itajcie, obecnie jestem w 5tyg ciąży, mam umowę zlecenie na 6 mies w domu opieki gdzie pracuje po 12h. Często po 2-3 dni pod rząd. Szef teraz chce zmienić mi umowę na miesiąc. szefowa ustawiła mi 3 dyżury pod rząd, a ja nie wiem co mam robić? jestem babką przy kości, obciążoną żylakami, czy jest sens pracowac i się narażać dźwigając takie kilogramy?
Czy w pracy wiedzą już, że jesteś w ciąży? Prawnie, na umowie zleceniu nie należą Ci się żadne przywileje z tytułu ciąży, jednak myślę, że współpracownicy i szef będą wyrozumiali i będziesz zwolniona z takich czynności jak np. dźwiganie.
Jeśli nadal będziesz musiała dźwigać pacjentów, nie ma sensu. Ciąża i Twoje zdrowie są teraz najważniejsze. Jestem pielęgniarką i wiem jak ciężka jest taka praca.
Jeśli dobrze rozumiem, szef teraz chce zmienić Twoją umowę na umowę o pracę? Jeśli tak, to jeżeli przepracujesz na takiej umowie 3 miesiące będzie Ci się należał urlop macierzyński, a po 3 miesiącach będziesz mogła pójść na 100% płatne chorobowe.
Nie znam się na tyle w tym temacie, więc nie wiem, jak to jest, jeśli wcześniej pracowałaś na zleceniu (może od razu po podpisaniu umowy mogłabyś przejść na chorobowe, jeśli na zleceniu przepracowałaś już 3 miesiące, ale szczerze w to wątpię) najlepiej zapytaj swojego pracodawcy. Wiadomo, że dobrze byłoby jeszcze trochę grosza zarobić i mieć urlop macierzyński, ale przede wszystkim, ponad te pieniądze stawiaj na zdrowie swojego dziecka.