Dobry wieczór! Mam mętlik w głowie od przynajmniej roku, proszę Was o to, żebyście patrząc z boku pomogli mi zrozumieć, czy jest sens walczyć o małżeństwo. Jestem 25 prawie lat po ślubie, z tego ok. połowy to były ciche dni. Mąż ma trudny charakter, nie mozna z niego żartować, ale on może, nigdy nie pomagał w domu, bo ma utrwalony tradycyjny model, nie chciał nigdy żony podobnej do swojej matki- osoby prostej, palącej, niechlujnej- miał marzenie, żeby jego rodzina była "na poziomie". On ma wykształcenie zawodowe, ja jestem po studiach. Nigdy mi to nie przeszkadzało, ale przeszkadzało, że coraz mniej mnie szanował. Wkurzało mnie, że cały dzień go nie ma, wieczorem spi i zero seksu, kiedy ja chciałam, a raniutko o 5.00 budzi mnie na seks i nie znosi sprzeciwu. To mój podobno obowiązek. Ale jak mozna było miec ochotę na seks, skoro był tak zimny, daleki. Wszystko było oczywiście moja winą. Pogłebiły się moje kompleksy, czułam się niepotrzebna, wykorzystywana. Nie wytrzymałam 2 lata temu i w awanturze powiedziałam, że mam dość, że jest mi niepotrzebny, że źle się tak czuję i żeby najlepiej się wyniósł. Oczywiście uraziłam jego męską ambicję i rano go nie było. Po kilku miesiącach zaczełam żałować, przed oczami miałam wyłącznie dobre chwile z narzeczeństwa. Przeprosiłam i poprosiłam, żeby wrócił. Wrócił, ale nie na dobre. Wpadał np. na 2 dni i wypadał na 4. Pytał co mamy na obiad i wpadał, ale cały czas mieszkał w wynajmowanym mieszkaniu w innym mieście. zaczęłam naciskać, żeby sie okreslił, to zaczał sie wycofywac i wreszcie stwierdził, ze zawładnełam całym domem, nie ma dla niego miejsca. A chodziło o to, że weszłam do kuchni, jak on tam cos przygotowywał dla siebie. Podobno wszedzie gdzie się odwróci stoje ja i zasugerował, żebym do tej kuchni nie wchodziła jak on jest. Tłumaczyłam, że po prostu chcę z nim pobyć, że chcę normalności, a nie żeby mnie tresował. Zaproponowałam terapię, ale on stwierdził, że jestem wygadana i przekonam wszystkich, ze to on ma sie zmieniać