Witam Was kobiety i mężczyźni, o ile takich można znaleźć na kobiecym forum;)
Czytam forum od dłuższego czasu, spotykam wiele wątków, które równie dobrze sama mogłabym napisać i niektóre rady są naprawdę trafne. Dlatego też postanowiłam opisać jeden z wielu swoich problemów w nadziei na to, że i dla mnie znajdzie się ratunek.
Tak gwoli wprowadzenia - mam 21 lat, studiuję kierunek dosyć ciekawy i bardzo humanistyczny
Pomijając moje problemy z depresją (?) (nie jest bowiem zdiagnozowana, ale innego wyjaśnienia tego, co się ze mną dzieje nie znajduję) mam również problem z samooceną.
Wśród rodziny byłam najmłodsza-mam tylko starszego brata, kuzynostwo też jest średnio o kilkanaście lat ode mnie starsze. Zawsze więc byłam tą głupiutką, która nie ma nic mądrego do powiedzenia w takim towarzystwie. Rodzice nie pozwalali odzywać mi się w obecności rodziny, żebym nie palnęła czegoś głupiego albo nie wyjawiła jakiejś rodzinnej tajemnicy. Szczególnie mama strofowała mnie za każdym razem, kiedy cokolwiek powiedziałam. Często też byłam przez rodziców i brata wyśmiewana. Te dla mnie przykre doświadczenia z dzieciństwa doprowadziły do tego, że teraz, mając 21 lat boję się odezwać w towarzystwie kogokolwiek. Nie ma znaczenia, czy to byłaby jakaś ważna osobistość, czy pani z warzywniaka; starsza osoba, czy młody dzieciak.
Stąd też chyba wzięły się moje problemy z samooceną. Bardzo często miewam momenty, kiedy uważam się za głupiego i brzydkiego pustaka, który nie zasługuje w życiu na nic dobrego. Dodam, że przeplata się to z chwilami kiedy czuję się silna, piękna i mądra-takie wahania nastroju są u mnie na porządku dziennym.