Niesamowita Michelle Mouton - najszybsza kobieta na świecie - Netkobiety.pl

Dołącz do Forum Kobiet Netkobiety.pl! To miejsce zostało stworzone dla pełnoletnich, aktywnych i wyjątkowych kobiet, właśnie takich jak Ty! Otrzymasz tutaj wsparcie oraz porady użytkowniczek forum! Zobacz jak wiele nas łączy ...

Szukasz darmowej porady, wsparcia ? Nie zwlekaj zarejestruj się !!!


Forum Kobiet » Debiuty literackie - artykuły, opowiadania Netkobietek » Niesamowita Michelle Mouton - najszybsza kobieta na świecie

Strony 1

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Posty [ 2 ]

1 Ostatnio edytowany przez Pan Lewski (2012-08-04 13:58:42)

Temat: Niesamowita Michelle Mouton - najszybsza kobieta na świecie

http://2.bp.blogspot.com/-iDJz-aCWoNc/T_HGBQlakbI/AAAAAAAABI0/pnZSlwty1-k/s1600/144392_207418_michele_mouton_1982_2.jpg

Chciałbym przybliżyć wam sylwetkę Michelle Mouton, prawdopodobnie najlepszej w historii kobiety - kierowcy sportowego, która weszła do panteonu najlepszych kierowców rajdowych wszechczasów i wśród fanów rajdów samochodowych cieszy się nadal wielką popularnością, pomimo tego że karierę zakończyła już 26 lat temu. Zawdzięcza to osiągnięciom, temperamentowi który zdobył jej przydomek "Black Volcano" oraz temu że szczytowy okres kariery spędziła za kierownicą samochodów słynących z wrednego charakteru i wyjątkowo dużej liczby wypadków śmiertelnych.

Michelle urodziła się w 1951 roku w miasteczku na francuskiej riwierze. Jako 14 latka jeździła już Citroenem swojego ojca ale nie interesowała się motorsportem aż do 72 roku kiedy jej przyjaciel zaproponował jej wspólne treningi do rajdu Tour de Corse. Rok później Michelle pilotowała go na Rajdzie Monte Carlo, a po kilku następnych startach ojciec zaproponował jej starty w charakterze kierowcy. Kupił jej wówczas samochód rajdowy Alpine A110, Michelle miała znakomite wyniki, kończyła rajdy w pierwszej 10tce, zarówno w mistrzostwach Francji jak i Europy. W 1975 roku stworzyła także kobiecy zespół wyścigowy który wygrał 24 godzinny wyścig Le-Mans w swojej klasie.

http://iedei.files.wordpress.com/2010/08/alpine_a110_michelle_mouton.jpg

Sukcesy sportowe zaowocowały w 1977 roku kontraktem z Fiat France. Michelle dostała do dyspozycji samochód Fiat 131 Abarth Rally który był jednym z najszybszych samochodów rajdowych tej dekady. Fiat był bardzo lekki, miał bardzo mocny 220 konny silnik, i zeszperowany napęd na tył. Nie posiadał też wspomagania hamulców. W przełożeniu na język laika, wszystko to oznaczało że normalny kierowca rozbiłby go w drodze do pracy. Przy założeniu że w ogóle umiałby ruszyć samochodem z twardy sportowym sprzęgłem i specjalną skrzynią biegów. Mimo to Michelle poradziła sobie z mocnym Fiatem i notowała wyniki w pierwszej dziesiątce i ,a nawet pierwszej piątce. W 78 roku zajęła 5 miejsce w mistrzostwach Europy i 4 w Pucharze FIA kierowców- prekursorze mistrzostw świata.

[img]http://curseofcherifa.org/images/francoise_conconi_michele_mouton_alpine_a110.jpg[img]
http://curseofcherifa.org/images/79mmfcmc791-600x421.jpg

Równolegle Michelle startowała także Porsche 911. Porsche nie przypominało jednak wówczas współczesnego auta dla bogatych szpanerów. Nawet cywilny model cieszył się złą sławą "zabójcy kierowców". Również na tym samochodzie francuska notowała znakomite wyniki. W tym samym roku Michelle zaliczyła jeden start za kierownicą "królowej rajdów" Lancii Stratos, w Rajdzie Monte Carlo. Stratos był jeszcze lżejszy, krótszy, szerszy i mocniejszy, co sprawiało że był piekielnie szybki i zwrotny ale przy najmniejszym błędzie obracał się wokół własnej osi. Nasz kierowca- Andrzej Jaroszewicz który dwukrotnie zdobył na takim samochodzie tytuł wicemistrza Europy, sam rozbił dwa Stratosy i po latach stwierdził że samochód prowadził się fatalnie i wymagał wyjątkowego talentu. Michelle nie rozbiła jednak Stratosa, a zajęła 7 miejsce z pośród 216 startujących. Michelle okazała się też najlepszym kierowcą Lancii w tym rajdzie.

http://static1.money.pl/i/moto/galerie/14/725/1/0.medium.jpg

W 1980 roku Audi zaproponowało Michelle udział w programie rozwojowym ich prototypowego samochodu rajdowego oraz starty w roli fabrycznego kierowcy. Po raz kolejny Michelle posadzono za kierownicą wyjątkowo trudnego samochodu, kierowcy Audi Quattro wspominają często że był to "najgorzej prowadzący się samochód rajdowy jakim kiedykolwiek jeździli" Audi było prawie antytezą poprzedników. Jak na samochód rajdowy było bardzo duże i ciężkie, posiadało bardzo mocny silnik i prymitywny napęd na 4 koła bez centralnego dyferencjału co oznaczało mniej więcej tyle: Audi w ogóle nie chciało skręcać. Zmuszenie ociężałego potwora do zmiany kierunku wymagało ogromnych umiejętności, agresywnego wrzucania w zakręt oraz jednoczesnego hamowania i dodawania gazu. 

http://curseofcherifa.org/images/81rallyesanremomichlemo-1024x479.jpg

Pomimo tego że Audi otwarcie powiedziało Michelle że nie oczekuje z jej strony czołowych wyników, po początkowych problemach technicznych i wypadkach oraz towarzyszącej im fali krytyki, Michelle wkrótce zaczęła notować wyniki w pierwszej piątce i już 81 roku wygrała Rajd Sanremo, szokując rywali i zostając pierwszą kobietą która wygrała rajd WRC. W dalszych latach kariera toczyła się ze zmiennym szczęściem, jednak Michelle nadal notowała czołowe rezultaty i przeszła do legendy jako czołowy kierowca morderczej grupy B. Michelle korzystała z coraz mocniejszych wersji rajdowego Audi, łącznie z najmocniejszym 630 konnym Audi Quattro S1- samochód ten był tak szybki i trudny w prowadzeniu ze inni zawodnicy zespołu, często woleli wybierać, starsze i znacznie słabsze modele Sportquattro i Quattro. Równolegle w rajdach dochodziło do coraz poważniejszych wypadków. Praktycznie każdy rajd zbierał żniwo wśród rannych kibiców. Na samochodach grupy B zginęło kilku kierowców i pilotów rajdowych.

http://www.fanaticosdelrally.com/wp-content/uploads/2011/02/Michelle-Mounton-001.jpg

Sezon 1985 to dla Michelle pasmo rajdów nieukończonych z powodu awarii i wypadków. Jednak w tym roku Michelle jadąc na 500 konnym Sportquattro wygrała najsłynniejszy na świecie wyścig górski "Pikes Peak" w USA i ustanowiła rekord trasy. W 1986 roku przeszła do zespołu Peugeota który zdominował WRC rok wcześniej. Michelle zdobyła tytuł rajdowego mistrza Niemiec i wygrała prestiżowy Rajd Niemiec, podczas którego gościnnie startujący kierowca Formuły 1, wypadł z trasy przy maksymalnej prędkości a jego samochód eksplodował pod uderzeniu w drzewo. Podczas rajdu WRC Monte Carlo Michelle zajmowała 8 miejsce aż do awarii samochodu. W następnym rajdzie, Tour de Corse, Henri Toivonen na Lancii S4 wypadł z trasy, załoga spłonęła żywcem. FIA zakazała wówczas startów samochodom grupy B które nazywano "Killer Bees". Michelle stwierdziła wówczas że jazda słabszym samochodem nie będzie już tym samym i zakończyła karierę, jednak do dnia dzisiejszego okazjonalnie startuje w niektórych imprezach o charakterze historycznym lub pokazowym.

Pomimo tego że Michelle nigdy nie została mistrzynią świata, jest jedną z największych rajdowych legend. Nie tylko z powodu urody i temperamentu. Michelle jeździła maszynami szybszymi i znacznie groźniejszymi od współczesnych, również jej rajdy były zupełnie inne niż obecnie. Współczesny rajdowiec przejeżdża na jednych zawodach ok. 300km, z czego 150 w tempie sportowym. Michelle musiała natomiast pokonywać średnio 4 tys. km praktycznie bez odpoczynku, z czego przez 600km musiała jechać tak szybko jak tylko się da, w najbardziej nieobliczalnych i śmiercionośnych samochodach jakie kiedykolwiek zbudowano.

Zobaczcie jaka była i jak jeździła:

http://youtu.be/lb4DILvSG9o

Zobacz podobne tematy :

Posty [ 2 ]

Strony 1

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Forum Kobiet » Debiuty literackie - artykuły, opowiadania Netkobietek » Niesamowita Michelle Mouton - najszybsza kobieta na świecie

Zobacz popularne tematy :

Mapa strony - Archiwum | Regulamin | Polityka Prywatności



© www.netkobiety.pl 2007-2024