Przerwa w braniu tabletek antykoncepcyjnych - Netkobiety.pl

Dołącz do Forum Kobiet Netkobiety.pl! To miejsce zostało stworzone dla pełnoletnich, aktywnych i wyjątkowych kobiet, właśnie takich jak Ty! Otrzymasz tutaj wsparcie oraz porady użytkowniczek forum! Zobacz jak wiele nas łączy ...

Szukasz darmowej porady, wsparcia ? Nie zwlekaj zarejestruj się !!!


Forum Kobiet » ANTYKONCEPCJA HORMONALNA ORAZ NATURALNA » Przerwa w braniu tabletek antykoncepcyjnych

Strony 1

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Posty [ 14 ]

1

Temat: Przerwa w braniu tabletek antykoncepcyjnych

Witam!
Mam pytanie odnośnie samopoczucia w trakcie przerwy brania tabl antykoncepcyjnych....
Ja właśnie mam taką przerwe...biore tabl już dość długo - już 4lata...
Nigdy nie czułam się tak źle - cały czas się czuję jakbym miała okres - te bóle brzucha i jajników;/...
Chciałam zrobić przerwe 3 miesiące, ale nie wiem czy dam radę:(
Niestety mam bardzo nieregularne miesiączki, czasem 2 w miesiącu , czasem 1 co 2 miesiące;/
Czy te bóle są normalne?

Być jak płynąca rzeka...
Zobacz podobne tematy :

2

Odp: Przerwa w braniu tabletek antykoncepcyjnych

z tego co czytalam takie bole sa normalne, bo organizm zaczyna "budzic" sie, i wsyztsko powoli zaczyna na nowo dzialac tak jak przed braniem tabletek. jednak jezeli te bole sa bardzo dotkliwe i uciazliwe, to moze idz do ginekologa.

przerwa w braniu tabletek minimalna powinan trwac 3 cykle- jezeli wczensiej zacznie sie znow brac tabletki, to mozna sobei tylko zaszkodzic. bo to bedzie zbyt duzy szok dla organizmu.

ja tez teraz odstawilam na jakis czas tabletki, ale poki co czuje sie ok, ale to dopiero poczatek

porąbana jak łajno w tartaku

3

Odp: Przerwa w braniu tabletek antykoncepcyjnych

Dzięki za odp...tak też zrobię:)
Mam nadzieję, że ten ból przejdzie...bo dziś jest fatalnie;/
a jak nie to pójde w ostateczności do ginekologa...
najdziwniejsze, że on powiedział żebym zrobiła przerwe TYLKO miesiąc...
Też mi się wydawało, że to za krótko...

Być jak płynąca rzeka...

4 Ostatnio edytowany przez ikaa (2009-01-19 22:32:51)

Odp: Przerwa w braniu tabletek antykoncepcyjnych

wiesz co, z tego co wiem to nalezy zrobic przerwe wlasnei 3 cykle- nie 3 miesiace- bo jeden cykl wcale nei musi sie przekladac na 1 miesiac. bo wiaodmo, ze po tabtetkach cykle sa nieregularne na poczatku, i okres moze pojawic sie w po 15 dniach a moze i po 60! wiec te 3 cykle w najgorszym wypadku to moze byc nawet pol roku.
no wiec na 3 cykle najmniej, zeby organizm sie uspokoil, i dopiero mozna ponownei zaczac brac tabletki.

mnei tez troche bola jajniki i mam taki napuchniety brzuch jak balon, no ale coz, trzeba sie przyzwyczaic:)

porąbana jak łajno w tartaku

5

Odp: Przerwa w braniu tabletek antykoncepcyjnych

O kurde...przy moich nieregularnych cyklach to będzie masakra;/
Ale zdaję sobie sprawę jak ważne jest to dla mojego organizmu, więc dam radę:)

Być jak płynąca rzeka...

6

Odp: Przerwa w braniu tabletek antykoncepcyjnych

tez mam balon zamiast brzucha, w pierwszym cyklu po odstawieniu bardzo mnie jajniki bolaly,  w ogole okres ciezki przezylam. Teraz jest lepiej - teoretycznie, drugi cos mi spoznia, a zamiast bólu jajnikow biust mi z D do E urósl ;/

7

Odp: Przerwa w braniu tabletek antykoncepcyjnych
Silke napisał/a:

tez mam balon zamiast brzucha, w pierwszym cyklu po odstawieniu bardzo mnie jajniki bolaly,  w ogole okres ciezki przezylam. Teraz jest lepiej - teoretycznie, drugi cos mi spoznia, a zamiast bólu jajnikow biust mi z D do E urósl ;/

Też bym chciała, żeby moje B stały się C;P
A niestety chudne...i to nie tam gdzie trzeba;/
chociaż jajniki przestały boleć;)

Być jak płynąca rzeka...

8

Odp: Przerwa w braniu tabletek antykoncepcyjnych

mam pytanko i proszę o szybką odpowiedź! jesli zaczęłam brać tabletki i chciałabym przerwać to muszę czekać do końca :opakowania" czy mogę to zrobić w każdej chwile, kiedy chce?

9

Odp: Przerwa w braniu tabletek antykoncepcyjnych

hmm..raczej lepiej poczekać i skończyć tabletki...
nigdy inaczej nie próbowałam, więc dokładnie Ci nie odpowiem...
a dlaczego chcesz zrezygnować w trakcie brania???
Czy coś się dzieje?

Być jak płynąca rzeka...

10

Odp: Przerwa w braniu tabletek antykoncepcyjnych

w sumie jezeli sa jakies powazne skutki uboczne brania tabletek, to mozna przestac brac w kazdym momencie, oczywiscie zawsze warto poczekac z tym do konca opakowania, bo wtedy dla organizmu bedzi eto mniejszy szok, ale jezlei np bardzo zle sie czujes zto lepiej przerwij zazywac tabletki

porąbana jak łajno w tartaku

11

Odp: Przerwa w braniu tabletek antykoncepcyjnych

Moze warto sie do ginelogoga przejsc, pod jego nadzorem przestac brac? Moze da cos zastepczego, bedziesz przynajmniej wiedziala na czym stoisz smile
Ha! Ja juz drugi  okres dostalam big_smile Co prawda z 3 tygodniowym opoznieniem, ale jednak! ;]

12

Odp: Przerwa w braniu tabletek antykoncepcyjnych

Podbijam temat.

Czy taka przerwa faktycznie cos daje? Biore tabsy juz 1,5 roku i moja gin mowi ze obecnie tabletki maja bardzo mala dawke hormonow i niby nie szkodza.. i nie mowila nic o przerwie, dopiero zeby odstawic jak po prostu juz nie bede potrzebowala. Ale jakos tak lapie paranoje, ze za duzo tej chemii i ze moze by tak na 6miesiecy odstawic. Tylko nie wiem w sumie jaki mialoby to sens, skoro predzej czy pozniej i tak pewnie bym do nich wrocila..

A Wy jak myslicie? Brac, czy przerywac?

Life is hard. After all it kills you.

13

Odp: Przerwa w braniu tabletek antykoncepcyjnych

Przerwa w stosowaniu leków antykoncepcyjnych może być spowodowana koniecznością kontroli działania danego leku na pacjentkę. Odstawienie leku na 1-3 miesięcy może ułatwić obserwację niepożądanych objawów występujących u pacjentki w czasie stosowania leku ( spadek libido, wzrost masy ciała, zaburzenia depresyjne, zaburzenia internistyczne i inne). Należy pamiętać również o tym, że stosowanie leków antykoncepcyjnych nie jest obojętne dla organizmu. Konieczna jest stała kontrola ginekologiczna, kontrola parametrów krwi, układu krzepnięcia, funkcji wątroby i cytologii. Obecnie, ze względu na skład tabletek antykoncepcyjnych i ich niską zawartość hormonów nie ma konieczności stosowania rutynowych przerw w przyjmowaniu tabletek .

Oceną zasadności rezygnacji z antykoncepcji doustnej zawsze powinien zająć się ginekolog.

Odpowiedzi na w/w pytania nie są lekarskimi poradami specjalistycznymi, mają wyłącznie charakter informacyjny i w żaden sposób nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

Posty [ 14 ]

Strony 1

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Forum Kobiet » ANTYKONCEPCJA HORMONALNA ORAZ NATURALNA » Przerwa w braniu tabletek antykoncepcyjnych

Zobacz popularne tematy :

Mapa strony - Archiwum | Regulamin | Polityka Prywatności



© www.netkobiety.pl 2007-2018