Szkoda czasu na gotowanie - szybkie i zdrowe przepisy - Netkobiety.pl

Dołącz do Forum Kobiet Netkobiety.pl! To miejsce zostało stworzone dla pełnoletnich, aktywnych i wyjątkowych kobiet, właśnie takich jak Ty! Otrzymasz tutaj wsparcie oraz porady użytkowniczek forum! Zobacz jak wiele nas łączy ...

Szukasz darmowej porady, wsparcia ? Nie zwlekaj zarejestruj się !!!


Forum Kobiet » KUCHNIE ŚWIATA - PRZEPISY KULINARNE » Szkoda czasu na gotowanie - szybkie i zdrowe przepisy

Strony 1

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Posty [ 17 ]

Temat: Szkoda czasu na gotowanie - szybkie i zdrowe przepisy

Hej!


Wątek zakładam w celu wymieniania się prostymi, niskokalorycznymi i szybkimi przepisami na obiad.
Jest skierowany do wszystkich, którym gotować się nie chce, którzy tego nie lubią, którzy uważają, że są lepsze rzeczy w życiu do roboty, a jednocześnie nie chcą być spaślaczkami, więc dbają o lekkość posiłków.

Wymogi dla przepisów:
1. Czas przygotowania - maksymalnie pół godziny
2. Niskokaloryczność - maksymalnie 500 kalorii w porcji na osobę
3. Nieskomplikowane wykonanie
4. Posiłki jednodaniowe

Od razu zastrzegam, że wątek nie ma służyć przedstawianiu opinii, czy czyimś zdaniem niezdrowo jest tak jeść, czy może chcą sobie podkreślać wyższość cholera-wie-ile-daniowego obiadu nad prostą zupą warzywną.
A, i możemy używać półproduktów - np. zamiast same piec rybę, kupić wędzoną smile

"Nawet najmniejszy kot jest arcydziełem natury".
Zobacz podobne tematy :

2

Odp: Szkoda czasu na gotowanie - szybkie i zdrowe przepisy

Na podstawie doświadczenia ośmielę się wtrącić, że półprodukty często są niesmaczne i lepiej wykonać na przykład naleśniki. które zajmują nie tak dużo czasu,  niż kupić coś gotowego. Jeśli się nie ma  czasu na gotowanie, to po prostu w  wolnej chwili ugotować więcej, żeby móc odmrażać porcjami. Można zjeść czasem taki obiad z półproduktów, ale nie  bazować na nim cały czas. Poza tym makarony i ryż to jest baza, z której można przygotować szybki obiad, dodając ulubione składniki.

3

Odp: Szkoda czasu na gotowanie - szybkie i zdrowe przepisy

Moje leniwce:

1.
- pierś z kurczaka lub jakieś filety rybne
- tzw. warzywa na patelnię

Kurczaka albo rybę pokroić, podsmażyć, dorzucić warzywa, doprawić i zjeść smile W wersji bardziej wyrazistej (ale tez bardziej chemicznej) dorzucam do tego słoik jakiegoś sosu, np. słodko-kwaśnego lub do spaghetti.

2.
- pierś z kurczaka (robiłam też z kiełbasą i z parówkami, ale wtedy traci na zdrowotności i dietetyczności big_smile )
- cukinia
- pieczarki
- papryka
- cebula
- pomidory

Podsmażyć kurczaka lub zamienniki, dorzucić pieczarki i cebulę (też trochę podsmażyć), do tego pokrojona cukinia i pomidory. Przyprawić. I też zjeść smile

3.
- filety z ryby
- marchewka, seler, cukinia, pietruszka, pomidory

marchewkę, seler, pietruszkę zetrzeć na tarce o grubych oczkach (lepsze są pokrojone w tzw. słupki, ale rzadko mi się chce smile ), cukinię pokroić w dość cienkie półplasterki. Do naczynia żarodpornego włożyć cukinię, rybę, starte warzywa. Na wierzchu ułożyć pomidory. Całość wsadzić do piekarnika, niestety, nie wiem na ile, bo wszystko robię "na oko". W każdym razie ryba dość szybko robi się gotowa, warzywa pozostają półtwarde i takie są najlepsze smile

4

Odp: Szkoda czasu na gotowanie - szybkie i zdrowe przepisy

Kurczak w curry.
Pierś z kurczaka usmażyć z cebulką, dodać pokrojonego anansa, mozna dolać troche soku, przecier pomidorowy i jogurt naturalny i paczka przyprawy curry.
jak sie wleje za duzo soku z anasa i jest za słodki mozna dodac papryczki chilli.
Zjeść z ryzem ;D

Kurczaka najlepiej zmarnować w curry dzien wczesniej, a pozniej od razu na patelnie.

Kluski z serem ( zawsze ratują i pysznie smakują) ;D

Makaron ze szpinakiem

Podsmażyć czosnek na masle,dodać  szpinak, fete lub smietane i wymieszać z kluskami ugotowanymi, ewentualnie mozna dodać kawalki kurczaka. Doprawić pieprzem, bo feta jest juz sama w sobie slona.

5

Odp: Szkoda czasu na gotowanie - szybkie i zdrowe przepisy

fajne smile
dziewczyny, ile to ma mniej wiecej kalorii smile
Bo robię sobie zbiór szybkiego żarcia max 500 kcal
A smażenie podwyższa... sad

"Nawet najmniejszy kot jest arcydziełem natury".

6

Odp: Szkoda czasu na gotowanie - szybkie i zdrowe przepisy

Kammiś, nie musisz smażyć. Zawiń mięso w folię aluminiową, delikatnie tylko natłuszczoną jakimś dobrym tłuszczem i wsadź do piekarnika.

Regulamin Forum Netkobiety.pl - koniecznie przeczytaj smile 
Dzieląc się swoją opinią pamiętaj, że po drugiej stronie siedzi drugi człowiek. Hejt może ranić!

"Nie czyń samego siebie przedmiotem kompromisu, bo jesteś wszystkim, co masz."

7

Odp: Szkoda czasu na gotowanie - szybkie i zdrowe przepisy
Olinka napisał/a:

Kammiś, nie musisz smażyć. Zawiń mięso w folię aluminiową, delikatnie tylko natłuszczoną jakimś dobrym tłuszczem i wsadź do piekarnika.

O, to tak jak z rybą smile
Na ogół unikam mięsa, ale może się przyda - zmodyfikuję i zrobię z rybą, to akurat nie problem smile

"Nawet najmniejszy kot jest arcydziełem natury".

8

Odp: Szkoda czasu na gotowanie - szybkie i zdrowe przepisy

Ryba piecze się szybko, mięso drobiowe także, a skoro o filecie z kurczaka była mowa w powyższych przepisach, to w przypadku chęci ich wykorzystania smażenie jak najbardziej możesz zamienić na pieczenie w folii aluminiowej. Możesz też kupić rękaw foliowy - mięso pozostanie jeszcze bardziej soczyste.

Regulamin Forum Netkobiety.pl - koniecznie przeczytaj smile 
Dzieląc się swoją opinią pamiętaj, że po drugiej stronie siedzi drugi człowiek. Hejt może ranić!

"Nie czyń samego siebie przedmiotem kompromisu, bo jesteś wszystkim, co masz."

9

Odp: Szkoda czasu na gotowanie - szybkie i zdrowe przepisy
Olinka napisał/a:

Ryba piecze się szybko, mięso drobiowe także, a skoro o filecie z kurczaka była mowa w powyższych przepisach, to w przypadku chęci ich wykorzystania smażenie jak najbardziej możesz zamienić na pieczenie w folii aluminiowej. Możesz też kupić rękaw foliowy - mięso pozostanie jeszcze bardziej soczyste.

Ten rękaw czymś się różni od folii aluminiowej?

"Nawet najmniejszy kot jest arcydziełem natury".

10

Odp: Szkoda czasu na gotowanie - szybkie i zdrowe przepisy

Tak, tak, różni się - jest przejrzysty (jak typowa folia), w formie tunelu. Odcinasz tyle, ile potrzebujesz, do środka wkładasz mięso, rybę, warzywa czy co tam chcesz upiec, zapinasz/zawiązujesz z jednej i drugiej strony, na koniec wkładasz do piekarnika. Tutaj dodatkowo działa ciśnienie, jakie tworzy się wewnątrz, a wilgoć nigdzie nie ucieka. Potrawy przygotowane w ten sposób są znacznie zdrowsze od smażonych i bardzo soczyste.
Taki rękaw kupisz w każdym markecie, na tym samym stoisku co folię aluminiową, papiery śniadaniowe i tym podobne smile.

Regulamin Forum Netkobiety.pl - koniecznie przeczytaj smile 
Dzieląc się swoją opinią pamiętaj, że po drugiej stronie siedzi drugi człowiek. Hejt może ranić!

"Nie czyń samego siebie przedmiotem kompromisu, bo jesteś wszystkim, co masz."

11

Odp: Szkoda czasu na gotowanie - szybkie i zdrowe przepisy

Mam pytanie, pewnie głupie, ale nigdy nie piekłam w rękawie, czy ten rękaw trzeba jakoś naciąć? Jakieś dojście powietrza zrobić?

12

Odp: Szkoda czasu na gotowanie - szybkie i zdrowe przepisy

Minky, cała w tym tajemnica, żeby rękaw był zamknięty - dzięki temu nie odparowuje woda (mięso pozostaje wilgotne), a w środku tworzy się ciśnienie, które w połączeniu z temperaturą poddaje potrawę obróbce. Za to jeśli chcemy mieć chrupiącą skórkę, to pod koniec pieczenia rzeczywiście można go rozciąć i mięso dopiekać w takim stanie.
W rękawie można piec właściwie każdy rodzaj mięsa - rybę, filet drobiowy, całego kurczaka, ale też na przykład pieczeń ze schabu. Można też dorzucić warzywa.

Regulamin Forum Netkobiety.pl - koniecznie przeczytaj smile 
Dzieląc się swoją opinią pamiętaj, że po drugiej stronie siedzi drugi człowiek. Hejt może ranić!

"Nie czyń samego siebie przedmiotem kompromisu, bo jesteś wszystkim, co masz."

13

Odp: Szkoda czasu na gotowanie - szybkie i zdrowe przepisy

A ja szczerze polecam wolnowar. Wrzucasz składniki i zapominasz na kilka godzin. Nic się nie przypali, soki nie odparują bo temperatura jest odpowiednio niska. Dlatego potrawy mają wyrazisty smak;)

14

Odp: Szkoda czasu na gotowanie - szybkie i zdrowe przepisy

Nie wiem, ile to ma kalorii, ale:

1. Do kokilki (na jedną porcję) wbijam 2 jajka, przyprawiam, dodaję trochę sera topionego, sparzony por, paprykę, pieczarki (+ ewentualnie pokrojoną w kostkę szynkę) i wszystko razem mieszam, a następnie zapiekam. Czas przygotowania dwóch porcji to maks. 10 minut, no i +/- 10 min. w piekarniku. Zazwyczaj robię do tego jeszcze jakiś sos śmietanowy i wystarczy.

2. Rozwijam ciasto francuskie, smaruję je passatą pomidorową z przyprawami. Na to idą kostki podsmażonego kurczaka, papryka i pieczarki. Zawijam ciasto w rulon i piekę ok. 15-20 min.

3. Moje ulubione ostatnio danie: staropolska tortilla! Robię na dużej patelni podpłomyki (ciasto: mąka + gorąca woda, ma być miękkie "jak cycki"), później smażę jakieś mięso z przyprawą do gyrosa. Zawijam podpłomyki z tym mięsem, papryką, miksem sałat z Biedronki, ogórkiem, pomidorem i jakimś sosem.

4. Gotuję duże, w miarę owalne i kształtne, ziemniaki w mundurkach. Po wydrążeniu środka mieszam powstałe puree z jajkiem, podsmażoną cebulką, i pieczarkami (wersja męska: dodaj dużo boczku). Upycham to z powrotem do ziemniaków, przykrywam odciętą wcześniej "czapeczką", układam na blasze i zapiekam w piekarniku (czasami obsmarowuję jeszcze całą pyrkę oliwą z oliwek, żeby ładnie się zarumieniła).

5. Ten przepis jest chyba najszybszy: ryż + marchewka + brokuły + fasola szparagowa + groszek + inne ulubione warzywa + miodowy sos vinegret smile

omnia mea mecum porto

15

Odp: Szkoda czasu na gotowanie - szybkie i zdrowe przepisy

1) oliwa na patelnie, przyprawy na olej, cebula itd, do tego warzywa, mogą być gotowe mieszanki. Olej kokosowy zamiast oliwy - jest zdrowszy i się od niego nie tyje. Dzięki olejowi warzywa będą miały ciekawy posmak, trochę jak w kuchni tajskiej (więc np jakaś mieszanka azjatycka z kawałkami bambusa itd na patelnie)

2) leczo lub dynia, tak samo na olej choć pewnie można i na wodzie podgotować. Dajesz paprykę, kabaczka, cukinię, cebulę i smażysz aż ma konsystencję dżemu. To samo można zrobić z dynią. Robisz na raz więcej i jeż cały tydzień. Z termomixem to wszystko wyjdzie jeszcze bardziej efektywnie

3) sama soczewica gotowana, też bardzo lubię bo ma mnóstwo wartości

Te wszystkie rzeczy zjada z ryżem (rzadko), kaszą gryczaną lub jaglaną. Kasze są super ! mają mnóstwo witamin i wartości odżywczych, sycą a nie tuczą. Już w ogóle nie jem chleba tylko kasza z dodatkami ; )
Tzn jem chleb jak mam psychiczną potrzebę "zjeść coś niezdrowego". To chleb z dżemem lub miodem zamiast batonika. Takie małe przewartościowanie nastąpiło u mnie

przepis na leczo lepiej sobie sprawdź w googlu

16

Odp: Szkoda czasu na gotowanie - szybkie i zdrowe przepisy

Jeśli ktoś lubi kurczaka na słodko, to można spróbować tak: filet z piersi kurczaka (bez panierki, jeśli tniemy kalorie) usmażyć na odrobinie oleju kokosowego, po przewróceniu mięsa na drugą stronę kładziemy na nie plasterek ananasa, na to plasterek sera i smażymy drugą stronę aż mięso będzie dobre. Jemy z odrobiną sosu żurawinowego nałożonego w otwór ananasa (lub bez, jak kto lubi).

Bardzo szybko i łatwo można też zrobić de volaille i zawinąć w mięso jakieś swoje ulubione składniki, a potem upiec mięso w rękawie bez żadnych panierek. Albo zapiec w jakimś sosie na bazie jogurtu, który też robi się błyskawicznie.

Jednak moim ulubionym szybkim (a jakże wspaniałym) obiadem jest łosoś. Można zapiec, można usmażyć, a do tego najlepiej ugotować sobie szparagi (to chyba raczej sezonowa propozycja).

Wiem, że dla sporej części osób sałatka z kurczakiem to tylko lunch, ale często jem to jako obiad i dorzucam sobie warzywa jakie lubię, mieszankę sałat jaką lubię, a kurczaka obtaczam w ulubionych ziołach (może być przyprawa a la gyros) i smażę bez tłuszczu. Do tego robię szybki sos jogurtowy (przyprawiam jogurt, dorzucam do niego np. trochę koperku czy pietruszki) i posypuję wszystko kiełkami.

Czasami na obiad jadam również sałatki na zimno, które przygotowałam sobie wcześniej np. z ryżem, wędzonym kurczakiem, winogronem i kukurydzą. Zrobienie sałatki nawet nie zajmuje 30 minut, tylko warto ją zrobić trochę wcześniej, żeby się "przegryzła".

"I guess all I can do is embrace the pandemonium; find happiness in the unique insanity of being here, now."

17

Odp: Szkoda czasu na gotowanie - szybkie i zdrowe przepisy

Zupa z kukurydzy:
Kukurydzę (obraną lub z puszki) na kilka minut wrzucić na patelnię z masłem albo tłuszczem kokosowym, dodać mleko kokosowe, curry, chili, gotować ok.20minut, zmiksować. Można przecedzić, żeby łuski kukurydzy nie pływały w talerzu, ale mi nie przeszkadzają. Można podawać z nasionami, orzechami, drobnymi sucharkami czosnkowymi, bagietką z masłem ziołowym, udekorować np.tymiankiem.

Makaron z sosem serowym (chociaż tutaj może przekroczyć 500kcal)

Sos: śmietanę kremówkę podgrzać na patelni lub w rondelku, dodać ser topiony (dobrze sprawdza się z ziołami), mozna też dodać żółty. Gdy się wszystko zleje w jednolitą masę- polać tym makaron. Można dodać ulubione warzywa.

Posty [ 17 ]

Strony 1

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Forum Kobiet » KUCHNIE ŚWIATA - PRZEPISY KULINARNE » Szkoda czasu na gotowanie - szybkie i zdrowe przepisy

Zobacz popularne tematy :

Mapa strony - Archiwum | Regulamin | Polityka Prywatności



© www.netkobiety.pl 2007-2018