Jestem ze swoim chłopakiem od ponad 4 lat, a od dwóch wynajmujemy razem mieszkanie. Nasz związek jest udany, ale stoimy w miejscu i tak naprawdę sama nie wiem czy chcę zrobić krok do przodu skoro pojawia się wiele przeszkód...
Myśleliśmy o zaręczynach i ślubie ale problem tkwi w tym, że nie mamy odłożone wystarczająco dużo pieniędzy, aby na spokojnie założyć rodzinę, kupić dom lub mieszkanie i szczęśliwie żyć.
Pracuję od niecałego roku, wcześniej studiowałam dziennie 5 lat i dodatkowo pracowałam, tylko wtedy nie było takiej możliwości aby cokolwiek odłożyć. Teraz odkładam pieniądze, liczę każdy grosz i nie jest tak źle, ale dobrze też nie - przeciętnie. Mój chłopak ma stabilną pracę od kilku ładnych lat, ma dość dobre zarobki, ale z racji tego, że prowadzi własną firmę, musiał sporo w tę działalność zainwestować. Tak więc stać nas jedynie na zorganizowanie ślubu, ale nic poza tym - musielibyśmy odkładać jeszcze kilka dobrych lat, aby pozwolić sobie na kupno własnego mieszkania bądź domu. Nie chcemy pakować się w kredyt, bo przeraża nas spłacanie go przez 30 lat. Moi rodzice chcą nam pomóc finansowo, ale rodzice chłopaka już nie. Mam mętlik w głowie, bo z jednej story pragnę już ustabilizowanego życia, chciałabym być żoną, mieć swoje własne miejsce, założyć rodzinę, ale z drugiej strony patrząc realnie to wymaga bardzo dużego wkładu finansowego, a nas na to nie stać. Jestem sfrustrowana całą tą sytuacją, zwłaszcza kiedy widzę, że większość moich koleżanek ma już własny dom/mieszkanie, są po ślubie, mają dzieci...
Wszyscy pytają nas dlaczego jeszcze nie jesteśmy zaręczeni, że przecież to najwyższy czas, a ja nie wyobrażam sobie wziąć ślub i wrócić do wynajmowanego mieszkania, bez perspektyw na posiadanie czegoś własnego, bez możliwości na stabilizację przez dobrych, kilka lat. Co o tym sądzicie?
1 2019-04-21 19:26:15 Ostatnio edytowany przez Saya94 (2019-04-21 19:26:59)