Jestem z moim chłopakiem od dwóch lat, znamy się od czasów szkoły, w tej chwili mamy 22 lata. Niebawem zamierzamy wspólnie zamieszkać w miejscu, w którym ja obecnie studiuję.
On jest moim największym przyjacielem, zna mnie od podszewki jak i wszystkie ważne sytuacje rodzinne i życiowe, wyleczył mnie ze wszystkich moich ''osobowościowych'' zahamowań, nauczył mnie szczerze kochać. Jest samodzielny, utrzymuje się sam, nie bierze żadnych pieniędzy od rodziny, jest ambitny, pracowity, bystry, inteligentny, ma swoją pasję i swój styl. Brzmi tak, że nic tylko piać z zachwytu. Innego jednak zdania jest moja mama. Długi czas uważała, że to przecież tylko kumpel, przyjaciel ewentualnie, ale nie kandydat na partnera, teraz kiedy nasz związek się umocnił, a ja jestem zdecydować zacząć z nim życie - pojawiają się coraz bardziej strome schody. Mama jest kompletnie przeciwna, uważa, że będę żałować za kilka lat, że wiąże się z kimś, kto nie idzie na studia, kto ma mglistą drogę kariery, bo to nie wróży dobrych zarobków. Wedle jej standardów powinnam poznać księcia z bajki, najlepiej nonszalancko eleganckiego, z ''dobrego domu'': prawnika, lekarza, biznesmena, artystę miliardera, przedsiębiorce i tak dalej i tak dalej. Czyli kogoś, kto już w tej chwili stoi pewnie na nogach. Oprócz tego odchodzi kwestia wychowania, ponieważ miałam bardzo wykształconych dziadków i dom nasz raczej można określić intelektualnym środowiskiem niż robotniczym, być może stąd też ta chęć ulokowania mnie w pewnych kręgach. Martwi się, że za dwa lata, kiedy będę musiała utrzymywać się kompletnie sama, nie będę mogła liczyć na ewentualne wsparcie finansowe ze strony partnera, ale tak naprawdę nie ma ku temu realnych przesłanek, oprócz tego, że nigdy nie zostanie lekarzem...