larita napisał/a:Witajcie!
Próbuję ostatnio powrócić do regularnej nauki języka angielskiego niestety z marnym skutkiem.
Moja pierwsza próba w grupie: lekcja próbna, byłyśmy we dwie, mój poziom był znacznie niższy i czułam się niezbyt fajnie nie rozumiejąc co nauczycielka i uczeń mówią, zrezygnowałam. Kolejna próba, indywidualnie, początki całkiem ok ale zdałam sobie sprawę po kilku lekcjach, że bardzo mało mówię i w sumie to drepczę w miejscu. Wypełnianie ćwiczeń na zajęciach, konwersacji mało, tak typowo jak na lekcjach w liceum. Kolejna próba korepetycji, na godzinie lekcji może powiedziałam kilka zdań, poza tym głównie mówiła Ona, coś tam mi dyktowała z gramatyki i ćwiczonko wypełnij luki co uważam za mało efektywne. Najbardziej mi zależy aby jak najszybciej mówić, nie bać się odezwania po angielsku a nie szlifować reguły gramatyczne a w taki sposób to myślę to mogę całymi miesiącami uczyć się bez skutku. Próbuję sama uczyć się ale nie mam w sobie samozaparcia, potrzebuję rozmówcy i na kierunkowania jak uczyć się samodzielnie. Teraz myślę o powrocie do nauki w grupie.
Jak to było u Was ? będę wdzięczna za ewentualne rady 
Pozdrawiam
Proponuję poszukać prywatnego nauczyciela na lekcje indywiadualne.Rozumiem,że zależy Ci na komunikacji więc powiedz o tym nauczycielowi.Ja od czasu do czasu mam takich uczniw,którzy chcą tylko speakingu.Oczywiście "w praniu" wychodzi,że jest problem z gramatyką czy słownictwem więc to też trzeba poćwiczyć.
Ja przygotowuję tematykę na taką lekcję: np zakupy: słówka,zwroty,słuchanie dialogów,uzupełnianie ze słuchu,opisywanie obrazka dotyczącego tematu a na końcu: próba rozmowy sprzedawca-klient.Kilka lekcji,trochę nauki w domu słówek i zwrotów i przechodzimy do innego tematu.Chętnie też słucham propozycji moich uczniów,np jeden starszy pan chciał wyjechać z żoną na wycieczkę do Anglii i zależało mu na tym by umieć spytać o drogę,by wybrać danie w restauracji.
Innemu zależało by umieć komunikować się na lotnisku,na przejściu granicznym,w sklepie.
Wszystko powinno zależeć od Ciebie i musisz nauczyciela poinformować czego chcesz się nauczyć.
Końcówkę -om piszemy w celowniku liczby mnogiej rzeczowników wszystkich rodzajów, np.Wspomniałem o tym moim gościom.
Zwrócił się ku tamtym kobietom.
Przyjrzał się uważnie oknom i drzwiom.