Nie mam doświadczenia z terapiami, więc proszę o wypowiedź osoby, które korzystały z psychoterapii lub są psychologami, bo może mam mylne wrażenie że "nie tak terapia powinna wyglądać", ale może to jakieś filmowe wyobrażenie, a polska rzeczywistość jest inna. Osoba z depresją rozpoczęła psychoterapię, podpisała kontrakt, ale w sumie nadal nie ma jasno sprecyzowanych celów terapii, nie do końca wie nad czym pracuje, do czego dąży. Psycholog na sesjach praktycznie tylko wysłuchuje, zadaje bardzo mało pytań, nie kieruje w żaden sposób sesjami tylko czeka aż chory rozpocznie swój monolog "z czym dzisiaj przyszedł". Jest taki zostawiony sam sobie, a miałam wrażenie że powinien być przewodnikiem, kimś kto zna cel i wie jak doprowadzic do niego chorego. Ale może akurat trafiliśmy na takiego psychologa. Chory jest w słabym stanie i skakanie od jednego psychologa do drugiego w poszukiwaniu tego właściwego nie wchodzi w grę więc gdyby ktoś miał do polecenia naprawdę dobrego psychologa w Krakowie to proszę o informację. Dziękuję.
Może poszukaj w grupie krakowskiej? Nie mam takich doświadczeń, o których piszesz, ale orientuję się, że są różne metody działania. Może dowiedz się kto jest dobry w tym mieście?
Raczej problem jest skakanie z kwiatka na kwiatek. Po pierwsze to nie jest tak, że on wysłucha stawia diagnozę daje receptę i go out. Depresja z nikąd się nie wzięła. Dopiero po kilku sesjach jest się w stanie coś określić.
Dziękuję za odpowiedzi. Na pewno nie chcemy niepotrzebnie skakać z kwiatka na kwiatek, stąd ten post. Ale jeszcze chwila minie rok... To wydaje się długo jak na etap "żeby cokolwiek ruszyło", żeby chory poczuł że to ma w ogóle sens, że to mu cokolwiek daje, że wychodzi z jakimiś przemyśleniami po sesji.
Rok to już trochę długo, wręcz za długo myślałam, że po 3 sesjach stwierdził następny.
A inne metody ?
Rok to już trochę długo, wręcz za długo myślałam, że po 3 sesjach stwierdził następny.
A inne metody ?