Jak w temacie.. czy orientujecie się czy takie sterydy mają jakiś wpływ na płód? Mąż jest po operacji zatok i musi brać te leki.. miało skończyć się na 6 tyg a dziś okazało się, że konieczne jest dłuższe leczenie. A chcieliśmy zacząć starać się o dzidziusia..
Będę wdzięczna za każde info
Po 10 latach na Metypredzie urodziłam zdrowe dziecko. Ja nie mam perspektyw na odstawienie go kiedykolwiek. Jednak, jeśli Twój mąż ma w perspektywie zakończenie leczenia - wstrzymajcie się do tego czasu ze staraniami. Teoretycznie ten lek nie powinien nic plemnikom zrobić ale po co podejmować jakiekolwiek ryzyko?
Vinnga dziękuję za odpowiedź.. podejrzewam, że nie zostaje nam nic innego jak przeczekać.. już tyle wytrzymaliśmy to i kilka miesięcy w tą czy w tamtą różnicy nie zrobi..
Skonsultujemy jeszcze z laryngologiem czy to leczenie jest faktycznie konieczne..
Nie jestem lekarzem, ale nie wydaje mi się, żeby długotrwałe podawanie sterydów było niezbędne po operacji zatok... Owszem, te leki wszystko potrafią "wyprostować" i dać złudzenie wyleczenia, ale mają tak masakryczne skutki uboczne, że raczej nie stosuje się ich kiedy nie ma absolutnej konieczności. Nie słyszałam, żeby ktoś miesiącami brał Metypred na zatoki. Moja mama jakoś kilka tygodni była nim leczona, właśnie z powodu problemów laryngologicznych.
Vinnga ja właśnie nie rozumiem dlaczego mąż musi brać nową serię tych leków.. Skoro już dawkę zmniejszał..
Liczę na to, że szybko je odstawi
Jak w temacie.. czy orientujecie się czy takie sterydy mają jakiś wpływ na płód? Mąż jest po operacji zatok i musi brać te leki.. miało skończyć się na 6 tyg a dziś okazało się, że konieczne jest dłuższe leczenie. A chcieliśmy zacząć starać się o dzidziusia..
Będę wdzięczna za każde info
Witam,
nie musisz się obawiać. Leki sterydowe stosowane przez mężczyznę nie mają wpływu na spermatogenezę i jakość produkowanych plemników. Co innego, jeśli jest przyjmowany doustnie przez kobietę w czasie ciąży. Wówczas może wywołać zaburzenia u płodu.