Pracuję z klientami bardzo długo, będzie ze 20 lat i cały czas się zastanawiam czy robię dobrze czy źle w danych momentach.
Obecnie prowadzę od lat własną firmę, trudne jest to o tyle, bo nie mam kogo zapytać, wszystkie decyzje podjąć muszę ja sama.Zaobserwowałam,że
klienci mają niekiedy straszny tupet,a już generalnie dość często sądzą,że są jedyni i że to im należy się w 100% uwaga w momencie kiedy oni oto właśnie przyszli.
Nie ważne,że są wysyłki i inne ważne sprawy, oto oni przybyli i oki,ale najgorsze jest wyłudzanie czasu i czyjejś wiedzy za darmo. Pracuję w branży w dużej mierze usługowej i generalnie klienci potrafią przyjść z towarem od konkurencji i pytać mnie o zastosowanie tego, to dość częste zjawisko. Moja branża nie ma nic wspólnego z prawniczą,ale bardzo podobna jest tu praca z klientem..prawnik nie da porady darmowej lub nie przychyli się do jakiejś umowy bez wynagrodzenia licząc odpowiednią stawkę za swoją pracę. Zmorą w mojej branży jest to,że klient oczekuje porady za darmo, to jest najbardziej irytujące, a czasem siedzenie nad jednym problemem klienta zajmuje godzinę i dłużej, bo muszę zapoznać się z całą specyfikacją tego z czym do mnie przychodzi i wprowadzić korekty, zaproponować zmiany by cały układ pracował sprawnie i ku lepszemu. Klienci często wyłudzają porady za darmo, nie kupując u nas całego systemu lub choćby jednego produktu. Następnie jeśli już coś u nas zakupili i wydali 100, 200 zł, to oczekują,że za każdym razem kiedy przyjdą, będę im udzielała godzinnej porady w ramach,że coś tam kiedyś zakupili. Moja branża jest piękna lecz wyjątkowo niewdzięczna, dotyczy pasji i ludzie często uważają,że pasja jest za darmo.
no to określ cennik na takie usługi jak doradztwo