Jak ważna jest atmosfera w miejscu pracy? - Netkobiety.pl

Dołącz do Forum Kobiet Netkobiety.pl! To miejsce zostało stworzone dla pełnoletnich, aktywnych i wyjątkowych kobiet, właśnie takich jak Ty! Otrzymasz tutaj wsparcie oraz porady użytkowniczek forum! Zobacz jak wiele nas łączy ...

Szukasz darmowej porady, wsparcia ? Nie zwlekaj zarejestruj się !!!


Forum Kobiet » PSYCHOLOGIA KARIERY - MOJA KARIERA ZAWODOWA » Jak ważna jest atmosfera w miejscu pracy?

Strony 1

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Posty [ 17 ]

1

Temat: Jak ważna jest atmosfera w miejscu pracy?

Na ile ważna jest dla Was atmosfera w pracy? Czy dobre stosunki panujące w zespole są w stanie zrekompensować Wam innego rodzaju niedogodności typu mało satysfakcjonujące zarobki, brak komfortu, monotonna czy stresująca praca, długi dojazd?

Przyznaję, że dobra atmosfera w firmie jest tym czynnikiem, który potrafi spowodować, że nawet kiedy inne składowe zawodzą, a wręcz niemal wszystko przemawia za tym, aby złożyć wypowiedzenie, ja bardzo się przywiązuję i potrafię znacznie dłużej rozważać decyzję o odejściu niż nakazywałby rozsądek. Miałam to szczęście, że w zasadzie w każdym miejscu nawiązywałam dobre relacje ze współpracownikami, często zaowocowały one zresztą długoletnimi przyjaźniami, dlatego też wiem, że zgrany zespół znacząco podnosi motywację i lojalność w stosunku do firmy. Z kolei złośliwy szef, niedomówienia czy liczne konflikty powodują, że praca staje się czymś na kształt kary.

Zobacz podobne tematy :

2

Odp: Jak ważna jest atmosfera w miejscu pracy?

Obecnie jestem freelancerem zatem nie muszę zmagać się z charakternymi współpracownikami ani wrednym szefem, ale zdarzało mi się kilka razy pracować w zespole i co mogę powiedzieć: odkryłam osobiście, że jedną z najważniejszych -jak dla mnie- cech okazała się bezstronność; niełączenie się w żadne grupki dyskusyjne, niestawanie po stronie konkretnego człowieka, jednym słowem: nieuleganie emocjom plotki.
Pracowałam z przeróżnymi grupami ludzi; jedną wspominam szczególnie dobrze. Przyjęli mnie serdecznie na samym początku, każdy pomagał mi w nauce nowych rzeczy jak tylko mógł, w pracy panowała przyjazna atmosfera, nikt na siebie nie donosił, wszyscy byli dobrze zgraną paczką.

W innej: musiałam uważać na rzeczy osobiste bo w zespole była złodziejka. Co ciekawe, wszyscy o tym wiedzieli. W tej pracy z kolei, każdy miał coś do kogoś i nie wiedzieć czemu to ja tego wysłuchiwałam, jak pan D. nadaje na panią M., potem na szefa, potem pani B. na panią K. itd.

3

Odp: Jak ważna jest atmosfera w miejscu pracy?

Dla mnie osobiście,atmosfera w  pracy jest bardzo ważna.Pracuję już wiele lat w zespole i wiem ,że zarówno dobre stosunki z współpracownikami jak i pracodawcą są w stanie zrekompensować wszelkie inne niedogodności. Biorąc pod uwagę moją pracę kilka lat wstecz,a obecnie to nastąpiła duża zmiana na płaszczyźnie szef-pracownik i pracownik-pracownik.Gdzie tkwi cały problem nie będę wnikać,choć może całym sednem sprawy są spadające drastycznie wynagrodzenia. Wszyscy są zastraszani przez pracodawcę w sposób często niecenzuralny,oby tylko nie mieć prawa głosu w żadnej kwestii.Przez całą tą sytuację zaczęły się psuć relacje między pracownikami i tworzy się coraz głębsza niezdrowa rywalizacja,lizusostwo i donosicielstwo.Do tego stopnia ,że już nie daje się pracować. Najlepszym wyjściem byłoby zmienić pracę co już wiele razy sugerował dobitnie szef. Na obecnym rynku pracy nie jest to takie proste , a niejeden z pracowników chętnie by wyszedł za bramę i nie wrocił. Myslę,że wiele osób w kraju ma podobne doznania. Receptą być może jest zdrowa relacja szef-pracownik choć sama nie wiem

4 Ostatnio edytowany przez KGB (2013-02-11 13:15:47)

Odp: Jak ważna jest atmosfera w miejscu pracy?

Badania serwisu rekrutacyjnego szybkopraca wykazały, że 65% ankietowanych polskich pracowników jest w stanie zrezygnować z pracy z powodu atmosfery w firmie, mimo że nie ma innej oferty zatrudnienia. To bardzo dużo.

Jak widać atmosfera w pracy dla wielu z nas  ma bardzo duże znaczenie i nic w tym dziwnego, ponieważ zła atmosfera wywołuje stres i tym samym skutkuje niechęcią do przychodzenia w to miejsce oraz nie pozwala na sumienne wykonywanie powierzonych obowiązków.
Często napięta atmosfera prowadzi do kłótni pomiędzy pracownikami, braku życzliwości a czasami nawet agresji. Warto podkreślić, że takie warunki w pracy powodują w nas frustrację, brak motywacji i często odbija się to w naszym życiu prywatnym.

W swoim doświadczeniu spotykam się z historią ludzi, którzy przez pracę ulegli: wyczerpaniu psychicznemu, fizycznemu, emocjonalnemu. Czy warto płacić taką cenę?

Atmosfera w pracy jest bardzo ważna, nie tylko ze względu na płynące z tego korzyści dla pracodawcy  ( zadowolony pracownik - wydajny pracownik), ale również dla naszego życia zawodowego i prywatnego!

betti67 słusznie zauważyła "receptą może być zdrowa relacja szef - pracownik". Duży wpływ mają na atmosferę w pracy umiejętności kierownicze, organizatorskie ale również kompetencje w relacjach międzyludzkich. Wiele zależy od pracodawcy, to on steruje swoją załogą i to od niego zależy jak będzie się ludziom pracowało w zespole. Ma na to wpływ chociażby przy tworzeniu zespołu.

5

Odp: Jak ważna jest atmosfera w miejscu pracy?

Ależ oczywiście, relacje szef - pracownik są równie ważne jak pracownik - pracownik, czasem bywają wręcz decydujące. To kadra zarządzająca powinna zadbać o dobrą atmosferę w miejscu pracy, mało tego, zgodnie z kodeksem pracy pracodawca jest do tego zobowiązany.

Jak wspomniałam miałam to szczęście, że trafiałam na świetnych współpracowników, niestety w mojej ostatniej etatowej pracy (branża finansowa), kiedy to szczególnie dotkliwie dopadł nas kryzys, szefowa zupełnie nie radziła sobie z emocjami, co skutkowało rozładowywaniem napięcia na pracownikach. Mnie osobiście bezpośrednio to nie dotknęło, czułam się pewnie i bezpiecznie, niemniej ogólna sytuacja w firmie stała się stresogenna, wyraźnie spadła nam motywacja, a rosła niechęć do firmy.   

W każdym razie jeszcze przed krachem na giełdach, starałam się za wszelką cenę tak wpływać na dyrekcję, aby nie wprowadzać chorej rywalizacji, czyli stosować zasadę, że wszyscy stanowimy zespół i gramy do jednej bramki, a nie każdy do swojej. Moje obserwacje pokazują bowiem, że tam gdzie twa walka o klienta (za tym zwykle idą wygórowane plany, ale i pieniądze), to atmosfera zaczyna radykalnie spadać. Po krachu zarobki stanęły w miejscu, ciężko było wypracować jakąkolwiek premię, ale mimo to stwierdziliśmy, że przeczekamy. Kiedy jednak zaczął się mobbing, jakieś chore podkręcanie napięcia, nastawianie przez szefową jednego pracownika przeciwko drugiemu (byliśmy zgrani, więc nas to nie poróżniło), powoli dochodziliśmy do wniosku, że to nie ma sensu, że w stosunku do takiego pracodawcy lojalność nas nie obowiązuje i stopniowo zaczęliśmy się zwalniać. Szefowa zaistniałą sytuacją była przerażona, próbowała jeszcze coś ugrać, niestety było już na to za późno.

6

Odp: Jak ważna jest atmosfera w miejscu pracy?

W moim zakładzie bardzo często zdarzają się sytuacje,które można nazwać mobbingiem ze strony pracodawcy. Mam wrażenie,że ta sytuacja z czasem nawet narasta.Według mnie narastające napięcie i napięta atmosfera powodują dokładnie zauważone przez KGB zachowania. Wyczerpanie psychiczne,fizyczne i emocjonalne,zupełna niechęć,nerwica, lęki to cena ,którą niejednokrotnie się płaci za negatywne zachowania ''pseudo pracodawców''. A mogłoby być tak pięknie.... . Normalny zdrowy stosunek i umiejętność zarządzania,kierowania grupą ludzi może być przecież korzystny dla obu stron. Jaki pan,taki sługa...Przy niewielkim nakładzie ludzkiego podejścia
i serdeczności można przecież osiągnąć tak wiele, o czym zapominają pracodawcy.


Wiem po sobie jaki ma kolosalny wpływ atmosfera w pracy. Bez względu na trudność i wszelkie niedogodności wykonywanych zadań , miła i zdrowa atmosfera potrafi naprawdę zdziałać cuda o czym nasi kochani szefowie zapominają.


Obecnie jestem na zwolnieniu i mimo niedogodności jakie mam w związku ze zdrowiem , to jednak oddycham zupełnie innym powietrzem i zdrowieje moja psychika nadwyrężona stresującą sytuacją w pracy smile

7

Odp: Jak ważna jest atmosfera w miejscu pracy?

Dla mnie atmosfera w pracy jest bardzo ważna. W swoim krótkim doświadczeniu zawodowym miałam okazję poczuć i porównać, jak się pracuje w zgranym zespole, a jak (i co się czuje) gdy ktoś zatruwa ci życie.

Kiedyś byłam przekonana, że gdy pójdę do pracy to skupię się na swoich zadaniach i będę miała w nosie innych. Bardzo to wyobrażenie odbiegało od rzeczywistości. Zawsze w pracy są jakieś zależności i trzeba nawiązywać kontakty z innymi, a uzyskać potrzebne informacje itp.

W sytuacji, gdy ktoś zatruwał mi życie nie miałam ochoty iść do pracy, źle spałam (myślałam o tym, co będzie jutro) i ciągle byłam zmęczona. Praca nie sprawiała mi radości, a czasem czułam się jakbym była karana. Nie jest to nic przyjemnego. Na moje szczęście w jednym zakładzie byłam na zastępstwo, a w kolejnym (obecnym) osoba, która zatruwała mi życie została zwolniona. Teraz mój optymizm i miłość do pracy powróciło.

Nie tylko współpracownicy są ważni, ale i szef. Nie chciałabym mieć szefa choleryka. Moja koleżanka ma takowego. Od początku nie protestowała (ciężko jej było znaleźć pracę) i stała się kozłem ofiarnym. Teraz próbuje stawiać granice, ale jest już za późno.

Być może my sami przyczyniamy się do złej atmosfery w pracy, np. dajemy sobie wejść na głowę? Co można zrobić, aby tę atmosferę poprawić?

Oczywiście zawsze można odejść z firmy, ale niektórzy mają swoje powody, aby tego nie robić. Czy istnieje inne rozwiązanie dla tych osób?

8

Odp: Jak ważna jest atmosfera w miejscu pracy?

Jest bardzo ważna i potrafi wiele rzeczy zrekompensować.
Tak jak Olinka pisała: najrozsądniej było by zmienić miejsce pracy, ale zostajesz, bo pracujesz z przyjaciółmi, na których możesz liczyć w każdej sytuacji.
Praca sprawia mi przyjemność tylko jeśli robię to, co mnie interesuje i z ludźmi, których lubię.

9

Odp: Jak ważna jest atmosfera w miejscu pracy?

To jeszcze zależy, co znaczy zła atmosfera. Jeśli wiąże się z tym, że ktoś podkłada ci świnię, donosi na ciebie do szefa to faktycznie, trudno tak pracować. Jeśli jednak jest tak, że są grupki, a ty do żadnej nie należysz, nie zapraszają cię na wspólne imprezy - jestem w stanie nie zwracać na to uwagi. Tak długo, jak długo nie wpływa na moją wypłatę.

10

Odp: Jak ważna jest atmosfera w miejscu pracy?

Imprezy integracyjne - jak myślicie poprawiają atmosferę w pracy ? czy są męczące ze względu na to, że spędzamy czas z ludźmi, którzy kopią pod nami dołki ?

Niestety, ale obserwuję jeszcze taką tendencję, że impreza integracyjna - to picie wódki, tańce na stołach - ogólnie zabawa na całego - fajnie, lubię się bawić z tą różnicą, że wyłącznie wśród najbliższych przyjaciół.
Domyślam się, że kiepsko ogląda się na drugi dzień fotki które są rozsyłane po firmie.

Impreza integracyjna w moim przekonaniu powinna służyć poprawieniu atmosfery w pracy i powinna być organizowana przez osoby, które zajmują się tym profesjonalnie.
Dzięki odpowiedniemu wywiadowi, zbadaniu sytuacji panującej w firmie, dookreśleniu grupy która będzie się "integrować"  można zrobić "kawał fajnej roboty" i tym samym poprawić atmosferę w firmie.

11

Odp: Jak ważna jest atmosfera w miejscu pracy?

Imprezy integracyjne mają sens o ile nikt nie wywiera presji, aby w nich uczestniczyć, w przeciwnym razie coś, co z założenia powinno być przyjemnością, staje się jakąś przykrą powinnością, żeby nie powiedzieć karą.   
Kilka lat temu pracowałam w firmie, w której stanowiliśmy zgrany, zżyty ze sobą zespół, będąc na urlopie ja za tymi ludźmi autentycznie tęskniłam - i tam imprezy firmowe były doskonałą możliwością spędzenia ze sobą czasu również na gruncie bardziej neutralnym. Wszyscy się na nich doskonale bawiliśmy, a choć uczestnictwo było w pełni dobrowolne, to frekwencja zawsze była bardzo wysoka. Niemniej też nikt nie przekraczał tej cienkiej granicy, po przekroczeniu której w poniedziałek rano miałby problem z wejściem do biura wink.
Jednak jeśli w firmie na co dzień atmosfera jest napięta, a ludzie się zwyczajnie nie lubią, to na takich wymuszonych imprezach chyba się po prostu męczą.

12

Odp: Jak ważna jest atmosfera w miejscu pracy?

Myślę, że dobra atmosfera w pracy to podstawa. Niewiele jest takich osób, które potrafią się odciąć od tego, że np. w firmie są kliki i ludzie, którzy na każdym kroku patrzą jakby Ci tu wbić szpilę. Do tego bardzo ważna jest osoba szefa- człowieka, który będzie umiał być bezstronny i traktował pracowników z szacunkiem.
Jednak nie oszukujmy się, jeśli stawka wynagrodzenia jest głodowa to sama atmosfera tego nie nadrobi. Zatem te dwa elementy muszą iść w parze. Bo  zarówno w sytuacji atrakcyjnego wynagrodzenia i złej atmosfery, jak też dobrej atmosfery i głodowej stawki, pewnie 98% z nas będzie szukać czegoś nowego.
Jeśli zaś o imprezy firmowe chodzi to nasze nastawienie do nich na pewno wynika po części z atmosfery jaką mamy w firmie. Albo są one traktowane jako okazja do tego by spędzić miło czas z gronem znajomych albo właśnie jako smutny obowiązek. Obserwuję do tego niezbyt miłą dla mnie tendencję, o której wspomniała KGB, mianowicie to że imprezy firmowe opierają się na piciu wódki i tańcach na stołach. Szczerze, nie przemawia do mnie taka formuła. Niestety niewielu pracodawców inwestuje w imprezy szyte na miarę. A szkoda.

13

Odp: Jak ważna jest atmosfera w miejscu pracy?
KGB napisał/a:

Badania serwisu rekrutacyjnego szybkopraca wykazały, że 65% ankietowanych polskich pracowników jest w stanie zrezygnować z pracy z powodu atmosfery w firmie, mimo że nie ma innej oferty zatrudnienia.

Ja należę do tych 65% wink
Człowiek siedzi min. 8 godzin w pracy + dojazdy, a w domu jesteś aktywna raptem kilka godzin.
Poświęcić rodzinę dla nerwowej pracy? NIE

14

Odp: Jak ważna jest atmosfera w miejscu pracy?

Atmosfera panująca w miejscu pracy jest dla mnie BARDZO ważna. Na dłużą metę nie da się pracować w miejscu gdzie człowiek się źle czuje. Osobiście wytrzymałam w takim miejscu 3 lata kończąc nerwicą i problemami zdrowotnymi.

15

Odp: Jak ważna jest atmosfera w miejscu pracy?
monadun napisał/a:

Atmosfera panująca w miejscu pracy jest dla mnie BARDZO ważna. Na dłużą metę nie da się pracować w miejscu gdzie człowiek się źle czuje. Osobiście wytrzymałam w takim miejscu 3 lata kończąc nerwicą i problemami zdrowotnymi.

A co się takiego w Twojej pracy działo? Na czym polegało zło tej atmosfery?

16 Ostatnio edytowany przez Olinka (2016-07-12 21:51:27)

Odp: Jak ważna jest atmosfera w miejscu pracy?

Moim zdaniem atmosfera jest mega ważna. Z ostaniej pracy musiałam zrezygnować bo nie potrafiłam sie dogadać z kierownikiem. Teraz pracuje w oddziale [spam] i jest zupełnie inaczej, lubimy się wszyscy i staramy się sobie pomagać, a nie robić na złość.

17 Ostatnio edytowany przez Olinka (2016-09-19 19:01:46)

Odp: Jak ważna jest atmosfera w miejscu pracy?

U mnie w firmie swego czasu była nieciekawa atmosfera (słaba integracja, brak benefitów, lepsza opcja u konkurencji) i szybko trzeba było znaleźć coś, co poprawi wizerunek firmy i oczyści tę atmosferę... zatrudniliśmy ekipę fizjoterapeutów [spam] no i ci pracownicy najpierw zorganizowali warsztaty o tym jak zapobiegać wypaleniu zawodowemu, a później jako benefity przeprowadzili pracownikom masaże biurowe, warsztaty z dietetykiem i warsztat ergonomiczny. Po pierwsze- podziałało to na integrację, po drugie- samopoczucie pracowników znacznie się poprawiło, a po trzecie wizerunek firmy (jak i sami pracownicy ;D) został zrehabilitowany. Z tego co wiem to mogą być usługi stałe, bądź cykliczne, więc zawsze można spróbować, bo u mnie podziałało wink

Posty [ 17 ]

Strony 1

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Forum Kobiet » PSYCHOLOGIA KARIERY - MOJA KARIERA ZAWODOWA » Jak ważna jest atmosfera w miejscu pracy?

Zobacz popularne tematy :

Mapa strony - Archiwum | Regulamin | Polityka Prywatności



© www.netkobiety.pl 2007-2024