Mam problem. Mam tokofobię. Nie zdiagnozował mi jej lekarz, ale sama studiuję na uczelni medycznej, więc coś o tym wiem. Jestem książkowym przykładem tego. Nie mogę nawet myśleć o porodzie naturalnym, bo od razu się pocę, denerwuję, czuję lęk, histeryzuję. Każda kobieta obawia się porodu, ale obawy a fobia to dwie różne rzeczy. Wiem, że na życzenie ot tak nikt nie zrobi. Prywatnych klinik jest mało i to głównie w największych miastach w kraju typu Warszawa, Wrocław. Sama mieszkałam w Zielonej Górze, teraz jestem w Toruniu i tu nic takiego prywatnego do cesarki nie ma, a jak jest niedaleko np. w Warszawie to cena koło 10 tys zł w górę. W Bielsku Białej jest podobno dobra klinka, tam cesarka kosztuje 3,5 tys ale to na drugim końcu Polski.
Tak więc zostaje tylko iść do psychiatry po skierowanie, ale i tu mam obawy, że ten mnie wyśmieje i powie, że histeryzuję i nie da skierowania, albo jak już nawet da to w szpitalu uznają, że to jest nieważne....różne cuda wyczytałam w internetach
Co zrobić?
Nie urodzę naturalnie, nie jestem w stanie
Miała tu któraś podobną sytuację i chciałaby się podzielić?
sama studiuję na uczelni medycznej, więc coś o tym wiem.
Każdy student medycyny ma wszystkie choroby o jakich się uczy.
Skoro twierdzisz, że tak jest, to idź do psychologa/psychiatry.
3 2018-05-27 20:38:14 Ostatnio edytowany przez Cyngli (2018-05-27 20:39:20)
Żaden psychiatra nigdy Cię nie wyśmieje. Wyśle zapewne do psychologa, a jak faktycznie się okaże, że jesteś chora, a przed porodem nie będzie poprawy, to wypisze skierowanie na CC.
Ja miałam papier od okulisty, że ze względu na dużą wadę wzroku powinnam mieć cc, ale i tak urodziłam naturalnie.