O praktykach słów kilka... Czyli jakie wybrać. - Netkobiety.pl

Dołącz do Forum Kobiet Netkobiety.pl! To miejsce zostało stworzone dla pełnoletnich, aktywnych i wyjątkowych kobiet, właśnie takich jak Ty! Otrzymasz tutaj wsparcie oraz porady użytkowniczek forum! Zobacz jak wiele nas łączy ...

Szukasz darmowej porady, wsparcia ? Nie zwlekaj zarejestruj się !!!

Forum Kobiet » STUDIA, SESJA I ŻYCIE STUDENCKIE » O praktykach słów kilka... Czyli jakie wybrać.

Strony 1

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Posty [ 8 ]

Temat: O praktykach słów kilka... Czyli jakie wybrać.

Witajcie! smile

Jestem studentką II roku. Studiuję ochronę środowiska. Różne są opinie na temat tego kierunku i na temat tego, co po nim.
Słyszy się, żeby już na studiach zająć się poszukiwaniem pracy/zdobywaniem doświadczenia, bo po samych studiach może być ciężko.
No tak, jeśli chodzi o mnie to jestem pozytywnie nastawiona na zdobywanie doświadczenia związanego z kierunkiem - wszystkim co ma związek z przyrodą i środowiskiem. Mieszkam w średniej wielkości mieście, lecz jest tu kilka zakładów, w których mogłabym odbyć praktykę.

Problem w tym, że wg toku studiów praktyki mam mieć dopiero pod koniec III roku. Natomiast w przerwie międzysemestralnej będę mieć prawie cały miesiąc wolny. W związku z tym nie chciałabym przesiedzieć go w domu, a jeśli się da to czegoś nowego się nauczyć.

Stąd moje pytanie:
czy jest możliwość pójścia na praktyki do jakiegoś zakładu, bez informowania o tym uczelni i odbycia praktyk w pewnym sensie "nieoficjalnie"? Czyli: idę, dogaduję się z zakładem, że chcę przez x godzin odbyć darmową praktykę, potowarzyszyć laborantom podczas wykonywania ich pracy, w zamian za to otrzymać na koniec zaświadczenie o odbytej praktyce, jednocześnie by uczelnia o tym nie wiedziała nic?
Czy jest to legalne i w ogóle poradziłby ktoś z was tak? Przechodził już ktoś przez to?

No bo jeśli nie tak, to w jaki inny sposób zdobyć doświadczenie?