Witam:)
Już niedługo otwieram sklep internetowy z odzieżą damską outlet m.in. takich firm jak Vila, Olsen, Mexx, Tom Tailor, Next, Vero Moda. Do tego dołączę torebki firm David Jones i Monnari(nie outlet ale w atrakcyjnych cenach)i chciałabym torebki włoskie z outletu. Mam już ogólną koncepcję jak sklep ma wyglądać ale jestem na etapie "szlifowania" pomysłu w związku z tym mam do Was prośbę. Piszcie jakbyście chciały żeby sklep internetowy wyglądał (np. kolorystyka), jakie funkcje zawierał, ewentualnie promocje, które zachęciły by Was do zakupów. Możecie też podsyłać linki swoich ulubionych sklepów internetowych żebym miała ogólne pojecie co Wam się podoba. Mam już wymyśloną nazwę ale jestem otwarta na inne propozycje nazwy sklepu:). No i jeszcze jedno pytanie. Jaki podział na kategorie byłby lepszy : zwyczajny np. sukienki, spodnie, bluzki itd. czy podział na rozmiary( pamiętajcie ze to outlet i większość ubrań będzie pojedynczych, na pewno nie całe rozmiarówki) Będę wdzięczna za każda sugestię:) Pozdrawiam
Jeśli chodzi o kolorystykę to myślę,że powinny to być kolory przyciągające uwagę przede wszystkim,ale nie takie co rażą w oczy:)
Mi się bardzo podobają kolory niebieskie i fuksja.Takie żywe.
A co do podziału na kategorię, myślę,że standard: sukienki,spódnice,spodnie,bluzki itp...
Kobiety raczej wolą szukać takimi kategoriami niż rozmiarami...bo wtedy to takie bezcelowe oglądanie wszystkiego "aby w moim rozmiarze".
Ale to tylko moje zdanie.
Jaką nazwę wymyśliłaś?
Też myślałam nad niebieskim kolorem:) jeśli chodzi o podział kategorii to cały czas mocno się nad tym zastanawiam, ponieważ kiedyś weszłam do takiego sklepu outlet, w kategorie sukienki, spodobały mi się trzy i żadna nie była w moim rozmiarze. Postanowiłam popatrzeć na bluzki, kliknęłam na dwie i znów nie mój rozmiar... Przyznam szczerze ze mnie to skutecznie zniechęciło do dalszych poszukiwań i zamknęłam stronę. Być może połączę obydwa pomysły i w kategoriach zrobię podkategorie z rozmiarami? Tylko nie wiem czy nie będzie wtedy za dużo klikania?:) i kwestia rejestracji. Czy żeby kupić trzeba się zarejestrować czy można kupić bez rejestracji. Ja osobiście jako klientka wolę kupować bez rejestracji ale teraz muszę pomyśleć z tej drugiej strony co będzie korzystniejsze:) moja nazwa pewnie nikogo nie powali ;p chce żeby sklep miał domenę modnie.pl. Zwyczajna, prosta, łatwa do zapamiętania, choć ostatnio się zastanawiałam czy nie za zwyczajna. dlatego jestem otwarta na inne propozycje.
Gdy wchodzę do sklepu internetowego lubię jak jest wyszukiwarka w której mogę sobie po wybraniu określonej kategorii zaznaczyć jaki interesuje mnie rozmiar, kolor, fason i określić np. górny pułap cenowy. Po co mi oglądać dziesiątki stron żeby się przekonać, że akurat to co mi się spodobało nie ma w moim rozmiarze. A tak wyświetlają mi się rzeczy których naprawdę szukam.
Poza tym zwróć uwagę na zdjęcia towaru. Tak, żeby można było dokładnie dana rzecz oglądnąć i żeby zdjęcia oddawały rzeczywisty kolor. I nie były miniaturkami.
Na stronie umieść dokładne dane o cenie wysyłki. To też mnie wkurza jak muszę się przekopywać po linkach żeby wiedzieć ile naprawdę dany towar mnie będzie kosztował.
5 2013-07-23 17:20:55 Ostatnio edytowany przez yoghurt007 (2013-07-23 17:23:31)
agaton222 - piszesz "już niedługo", a widzę, że nie masz na ten temat bladego pojęcia....
Kolejność moich uwag będzie dowolna względem twoich pytań/wątpliwości.
1) Kolorystyka strony.
Kolorystyka przede wszystkim musi być funkcjonalna. To znaczy, że musi dobrze być widać treść i zdjęcia niezależnie od poziomu światła padającego na monitor. Nie może też być tłem zniekształcającym odbiór kolorystyczny oferowanych produktów. Jedynie dodatki/wykończenie sklepu www ma kolorystyczne akcenty - tło jest neutralne (białe, jasnoszarne, czasem czarne).
2) Rejestracja na stronie.
Prowadząc rejestrację na stronie sklepu www musisz zgłosić bazę danych do GIODO. Musisz też zadbać o należyte bezpieczeństwo (certyfikat ssl) i zintegrowane płatności. Pamiętaj, że rejestracja klientów oznacza, że możesz wysyłać maile reklamowe z aktualną ofertą oraz organizować specjalne promocje dla stałych klientów (a każdy szanujący się sklep stara się związać ze sobą klienta).
3) Kategorie.
Pamiętaj, że kategorie to jedno, ale filtry i opcje szukania to drugie. Kategorii powinno być kilka, maksimum kilkanaście np. spodnie, spódnice, bluzy, koszulki itp. Dopiero w filtrach stosujesz firmy, rozmiarówki i co tam sobie tylko chcesz.
4) Nazwa/domena.
Nie ważne co sobie wymyślisz - liczą się słowa kluczowe strony, kategorii, produktów itp. Tutaj liczy się wypozycjonowanie strony (zwłaszcza na początku musisz zadbać o dobrą reklamę).
5) Konstrukcja/technologia sklepu.
Pamiętaj, że twoja strona musi być też dobrze widoczna w urządzeniach przenośnych. Czysta, przejrzysta, wzbudzająca zaufanie i pewna w działaniu.
6) Bezpieczeństwo.
Dane klientów (niezależnie od rejestracji czy jej braku) w sklepie są danymi wrażliwymi - podobnie jak trójstronna komunikacja ty-serwer-klient. Musisz zadbać o bezpieczeństwo - czyli porządny hostnig, który zajmie się backupami strony (ewentualnie taki, który ci podpowie co i jak), zabezpieczy odpowiedni transfer, certyfikaty ssl (i ich odnawianie)) i zabezpieczy obsługę techniczną od strony serwera.
7) Logistyka.
Handlując przez internet outletem z założenia handlujesz sporo, ze względu na niskie prowizje jakie pobierasz. Musisz mieć odpowiedni magazyn dostępny od ręki i podpisane umowy z Pocztą Polską i/lub firmami kurierskimi, co pozwoli ci na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy na obsłudze przesyłek (w obie strony).
Wbrew pozorom to nie są pierdoły, a podchodzenie do nich na zasadzie "wyjdzie w praniu" czy "na razie damy radę", "to się zrobi później, bo trzeba ciąć koszty" spowoduje, że zwiniesz interes w ciągu pierwszych 2-5 lat działalności. Jak ponad 80% zakładanych firm.
Bardzo fajne rady od dziewczyn, dziwię się, że autorki postów same nie zdecydowały się założyć sklepu.
raczej polecam normalny podział na sukienki bluzki itd a rozmiary w filtry wrzucisz
Musisz podjąć decyzje czy chcesz korzystać z gotowca typu shoper itd czy czegoś tworzonego na specjalne zamówienie typu woocommerce: -) Bez znaczenia, na jakiej platformie zdecydujesz się postawić sklep, dobrze jest zainwestować w porządne zdjęcia oraz w filmy reklamowe bo to przyciąga klientów oraz uatrakcyjnia stronę:
https://www.storymakers.pl/video/filmy-reklamowe
Od siebie polecam to studio.