Na ile ważna jest dla Was atmosfera w pracy? Czy dobre stosunki panujące w zespole są w stanie zrekompensować Wam innego rodzaju niedogodności typu mało satysfakcjonujące zarobki, brak komfortu, monotonna czy stresująca praca, długi dojazd?
Przyznaję, że dobra atmosfera w firmie jest tym czynnikiem, który potrafi spowodować, że nawet kiedy inne składowe zawodzą, a wręcz niemal wszystko przemawia za tym, aby złożyć wypowiedzenie, ja bardzo się przywiązuję i potrafię znacznie dłużej rozważać decyzję o odejściu niż nakazywałby rozsądek. Miałam to szczęście, że w zasadzie w każdym miejscu nawiązywałam dobre relacje ze współpracownikami, często zaowocowały one zresztą długoletnimi przyjaźniami, dlatego też wiem, że zgrany zespół znacząco podnosi motywację i lojalność w stosunku do firmy. Z kolei złośliwy szef, niedomówienia czy liczne konflikty powodują, że praca staje się czymś na kształt kary.