Ćwiczenia kondycyjne przed wyprawą górską - Netkobiety.pl

Dołącz do Forum Kobiet Netkobiety.pl! To miejsce zostało stworzone dla pełnoletnich, aktywnych i wyjątkowych kobiet, właśnie takich jak Ty! Otrzymasz tutaj wsparcie oraz porady użytkowniczek forum! Zobacz jak wiele nas łączy ...

Szukasz darmowej porady, wsparcia ? Nie zwlekaj zarejestruj się !!!


Forum Kobiet » PODRÓŻE MARZEŃ » Ćwiczenia kondycyjne przed wyprawą górską

Strony 1

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Posty [ 14 ]

Temat: Ćwiczenia kondycyjne przed wyprawą górską

Jak kondycyjnie przygotowujecie przed wyprawami w góry? Jakiego rodzaju ćwiczenia  lub techniki stosujecie, by lżej się Wam wędrowało pod górę?
Czeka mnie dwutygodniowa wyprawa z plecakami i chciałabym się do niej dobrze przygotować,żeby nie być na szarym końcu, no żeby nie być tym przysłowiowym najsłabszym ogniwem?

Zobacz podobne tematy :

2

Odp: Ćwiczenia kondycyjne przed wyprawą górską

Myślę,że ćwiczenia podobne do tych jakie się wykonuje przygotowując do jazdy na nartach czyli głównie przysiady, żeby wzmocnić uda no i wchodzenie po schodach.

3

Odp: Ćwiczenia kondycyjne przed wyprawą górską

tak naprawdę nie można się jakoś specjalnie przygotować, jak się jest zapaleńcem to częste chodzenie po górach jest najlepszą metodą by dobrze sobie radzić. Na pewno pomagają też jazda rowerem lub bieganie, tylko nie wolno przesadzić tuż przed wyjazdem,żeby nie przeciążyć wysiłkiem organizmu, pozdro

4

Odp: Ćwiczenia kondycyjne przed wyprawą górską

bieganie zdecydowanie najlepsze cwiczenie na kondycje, tylko neizbyt dobre dla stawow kolanowych sad

5

Odp: Ćwiczenia kondycyjne przed wyprawą górską

Ja jeździłam na rowerze, nie codziennie, ale za to długo (po 2 godziny), robiłam przysiady (zaczęłam od 10, skończyłam tuż przed wyjazdem do Rumunii w czerwcu na 90) i standardowy aerobik. I co? I - chciałoby się rzec... nic. Oczywiście jedne mięśnie się wzmocniły, ale reszta... po prostu katasrofa. Najgorzej było z oddechem - zero wytrenowania, może dlatego, że nie chciało mi się biegać (jak już zaczęłam, to doleciałam świńskim truchtem do wyciągu (jakieś 15 minut od domu) i padłam. Mój brat stwiedził tylko, że głupia jestem, bo biegać powinnam zacząć minimum pół roku przed sezonem (czyli w zimie, brrr), najpierw wokół domu, potem coraz dalej, ale nie tak, żeby padać ze zmęczenia.

6

Odp: Ćwiczenia kondycyjne przed wyprawą górską

Ćwiczenia aerobowe, zdecydowanie są najlepszą formą przygotowania do wyprawy. Ja polecam jednak także ćwiczenia oddechowe, np. podczas jogi czy pilates. Kiedy zaczyna się ćwiczyć pilates lub jogę w pierwszym okresie bardzo często się ziewa, jest to reakcja organizmu, który powoli zaczyna sie dotleniac. Ćwiczenia te bardzo wzmacniają mięśnie, mimo niedużego wysiłku. Przysiady to też dobre rozwiązanie.

7

Odp: Ćwiczenia kondycyjne przed wyprawą górską

Z perspektywy wiem, że najlepsze jest bieganie, oczywiście zwykłe, ale też wchodzenie po schodach z plecakiem pełnym np, książek, aby ciężar był dość znaczny, to ćwiczenie jest zdecydowanie najlepsze i nie ważne co powiedzą sąsiedzi z Waszego bloku, oni zapewne nie mają ambicji by wejść na 5000 m n.p.m. smile

8

Odp: Ćwiczenia kondycyjne przed wyprawą górską

Na wypracowanie kondycji polecam spinning - jesli ktos ma okazje w jakims centrum fitness, silowni. Rewelacyjnie cwiczy ogolna sprawnosc organizmu (plus znacznie daje w nogi). Jesli sie nie obijamy to z 45 min sesji wychodzi sie zlanym potem!

Psycholog z wyksztalcenia.
Obszar zainteresowan: piękno człowieka.

9

Odp: Ćwiczenia kondycyjne przed wyprawą górską

Kochani, zadne bieganie, zadne baseny ale rower. Bieganie i basen moze byc tak dla urozmaicenia treningu

Jazda na rowerze znacznie zwieksza wydolnosc organizmu. Zwieksza sie pojemnosc pluc, czlowiek uczy sie równomiernego oddychania, wzmacniane sa miesnie pleców. I generalnie miesnie nóg, ale aby trening rowerowy przyniósl sensowne wyniki, trzeba jezdzic dosc zwawo ze srednia predkoscia 20 km/h, wtedy po godzinnej czy dluzszej jezdzie odczujecie ze jazda na rowerze jest bardziej wymagajaca od godzinnego joggingu.

Wybierajcie się na całodniowe przejażdzekirowerowe, na trase długości koło 70 km. Dobrze byłoby jakby to były tereny pagórkowate.
Potem klondycja i siła gwarantowana .

10

Odp: Ćwiczenia kondycyjne przed wyprawą górską

A jak nie mam możliwości trenowania na rowerze, bo mieszkam w takim miejscu, że nie mogę sobie pozwolić na taki systematyczny trening?

11

Odp: Ćwiczenia kondycyjne przed wyprawą górską

Każdy ruch jest dobry na poprawienie kondycji i bieganie, gra w piłkę , ćwiczenia siłowe również Nie możesz jeżdzić na rowerze to biegaj , pływaj , skacz na skakance, wspinaj się.  A co do biegania to lepszy rozwiązaniem są gry zespołowe takie jak koszykówka, piłka nożna, piłka ręczna, gdzie występują znaczna dynamika ruchu. Jednostajny bieg nie rozwija tak mięśni jak dynamiczn gra, gdzie przez chwilę biegniesz truchtem, zaraz sprintem, znowu truchtem, a następnie idziesz.

Po prostu się ruszaj !

12

Odp: Ćwiczenia kondycyjne przed wyprawą górską

Ciekawe uwagi!Nie wiedziałam, że to ma takie znaczenie:)

13

Odp: Ćwiczenia kondycyjne przed wyprawą górską

Ja do tych uwag dodalabym jeszcze rower- i zwykly, i stacjonarny. A przed jazda na nartach polecam zazywac l-karnityne direct, ktora zamienia tluszcz w energie i poprawia wytrzymalosc miesni. Szczegolnie ja polecam wegetarianom.

Posty [ 14 ]

Strony 1

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Forum Kobiet » PODRÓŻE MARZEŃ » Ćwiczenia kondycyjne przed wyprawą górską

Zobacz popularne tematy :

Mapa strony - Archiwum | Regulamin | Polityka Prywatności



© www.netkobiety.pl 2007-2018