśleć jak tych witamin w produkttach nie niszczyć. Bo już samo zrobienie sałatki, popicie obiadu winem czy kawą, gottowanię, pieczenie, dlugotrwalle przechowywanie robi nam ze zdrowego jedzenia trociny smile

Może w takim razie zastanowimy się nie tylko co jeść, ale i jak jeść żeby nie tylko się najeść ale i odżywić smile

6

Odp: Witaminy na jesień
Paweł-1979 napisał/a:

Pierwsze przymrozki = brak świeżych owoców,warzyw z przyczyn oczywistych  przynajmniej tych oryginalnych z bazarku wink
Polecam zatem już teraz robić samemu soki np. Z malin,czarna porzeczka,jeżyny. późną jesienią i zimą fantastyczna sprawa tongue
Teraz puki jeszcze owoce świeże i nie drogie,a soczek naturalny i zdrowy, bez konserwantów E-coś tam smile

Ja juz mam zrobione soki wlasnie z mailin i porzeczek big_smile I dodatkowo malinówka czeka .. Zgodnie z przepisem jeszcze troche bedzie musiala postac.. smile

Bo choćby człowiek był nie wiadomo jak dzielny, czasami czuje sie bardzo samotny....

7

Odp: Witaminy na jesień

A ja pije dużo soku z żurawiny wink))

8

Odp: Witaminy na jesień

fajne zestawienie. ja powoli zaczynam uszczuplać moje przetwory - sok malinowy i dżem z porzeczki. wiadomo, że jesienią i zimą nie ma aż tylu okazji do jedzenia warzyw i owoców, ale trzeba się starać i próbować.

9 Ostatnio edytowany przez Olinka (2013-09-05 19:23:44)

Odp: Witaminy na jesień

Zgadzam się z tym, ze witaminy należy uzupełniać przez cały rok, nie tylko jesień.  Warto tez sobie co najmniej raz w roku porobić badania i sprawdzić czy czegoś nam nie brakuje.

usunięte przez moderatora - spam + nie na temat

10

Odp: Witaminy na jesień

Sztucznych witamin też nie jadam, uważam że po co się tym truć, skoro można sobie kupić świeże warzywka i owoce - wyjdzie zdrowiej i lepiej. Jem mnóstwo surówek (uwielbiam, uwielbiam big_smile ), piję sporo soków (tych bez cukru i rzekomo konserwantów). Lubię tez kurczaka pod wszelką postacią: smażony, pieczony, grillowany - no pychota po prostu big_smile Aaaaa uwielbiam też sok pomidorowy własnej roboty- naturalne źródło potasu big_smile

11

Odp: Witaminy na jesień

Prawda jest taka, że o odporność trzeba dbać cały rok. Chwilowe dostarczanie witamin niestety nie ochroni nas przed chorobami, jeśli przez resztę roku zaniedbujemy dietę. Ja przez cały rok staram się jeść dużo składników bogatych w kwasy omega-3 jak np. ryby, olej rzepakowy, orzechy włoskie... Przyznam szczerze, że nie pamiętam już kiedy ostatnio byłam chora, na pewno było to już dobrych kilka lat temu smile

12

Odp: Witaminy na jesień
tartinka napisał/a:

Prawda jest taka, że o odporność trzeba dbać cały rok. Chwilowe dostarczanie witamin niestety nie ochroni nas przed chorobami, jeśli przez resztę roku zaniedbujemy dietę. Ja przez cały rok staram się jeść dużo składników bogatych w kwasy omega-3 jak np. ryby, olej rzepakowy, orzechy włoskie... Przyznam szczerze, że nie pamiętam już kiedy ostatnio byłam chora, na pewno było to już dobrych kilka lat temu smile

Zgadzam sie z Tobą kochana. Trzeba dbać i to w naturalny sposób. Niestety jesteśmy leniwi i wolimy połykać tabsy zamiast kupić coś dobrego do zjedzenia, przygotować coś, co ma sporo witamin.

13

Odp: Witaminy na jesień

W okresie jesiennym oczywiście w mojej diecie pojawiają się duże ilości sałatek z warzyw:):)
Pozdrawiam

14

Odp: Witaminy na jesień

Ja jesienią piję dużo soków owocowych, ale warzywne też zdarza mi się pić. Staram się też sporo sałatek jeść, ale różnie z tym bywa smile

15

Odp: Witaminy na jesień

Ja polecam wyciąg z jeżówki, mnie już parę razy poratował przed złapaniem jakiegoś choróbska smile Ale lepszy w tabletkach, kropelki są niesmaczne tongue

16

Odp: Witaminy na jesień

jesli o mnie chodzi to faszeruje sie sushi wink)

17 Ostatnio edytowany przez Wielokropek (2013-12-03 23:17:10)

Odp: Witaminy na jesień

dokładnie tak, ja bym dorzuciła jeszcze magnez - mi samej cyba go brakauje, co wynioskowałam z lektury tego artykułu: link usunięty

18 Ostatnio edytowany przez Olinka (2013-12-03 23:31:07)

Odp: Witaminy na jesień

A ja polecam spam

19

Odp: Witaminy na jesień

Problem w tym, że nie ma czegoś takiego jak "na jesień". Piszecie np. :"W okresie jesiennym oczywiście w mojej diecie pojawiają się ..." lub: "Ja jesienią..." A to są rzeczy, które powinno się robić cały rok! Warzywa, owoce, zdrowe tłuszcze bogate w omega-3 - z tego powinna składać się dieta okrągły rok, nie tylko jesienią!

20

Odp: Witaminy na jesień

Zgadzam się, witaminy należy dostarczać naszemu organizmowi przez cały rok, bo przecież one nie wzmacniają naszego organizmu tak od razu, ale pozytywne skutki są po kilku tygodniach. Ja staram się jeść możliwie wiele warzyw i owoców, ale czasami zapomnę, nie mam w ich w domu itd. Dlatego profilaktycznie biorę również multiwitaminę multicode. Czytałam, że gwarantuje wysoki poziom biodostępności zawartych witamin i minerałów, a to zawsze w przypadku witamin w tabletach było największym problemem.

Zabierz mnie daleko, daleko stąd...

21

Odp: Witaminy na jesień

ja od czasu do czasu kupuję sobie witaminy z Gala, vitagal. Niby je się te owoce i warzywa ale to niestety rzadko kiedy wystarcza, zazwyczaj mam taki gorszy okres na przełomie wiosny i lata i wtedy łykam witaminki, chyba ciepło tak na mnie działa osłabiająco.

Posty [ 22 ]

Strony 1

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Forum Kobiet » ZDROWIE KOBIETY » Witaminy na jesień

Zobacz popularne tematy :

Mapa strony - Archiwum | Regulamin | Polityka Prywatności



© www.netkobiety.pl 2007-2018