skutki uboczne tabletek anty - Netkobiety.pl

Dołącz do Forum Kobiet Netkobiety.pl! To miejsce zostało stworzone dla pełnoletnich, aktywnych i wyjątkowych kobiet, właśnie takich jak Ty! Otrzymasz tutaj wsparcie oraz porady użytkowniczek forum! Zobacz jak wiele nas łączy ...

Szukasz darmowej porady, wsparcia ? Nie zwlekaj zarejestruj się !!!


Forum Kobiet » ANTYKONCEPCJA HORMONALNA ORAZ NATURALNA » skutki uboczne tabletek anty

Strony 1 2 3 Następna

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Posty [ 1 do 38 z 107 ]

Temat: skutki uboczne tabletek anty

jestem przy 2 opakowaniu tabletek.Sa one moimi pierwszymi tabletkami.
Byloby dobrze gdyby nie to,ze: jak biore tabletki to pogorszyla mi sie cera,mnostwo pryszczy,przytylam,ciagle chodze glodna,a jem tyle,co facet i bola mnie piersi.Najgorsze jest to,ze mam straszne hustawki nastorjow.Krzycze o byle bzdure.
1 pytanie: kiedy mina mi takie hustawki nastrojow?Bo to jest nie do zniesienia.
Mialam plamienia przy 1 opakowaniu,ale ustaly.Lekarz przepisal mi 2 opakowanie i powiedzial,ze jak juz nie bede miec plamien to zostaniemy przy tych tabletkach,a jak bede miec plamienia to mi zmieni na inne.
I tu nasowa mi sie pytanie,czy jezeli nie bede miec plamien,a powiem lekarzowi,o tym co wyzej napisalam(ze przytylam itd) to czy zmieni mi tabletki?

Zobacz podobne tematy :

2

Odp: skutki uboczne tabletek anty

masz poprostu źle dobrane tabletki. ja po pierwszych tez zaczęłam tyć i mieć pryszcze. ale lekarka mi zmieniała na inne i teraz jest ok. nie tyje ,mam  cere ok. Zmiane nastroju? no mam mam i to cholerną ale jakoś się już przyzwyczaiłam smile wszystkich ubocznych skutków chyba nie da się uniknąć. idź do lekarza i poproś o zmiane,może Ci troche zejsć za nim sobie dobierzesz odpowiednie. ja zawsze jak robiłąm sobie miesięczną lub dwu miesięczną pzrerwe raz w roku od tabletek to troszke tyłam ,tewraz mam jeszcze inne tabletki ale ich nie odstawiam więc nie wiem co by teraz było smile

3

Odp: skutki uboczne tabletek anty

odstaw te tabletki. idz do innego lekarza. niech zrobi Ci cytologie, badanie krwi i dobierze odpowiednie.

ja bralam przez trzy lata pyle ktore byly idealne, zadnych skutkow ubocznych. a poza tym to piersi mi troche podskoczyly (rozmiarem) smile

4

Odp: skutki uboczne tabletek anty

niektóre kobiety w ogóle nie mogą brac tabletek anty. idź do lekarza.

jeśli chcesz wiedzieć coś o mnie, to coś Ci zdradzę.
miłość dla mnie to huśtawka, która stoi w równowadze.
bo chcę Cię z każdą wadą. Nic nie zmienię.

mój narkotyku, mój tlenie. < 3

5

Odp: skutki uboczne tabletek anty

więc może skoro aż tak boli Cię od nich brzuszek zdecyduj się na plastry ? wink

jeśli chcesz wiedzieć coś o mnie, to coś Ci zdradzę.
miłość dla mnie to huśtawka, która stoi w równowadze.
bo chcę Cię z każdą wadą. Nic nie zmienię.

mój narkotyku, mój tlenie. < 3

6

Odp: skutki uboczne tabletek anty

zdecydowanie zle dobrane tabletki, pogadaj z lekarzem o tym, a napewno dostaniesz inne smile

7

Odp: skutki uboczne tabletek anty

wybieram sie do lekarza za dwa tygodnie i bedzie musial mi je zmienic.
Dziekuje Wam bardzo kobietki;)

8

Odp: skutki uboczne tabletek anty

Pamietam, ze moje pierwsze tabletki, tez na mnie zle dzialaly,dlatego bralam je tylko 1 miesiac, w nasteonym mies bralam juz inne- i zero skutkow ubocznych. wiec powiedz wsyztsko swojemu ginowi, na pewno cos na to poradzi

porąbana jak łajno w tartaku

9

Odp: skutki uboczne tabletek anty

i jeszcze jedno pytanie.
Jak mi zmieni tabletki to bede je brac normalnie po tej 7 dniowej przerwie?
Bo ide do gina jak mi sie skonczy to 2 opakowanie aktualnych tabletek.

10

Odp: skutki uboczne tabletek anty

Z tego co ja wiem, trzeba popatrzyc na sklad tabtelek, na to, ile zawieraja estrogenu.
jezeli przechodzi sie z tabletek silniejszych(zawierajacych wiecej estrogenu) na slabsze , to te nowe, slabsze, zaiwerajace mniej estrogenu nalezy zaczac brac nie robiac przerwy badz w pierwszym dniu krwawienia z odstawienia
Natomista jezeli przechodzimy z tabletek slabszych na mocniejsze, to mozna zaczac brac normanie po 7 dniowej przerwie

porąbana jak łajno w tartaku

11

Odp: skutki uboczne tabletek anty

Amelia, lekarz na pewno ci wszystko wytłumaczy wink

jeśli chcesz wiedzieć coś o mnie, to coś Ci zdradzę.
miłość dla mnie to huśtawka, która stoi w równowadze.
bo chcę Cię z każdą wadą. Nic nie zmienię.

mój narkotyku, mój tlenie. < 3

12

Odp: skutki uboczne tabletek anty

Ciekawe, jakie tabletki bierzesz... ja po yasminelle czułam się pootwornie.. miałam jakieś stany lękowe, nerwicowe i szczerze nie można było ze mną wytrzymać. Teraz od 3 lat biorę Novynete i tylko podczas pierwszego opakowania miałam obniżone libido, ale przeszło:)

Lepiej bez celu iść naprzód niż bez celu stać w miejscu, a z pewnością o niebo lepiej, niż bez celu się cofać.

13

Odp: skutki uboczne tabletek anty

Ja po Yasminelle dostałam zapalenia żył i mimo odstawienia tabletek ciągle mam spuchniętą nogę w kostce. Mam nadzieję, że nie skonczy się to zatorem płucnym, chociaż ciągle niepokojąco kaszlę.

14

Odp: skutki uboczne tabletek anty

Ja brałam długo tabletki Diane 35, głównie ze względów zdrowotnych, ale wtedy myślałam, że nie mam innego wyjścia. Bardzo źle odbiło się to na moich nogach: skurcze, bóle, obrzęk łydek i miewałam stany depresyjne. Nie jestem ich zwolenniczką, bardzo ingerują w naturalny cykl miesiączkowy i mają dużo objawów ubocznych.

15

Odp: skutki uboczne tabletek anty

Ja tez bralam Diane 35, dosc dlugo, prawie 2 lata, i ogolnie czulam sie dobrze, poza okropnymi bolami glowy, ehh masakra
pozniej bralam regulon, czulam sie lepiej, ale za to na nogach pojawilo mi sie duzo zylek hmm
teraz nie biore nic, od prawie pol roku, i mam problemy z cyklem. minelo prawie pol roku a ja mialam tylko 3 okresy, tak bardzo mi sie spozniaja, ot skutki brania tabletek

porąbana jak łajno w tartaku

16

Odp: skutki uboczne tabletek anty

jakie odczuwacie skutki?

"Jesteś tym, czym wierzysz, że jesteś." Paulo Coelho

17

Odp: skutki uboczne tabletek anty

przy 1 opakowaniu,to praktycznie norma,ze cos jest nie tak.
U mnie zle bylo przez pierwsze 2,a pozniej to juz tylko lepiej.

18 Ostatnio edytowany przez mala_mi (2011-01-16 22:15:02)

Odp: skutki uboczne tabletek anty

...

powietrze pachnie jak malinowa mamba  : )

19 Ostatnio edytowany przez kircke (2009-07-03 14:50:06)

Odp: skutki uboczne tabletek anty

ja chciałam zapytać tez o skutki uboczne, mianowicie problemy z cerą. do tej pory nie miałam idealnej buzi, ale nie narzekałam. teraz wyglądam jak chodząca ospa (kończę pierwsze -w życiu- opakowanie yasminelle). i mam pytanie: czy walić do lekarza (który mimo moich próśb, błagań etc nie skierował mnie na badanie) właśnie po skier. na badanie, czy już mogę sobie to skierowanie odpuścić, bo te tabletki i tak na pewno jakiś swój wkład miały w obecny rozkład hormonów mojego ciała.
a może przeczekać jeszcze miesiąc (może jakieś unormowanie, przyzwyczajenie się organizmu do tabletek?). ratujcie, dziewczyny, bo zbliża mi się koniec tabletek, a nie chcę popełnić błędu.
pozdrawiam : )

20

Odp: skutki uboczne tabletek anty

kircke badania (chodzi o te hormonalne) nic Ci nie dadza jezeli nie miałaś żadnych skrajnych odchyłów smile a pewnie byś się zorientowała gdybyś miała smile

Jeżeli ta cera tak strasznie Ci przeszkadza to możesz zmienić albo pozostać na tych- to zalezy od Ciebie czy wytrzymasz i jak oceniasz sytuacje swojej buzki smile
Może coś z desogestrelum ? on ma dobry wpływ na cere smile

21

Odp: skutki uboczne tabletek anty

desogestrelum - co to jest, bo nie mam pojęcia

22

Odp: skutki uboczne tabletek anty

a jestem przeciwniczka  wszelkiej ingerencji w  organizm -jezeli chodzi o  hormony -no chyba ze istnienieje potrzeba leczenia ...zastanawiam sie  po co  wy zdrowe dziewczyny trujecie sie  tymi obcymi hormonami ?Te wszytskie  skutki uboczne - te ekserymentowanie na własnym organizmie?
Raz takie tabletki a  raz inne bo moze beda lepsze i mniej  skutków  ubocznych ...

Nikt nie zasługuje na twoje łzy, a ten kto na nie zasługuje, na pewno nie doprowadzi cię do płaczu

23

Odp: skutki uboczne tabletek anty

niezależna może po to aby nie mieć dziecka smile?
W trwqałym związku zwłaszcza gdy para mieszka razem - to gumki zaczynają się nie sprawdzać smile

Poza tym pigułki mają tez i skutki dodatnie:)

martadela desogestrelum to składnik pigułek antykoncepcyjnych z 3 grupy - zawiera go novynette, Mercilon, Regulon smile pigułki zawierające  desogestrelum zazwyczaj poprawiają kondycje skóry i włosów smile

24 Ostatnio edytowany przez kircke (2009-07-04 13:14:35)

Odp: skutki uboczne tabletek anty

.niezależna - tutaj nie chodzi o zmienianie tabletek co kilka dni. w moim przypadku tabletki były konieczną ze względu na tragiczne miesiączki. mdlałam, ból brzucha był nie do pokonania nawet przy mocnych tabletkach, bo bardzo szybko organizm adaptuje się do nowych specyfików. do tego dochodzi nieobecność na zajęciach na studiach, której już nie usprawiedliwisz, jak to było w lo, 'złym samopoczuciem'. zapytałam o ewentualną zmianę tabletek, bo, jak napisałam, są to moje pierwsze (na które niechętnie się zgodziłam) i boję się wszelkich skutków ubocznych. wiem, że hormony to poważna ingerencja w organizm, ale są sytuacje, w których nie ma innego wyjścia.
uważam, że każdy ma prawo do tego, w jaki sposób poradzi sobie z w ł a s n y m i kłopotami.

poczytaj o małomiasteczkowych lekarzach, którzy za nic nie chcą wypisać skierowania na jakiekolwiek badania. zastanów się, co robią w takiej sytuacji dziewczyny przyparte do ściany i spróbuj doradzić. ale nie oceniaj.

nokia - dzięki za odpowiedź i nazwy leków. zapamiętam je na przyszłość.
przeszukałam dzisiaj wszystkie fora o tabsach anty i doszłam do wniosku, że zacznę się zastanawiać nad zmianą po 2-3 opakowaniu. nie mam wprawdzie nastu lat, ale poczekam - widocznie jestem trochę zaburzona - hormonalnie wink

25

Odp: skutki uboczne tabletek anty

Ja tabletki sobie sama wybrałam- oszłam do lekarza i powiedziałam że chce te i te i po badaniu mi przepisał smile

Znam się troche na pigułkach i sama jak sobie dobrałam to obyło się bez skutków ubocznych (waga tama sama, cera i włosy lepsze) na samym poczatku miałam humory ale teraz i one mi przeszły smile

ps. pigułki to pewna ingerencja w organizm...lecz jakby tak myśleć to dzieci by się nie rordziły bo ciąża też jest pewną ingerencją...a pigułki wprowadzają w stan fizjologiczny podobny do ciąży smile

26 Ostatnio edytowany przez .niezależna (2009-07-04 12:43:07)

Odp: skutki uboczne tabletek anty

kircke ....nie  pisze tego od  tak sobie ...ja  kiedys  brałam hormony jako srodek anty ...jak byłam  młodsza...( miałam te ok 19 lat)moze kwestia wyboru tabletek ,lekarza ....moze kwestia organizmu ....jakos  było nie za  dobrze ale brałam KILKA  lat -pózniej mnóstwo skutków  ubocznych -po zakonczeniu  brania ich -pogorszyła sie cera ,zaczeły mi rosnac włoski na twarzy miałam rozlegulowane  cykle  i  jakie splamienia .Po urodzeniu dzieci znów  brałam na  polecenie  lekarza -leczniczo-podobno problemy z  endometrium ....po kilku miesiacach było coraz  gorzej .Hormony rozwaliły mi organizm wiec  nie  pisze o szkodliwosci  tego  ot tak  sobie ...to po pierwsze
a  po drugie ja  ze swoim mężem seks  uprawialismy przez klika ładnych lat naszego małzestwa -i to dosc czesto i mimo ze nie brałam hormonów  w  ciąże nie zaszłam ( mówie o kwesti ok 7 lat )
-ja wierze w  metody  naturalne - w  poznanie własnego  organizmu ,zdrowy rozsadek  no i  dodatkowo prezerwatywa jednak dla  pewności
I tak  więc nie  podważam kwesti kiedy hormony sa niezbędne w  pzypadku takim jak Twój Kircke tylko wiedzac po samej sobie  ostrzegam inne  młode  dziewczyny co moze sie  kiedys wydarzyc w  przyszłości

Nikt nie zasługuje na twoje łzy, a ten kto na nie zasługuje, na pewno nie doprowadzi cię do płaczu

27

Odp: skutki uboczne tabletek anty

myślę, że to głównie kwestia lekarza, bo mało która z nas, jak nokia, zna się tak dobrze na tabletkach.
ale istotne jest też to, że kilka lat temu tabletki były dużo mocniejsze od obecnych.
wspominasz też o problemach z cerą. z tego, co się naczytałam wynika, że tabletki to nie sposób na doskonała cerę. tabletki tylko blokują ten problem przez czas stosowania. gdy się je odstawi problem powraca (ze zdwojoną siłą, jak zawsze)
podobnie jest z indywidualnością organizmu. była przecież akcja z dziewczyną, która umarła 'przez tabletki'. okazało się, że ma zakrzepicę, a lekarz tego nie wybadał i nie zapytał nawet, a tabletki przepisał. nie każdy od razu umiera od tabletek, są osoby, którym byle tabletki dogodzą, bo szczęściem swoim trafią na odpowiednie.
dlatego podkreślę znowu rolę lekarza.  ja nie spotkałam jeszcze ani jednego godnego polecenia ginekologa.

28

Odp: skutki uboczne tabletek anty

a  tu kircke masz  racje  w  stu procentach ja tez  nie  znam  ani jednago tak naprawde  dobrego lekarza ...mysle ze przed przepisaniem hormonów  powinny  byc  przeprowadzone  kompletne  badania -na  te skutki zakrzepicowe i jakie niedobory  czy tez  nadmiary hormonów które mamy w  organizmie ( wiem ze lekarze przepisuja nieraz hormony jak  witamine c ,pozniej sie  zmienia na inne  i  tak w  kółko ) myśle ze powinno sie  wymuszac na nich te  skierowania  na badania po prostu .

Nikt nie zasługuje na twoje łzy, a ten kto na nie zasługuje, na pewno nie doprowadzi cię do płaczu

29

Odp: skutki uboczne tabletek anty

ja próbowałam wymusić. i teraz często gryzę się, że dałam wypuścić się jedynie z receptą. już pal licho pieniądze, mogłam zrobić prywatnie, ale nie ufać lekarzowi...

30 Ostatnio edytowany przez .niezależna (2009-07-04 13:08:50)

Odp: skutki uboczne tabletek anty

wiesz  ja  mysle ze moze sposobem byłoby wyjechac z  formułka ze to lekarz jest odpowiedzialny za to co Ci przepisuje i powiedziec mu ze jak bedzie cos nie  tak to po prostu poniesie tego skutki prawne -nie wiem czy to dobry pomysł ale jak po dobroci sie nie da  to może tak albo wizyta prywatna -obecnie  chyba ok 80 zł -prywatnie powiennien dac skierowanie
ale  wiesz jeszcze mozesz teraz zrobic te badania-nie jest za pózno będziesz pewna  co  i  jak

Nikt nie zasługuje na twoje łzy, a ten kto na nie zasługuje, na pewno nie doprowadzi cię do płaczu

31 Ostatnio edytowany przez kircke (2009-07-04 13:14:00)

Odp: skutki uboczne tabletek anty

ale to moje pierwsze tabletki, więc na bank jestem rozchwiana hormonalnie. mam wrażenie, że to badanie nie dałoby mi obiektywnego wyniku, więc poczekam jeszcze ze dwa opakowania.

a odnośnie tej formułki - lekki szantaż smile ale chyba nie mam tyle odwagi, żeby z tym wyskoczyć.

32

Odp: skutki uboczne tabletek anty

.niezależna po pierwsze powiem tak smile
Hormony zwiększają możliwośc zakrzepicy ale nie jest to prawdopodobienstwo większe niż przy ciązy...także jeżeli nie ma pwodów aby robić takie badania to nie jest to konieczne. No przed ciążą w takim razie też były by wymagane a mało kto je robi.

2..kilka lat temu...bo jak piszesz zapewne to było...były przepisywane pigułki 1 generacji które teraz wycofali z rynku ze względu na skutki uboczne właśnie smile

3 badania hormonalnie  nie wiele pokaża...bo bo...poziom hormonów jest różny w zależności od dnia cyklu...pacjenta musiałaby robić badania przez cały cykl a potem narobić sobie wykres. Wskazać mogą jedynie patologiczne sytuacje:) Fenotyp kobiety można ustalić wzrokowo i na podstawie krótkiego wywiadu smile

3 pigułki II generacji faktycznie moga powodować dodatkowe owłosienie...ale jeżeli takie coś się pojawi albo dziewczyna miała już problem z owłosieniem typu męskiego to powinna powiedzieć o tym lekarzowi wtedy zapisuje się pigułki z octanem które hamują wytwarzanie testosteronu albo przepisanie III generacji które nie dają takich efektów.

Wiele kobiet dzisiaj nie ma technicznej możliwości stosowaia kalendarzyka bo prowadzą nieregularny tryb życia...związany ze stresem zawodowym...wiele osób pali...pije alkohol..długo pracuje i są przemęczene a to są czynniki które wpływają na pomyłki w tej metodzie smile

Badania nie są wstanie zagwarantować że na pigułki będziemy reagować dobrze:) jedynie w praktyce to wyjdzie.

33

Odp: skutki uboczne tabletek anty

nokia - a mogłabyś opisać w jaki sposób ty dobrałaś sobie tabletki? wiemy już, że znasz składy tabletek. i że wiesz, w jakich okolicznościach zastosować które.
jak byś mogła umieścić mini spis, bądź jakąkolwiek instrukcję dla sierotek. tak, żeby idąc do ginekologa po tabletki wiedzieć, czego wymagać i czy koleś wie o czym mówi.

z nadzieją pozdrawiam smile

34

Odp: skutki uboczne tabletek anty

Niewydolnosc nerek i zaburzenia przewodu moczowego-skutek uboczny CILEST'u
Witam wszystkich. Ja brałam Cilest, w sumie tylko 1,5miesiace, bo teraz jestem w trakcie 2 opakowania i je odstawiam. Jeszcze nigdy na forum nie spotkałam sie z tym by ktos pisał o skutkach ubocznych typu niewydolnosc nerek czy zaburzenia przewodu moczowego. Mnie to spotkało. Najpierw bol przy oddawaniu moczu, pozniej bol podbrzusza.. do tego doszedł ostry bol nerek a w sumie jednej(prawej). Bol był atakiem, na nastepny dzien było ok. Lecz po 2 dniach na nowo mnei bolały z tyłu plecy. poszłam do lekarza, od razu zrobiłam badanie moczu. Wynik był straszny. Lekarka mi powiedziała ze wrecz tragiczny. Teraz jest weekend ale we wtrorek ide na usg brzucha i nerek. W poniedziałek ide tez do ginekologa. DZIEWCZYNY uwazajcie co bierzecie. nie ma sensu sie truc. Jezeli dojdzie do niewydolnosci nerek to wiadomo jakie sa tego skutki. Zadko to sie zdarza, ale zdarza sie jednak. Bol nie do zniesienia. temperatura roznie, raz w ogole, raz ok 38,5 i wyzsza. Najwyzsza miałam dzisiaj 38,7. Ledwo sie ruszam, kazdy ruch jest menczarnia. Cały dzien leze i spie. Kazde kichniecie czy nabrania wiekszej ilosci powietrza do pluc przyczynia sie do przeszywajacego bolu. Boje sie teraz co bedzie dalej...
Pozdrawiam

35

Odp: skutki uboczne tabletek anty

ja biore yasmin, zadnych skutków uboczych.
biorę ponad rok.

jeśli chcesz wiedzieć coś o mnie, to coś Ci zdradzę.
miłość dla mnie to huśtawka, która stoi w równowadze.
bo chcę Cię z każdą wadą. Nic nie zmienię.

mój narkotyku, mój tlenie. < 3

36

Odp: skutki uboczne tabletek anty
oazuu napisał/a:

ja biore yasmin, zadnych skutków uboczych.
biorę ponad rok.

Ja tez je kiedys stosowalam,ale byly to dla mnie najgorsze tabsy w zyciu!!
Bole piersi, jajnikow, spaprana cera, plamienia. Koszmar. Odstawilam je czem predzej i wszystko wrocilo do normy. Moze dlatego ze juz nie biore pigulek, tylko krazki NR. Ale to widocznie sprawa indywidualna, skoro Tobie Oazuu one pasuja. Oby tak dalej. smile Pzdr

37

Odp: skutki uboczne tabletek anty

ja natomiast biore Cilest od samego początku (prawie rok ) i czuje sie po nich super. Wiadomo na początku jak organizm sie przyzwyczajał to byłam może troche senna i jakaś rozchwiana emocjonalnie ale teraz naprawde w porządku smile

Kobieta zawsze ma racje, nawet jak nie ma, to i tak ma big_smile

38

Odp: skutki uboczne tabletek anty

jestem w takim wieku że wile dziewczyn radziło by mi brać tabletki, ale wiem ze i gumki mogą się sprawdzać, mi nie przeszkadzają, mojemu partnerowi też, moje koleżanki tak samo mają, moi rodzice od zawsze tylko tej metody używają(mam mamę z która mogę gadać o wszystkim) i wiem że nie warto się truć, to wszystko oddziałuje dwojako na nasz organizm na jedno pomaga a drugie nam szkodzi, moja mam bierze hormony na tarczyce( to nie antykoncepcja) i bardzo źle to na nią działa... nie warto, moje koleżanki biorąc tabletki dobierane po dokładnych badaniach miały poważne skutki uboczne, jedna częste plamienia, osłabienie stanu zdrowia, tycie i duży spadek libido, nie mówiąc już o nastrojach, a druga po odstawianiu tabletek po 3 latach, niezapowiedzianie po 3 miesiącach(od ich odstawienia) zaszła w ciąże, dziecko okazało się być chore, po czym okazało się ze musiała przed wcześnie urodzić martwe bliźniaki ;( może teraz myślimy żeby nie zajść w ciąże i o wygodzie, ale przed nami kawał życia, czy warto prowadzić do rozstrojenia zdrowia... ja wezmę pigułki tylko wtedy gdy będą mi potrzebne w leczeniu a nic innego nie będzie wchodziło w grę... Każdy sam podejmuje decyzje ja tylko pisze o skutkach ubocznych

"Uśmiechnięci, wpół objęci spróbujemy szukać zgody,
choć różnimy się od siebie
jak dwie krople czystej wody." W. Szymborska

Posty [ 1 do 38 z 107 ]

Strony 1 2 3 Następna

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Forum Kobiet » ANTYKONCEPCJA HORMONALNA ORAZ NATURALNA » skutki uboczne tabletek anty

Zobacz popularne tematy :

Mapa strony - Archiwum | Regulamin | Polityka Prywatności



© www.netkobiety.pl 2007-2018