Witam.
Mieszkam z babcią , rodzicami i bratem. Moja babcia ma 88 lat i jest nieźle schorowana , ale mimo to nadal porusza się o balkoniku po domu. Ja studiuję dziennie , rodzice pracują, brat ma szkołe więc babcia dopołudnia jest sama w domu.
Problem z moją babcią polega na tym ,że jest straszną egoistką, uważa się za najważniejszą, najmądrzejszą i nie ma poczucia wdzięczności za cokolwiek. To nie ze starości, w zasadzie im jest starsza tym to wszystko w minimalnym stopniu się poprawia. Moja mama opiekuje się babcią odkąd pamiętam. ( babcia urodziła mamę jak miała coś ok.40 lat). Niestety ona traktuje ją jak najgorszą. A ponieważ ja też staram się jak najbardziej mamie ulżyć i kiedy tylko mogę opiekuję się babcia również jestem najgorsza. To ,że mnie nienawidzi wykrzyczała mi już kilka razy w życiu, nawet jak byłam dużo młodsza. Już nawet nie zliczę ilości przykrych słów które od niej usłyszałam...
Co jakiś czas się przewraca, bo jest uparta i co chwile coś kombinuje. Od października zdążyła już złamać rękę, trzy razy dosyć poważnie się przewrócić ( dochodzi do siebie jakieś 3 tygodnie po każdym upadku), w niedziele rozwaliła sobie wargę.
Ja wiem ,że powinno mi być jej szkoda,bo ją boli, bo jej się to przytrafia , ale ona mimo,że wie ile dla nas to jest kłopotu, nie uważa na siebie wcale...Wychodzi z założenia ,że MY MUSIMY ją pilnować. Jak coś się przytrafi to ma ogromne pretensje.
Nie słucha wcale tego o co się ją prosi.
Ja , zostając z nią sama w domu panicznie boję się spuścić ją z oka ,a ona praktycznie zawsze robi co chce a mnie ignoruje całkowicie ( udaje ,że mnie nie widzi, nie odzywa się, nie odpowiada, proszę o coś a ona ma to gdzieś i robi co jej się podoba - z reguły to czego prosiłam żeby nie robiła).
Mama od października , co noc pare razy do niej wstaje, a bo to radio ma za głośno a to za cicho a to do toalety a to coś innego. Tak strasznie mi jej szkoda, bo nie ma szans na wyspanie się, a babcia w ogóle o tym nie myśli...