trudna relacja z matką - Netkobiety.pl

Dołącz do Forum Kobiet Netkobiety.pl! To miejsce zostało stworzone dla pełnoletnich, aktywnych i wyjątkowych kobiet, właśnie takich jak Ty! Otrzymasz tutaj wsparcie oraz porady użytkowniczek forum! Zobacz jak wiele nas łączy ...

Szukasz darmowej porady, wsparcia ? Nie zwlekaj zarejestruj się !!!


Strony 1

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Posty [ 16 ]

Temat: trudna relacja z matką

Od lat starałam się, żeby do tego nie doszło, ale niestety czuję, że przegrywam i nie widzę już innego wyjścia, muszę o tym napisać.

Mam 22 lata, ojca pracującego od 20 lat za granicą i mamę alkoholiczkę. Aktualnie studiuję ? od dwóch miesięcy dość blisko domu,  więc jestem tu bardzo często. Tata przyjeżdża okazjonalnie do domu, nigdy nie miałam z nim dobrego kontaktu, właściwie prawie żadnego. Jest typem ojca tyrana, nigdy nie usłyszałam od niego ani jednego dobrego słowa, chociażby: cieszę się, że tak dobrze ukończyłaś studia, brawo, gratulacje, nie mówiąc o słowach wyrażających miłość. Usłyszałam za to wiele razy, że jestem nieudacznikiem, że do niczego się nie nadaję i że nie mam nic w głowie (np. za podjęcie decyzji o wyborze miejsca studiowania nie po jego myśli, ale najczęściej po prostu z powodu źle postawionej szklanki czy w ogóle dlatego, że oddycham). Kiedy przyjeżdża wszyscy chodzą na paluszkach.

To prawda, że w wieku dorastania sprawiałam pewne problemy (alkohol, papierosy), ale myślę, że to dość naturalne, zwłaszcza gdy sytuacje takie są próbą zwrócenia na siebie uwagi? oraz kiedy dom nie jest przyjazny i bezpieczny (alkohol, brak ojca, awantury, zdrady, w tym także na moich oczach, przemoc psychiczna na porządku dziennym itp.).