Cześć dziewczyny właśnie się dowiedziałam że jestem w ciąży bliźniaczej, jest to 8 tydzień.
Dzieci znajdują się w jednym worku obok siebie, jest to ciąza jednoobwodniowa czy jednokosmówkowa ,dokładnie nie znam się na tych okresleniach. Dowiedziłam się jednak że to ciążą wysokiego ryzyka ,że mogą mnie czekać powikłania... tj TTTS ( że jedno dziecko bedzie drugiemu podiberac krew, że jeden maluszek jest dawca a drugi biorcą) i ten drugi moze zle sie rozwijać lub że mogą owinąć się pępowiną maluszki...
Czy ktoś z was był w takiej ciąży ?
Jakie są wasze dzieciaczki ?
Czy tego typu powikłania ze źle rozwijającymm sie płodem są dość częste ? CZy miałyście komplikacje ?
Czy jedno z dzieci może rozwijać się gorzej w przyszlości ?
Moje dzieci maja po 16 mm na dzień dzisiejszy i puki co jest dobrze, ale że od 6 miesiaca bede jezdzila nawet co 2 tydzien na usg.
Fajnie jak by się znalazła mama z Irlandii i która rodziła w Dublinie.
No to tyle informacji i czekam od was kobitki na jakieś informację o ciąży bliźniaczej w jednym worku .
Troszkę się niepokoję że aż tyle może być niedociągnięć.
Mój dziadek od strony mamy jest bliźniakiem i z tego co wiem zdrowi faceci to byli bez żadnych wad itp. W rodzinie też nie było problemów z ciążami pojedynczymi.
2 2015-04-14 22:16:04 Ostatnio edytowany przez Zielony_Domek (2015-04-14 22:18:59)
Czyli dzieci są w jednym worku owodniowym - jednoowodniowa i jest to ciąża jednokosmówkowa. Czyli jedno łożysko.
Też jestem w ciąży bliźniaczej i do 15 tygodnia żyłam w przekonaniu o ciąży takiej jak Twoja. Po badaniu genetycznym wyszło, że jest jedno łożysko ale dwie owodnie.
Przede wszystkim nie nakręcaj się tym co jest napisane w internecie. Owszem taka ciąża jest "wysokiego ryzyka", ale nie oznacza to od razu, że spotkają Ciebie wszystkie powikłania lub choćby jedno z nich.