Mam problem z natury budowania relacji. Jestem młodą, praktycznie myślącą dziewczyną, studiuję i od jakiegoś czasu jestem w związku, który wydaje się być bardzo sensowny, fajny i przede wszystkim, nawet poważny.
Ogólnie staram się mieć zdrowe podejście do wszystkiego. Nie zawsze mi się udaje, ale wiem, jak chciałabym funkcjonować, tylko że sama wpadam w pułapkę robienia rzeczy, które nie przynoszą niczego dobrego. Jestem z moim chłopakiem od prawie roku. Wiem, że stwierdzenie 'poważny związek' prawdopodobnie wymaga dłuższego stażu. Wcale nie przywiązuję się śmiertelnie do myśli, że będziemy ze sobą na zawsze, i że to 'ten jedyny', ale wiem, że jest to też prawdopodobne, że być może akurat nam się poukłada i kto to wie, wszystko jest możliwe. W końcu jestem też przecież szalenie zakochana, z wzajemnością i naprawdę uważam mojego chłopaka za generalnie fantastycznego faceta dla mnie, bo mamy podobne wzorce zachowań i wyznajemy podobne wartości, dzielimy wspólne pasje, potrafimy świetnie się dogadywać, łączy nas zarówno namiętność i ta powoli stabilizująca się fascynacja, jak i zaufanie, przyjaźń i głęboka relacja na poziomie psychicznym.
A teraz mój problem.
Czytałam dużo o partnerkach wchodzących w związkach w rolę matki. Jednak byłam pewna, że problem mnie nie dotyczy. Zarówno ze względu na moją niezależność, jak i niezależność mojego chłopaka, który jest bardzo zaradny, odpowiedzialny i też niezależny. Takie wrażenie.
Czytałam książkę "Dlaczego faceci kochają zołzy" i zgadzałam się z treścią, jednak potem wyrobiłam sobie inne zdanie. Mam z natury usposobienie, które sprawia, że lubię dawać. Nie chodzi o ofiarność, ale o zwykłe sprawianie ludziom przyjemności, radości, niespodzianek. W przyjaźni, w domu, w ogóle. Przez pierwsze dwa, trzy miesiące związku (to było lato) spędzaliśmy czas na świeżym powietrzu: wspólne treningi, spacery, wypady do lasu. Potem wyjechałam, tęsknota zaogniła nasze pragnienia, wróciłam, padło pierwsze 'kocham' i ogólnie sielanka.