Obowiązki, które możemy nałożyć na dziecko - Netkobiety.pl

Dołącz do Forum Kobiet Netkobiety.pl! To miejsce zostało stworzone dla pełnoletnich, aktywnych i wyjątkowych kobiet, właśnie takich jak Ty! Otrzymasz tutaj wsparcie oraz porady użytkowniczek forum! Zobacz jak wiele nas łączy ...

Szukasz darmowej porady, wsparcia ? Nie zwlekaj zarejestruj się !!!

Forum Kobiet » WYCHOWANIE, ZDROWIE I EDUKACJA DZIECKA » Obowiązki, które możemy nałożyć na dziecko

Strony 1

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Posty [ 13 ]

Temat: Obowiązki, które możemy nałożyć na dziecko

Witam
Pracuję jako au pair. Opiekuje się dwiema dziewczynkami w wieku 5 i 8,5 lat. Dziewczynki sa na ogół słodkie i dobrze mi sie z nimi współpracuje (że tak powiem). Czasami jednak zdarzają się sytuacje, co do których mam wątpliwości, jak powinnam postąpić. Chodzi tutaj o obowiązki dziewczynek, rzeczy które musze zrobić ja jako opiekunka, a rzeczy które powinny robić one z racji wieku. Np: wstając rano, ide do tej mlodszej zeby ja obudzic, szykuje jej ubranka i ubieram ja. Potem ide do starszej, rowniez ja budze i proponuje zeby dzis ubrala np tunike (wyciagam tunike). Za chwile slysze ze ma pretensje ze nie naszykowalam jej wszystkich ubran ktore ma zalozyc;/ Kolejna sytuacja to posilki. Jak jemy sniadanie, obiad czy kolacje to ja sprzatam na ogol talerze i wycieram stol. Ale np jak dziewczynki zjedza podwieczorek to wymagam zeby kubki po jogurcie wyrzucaly same. Nie obejdzie sie jednak bez kilkukrotnego powtarzania i poganiania, poniewaz dziewczyny odrazu biora się za zabawę, wiec trzeba je zmusic. Jak rano sie szykujemy do szkoly, to ja musze powiedziec, kiedy maja isc umyc zabki, przypomniec, ze trzeba sie uczesac, patrzec na zegarek zeby sie nie spoznily (oczywiscie mowie o tej starszej bo malej trzeba pomoc, co jest logiczne). I ogolnie denrewuje mnie fakt, ze osmiolatka jest zbyt beztroska (jak na moj gust) i z racji wieku powinna byc bardziej samodzielna. Dodam, ze nie scieli lozka ra