Cześć, miałam kiedyś w pracy szkolenie z obsługi klienta. Padło pytanie: czy możemy odmówić obsługi osobie pod wpływem alkoholu? Odpowiedź była przeczaca, bo nigdy nie wiadomo, czy ktos faktycznie jest pod wpływem, czy może choruje i "pachnie" alkoholem. Nie znam się na tym kiedy już ktoś jest alkoholikiem, a kiedy pije, bo lubi. Myślę, że granica jest bardzo cienka. Jesteś DDA, ja też. U mnie pił tata i podobnie jak u Ciebie wyszłam z domu i wybrałam za partnera do życia alkoholika. Z Twoich opowieści, u nas było podobnie. Zamieszkalismy razem latem, więc co rusz grille, wypady, piwka, drinki. Pomarańczowe lampki bagatelizowalam, bo przecież "wszyscy pija", ja tez pilam z nim. Z czasem miałam dosc. Uspokoilam się z alkoholem, nie chciałam go. U chlopaka poszło w drugą stronę. Już nie było 2-3piwek w weekend. Nie wiem kiedy, ale zaczęłam jak Pasławek opisuje, liczyć dni, kiedy on nie pije, a kiedy to robi. Wyszło mi z tego, że NIE PIJE 1 lub 2dni w tygodniu, kiedy to kacuje. Pił do utraty świadomości. Potrafił przewrócić się na środku pokoju. Życie stało się koszmarem. Normą stało się wypijanie przez niego kilkunastu piw. Pił, bo miał dobry dzień i trzeba uczcić sukces w pracy. Pił, bo miał zły dzień i trzeba było opić smutki. Pił, bo świeciło słońce i "idealna pogoda, żeby wyjsc z piwkiem". Pił, bo padał deszcz, wiec "pogoda barowa". Nie wiedziałam co zastanę po powrocie z pracy. Bywalo, że zastawalam zdemolowane mieszkanie. Raz w mieszkaniu bylo pelno szkla, bo przepychali się z kolegą i stlukli szklana ławę. Bylam wspoluzalezniona. Tkwilam w tym zwiazku kilka lat. Mialam 20pare lat, a czułam się jakbym juz przezyla całe swoje życie. Nie chcialo mi sie wstawac z lozka. Budzilam sie, siadalam na lozku i zaczynalam plakac.