jak wyznaczyć granice w relacji z rodziną - Netkobiety.pl

Dołącz do Forum Kobiet Netkobiety.pl! To miejsce zostało stworzone dla pełnoletnich, aktywnych i wyjątkowych kobiet, właśnie takich jak Ty! Otrzymasz tutaj wsparcie oraz porady użytkowniczek forum! Zobacz jak wiele nas łączy ...

Szukasz darmowej porady, wsparcia ? Nie zwlekaj zarejestruj się !!!

Forum Kobiet » RELACJE Z PRZYJACIÓŁMI, RELACJE W RODZINIE » jak wyznaczyć granice w relacji z rodziną

Strony 1

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź

Posty [ 22 ]

Temat: jak wyznaczyć granice w relacji z rodziną

Witam,

chyba zacznę od początku ( miło byłoby gdyby znalazł się ktoś kto poradzi mi w tej sprawie) : mieszkam z rodziną, studiuję ( nie zamierzam się wyprowadzać z rodzinnego domu - kocham to miejsce). Od dłuższego czasu moje kontakty - szczególnie z mamą są TYLKO poprawne - tzn rozmawiamy ze sobą ale tylko wtedy kiedy trzeba. Od zawsze byłam skrytą osobą, domatorką, cichą i posłuszną dziewczyną. Mam małą grupę przyjaciół z którymi od czasu do czasu się spotykam. Na co dzień prócz studiów zajmuję się domem, sprzątam, gotuję.. Jednak doszło do tego,że stało się to TYLKO moim obowiązkiem, a wszelkiego rodzaju prośba typu " zabierz proszę swoje ( poukładane przeze mnie wyprane ubranie )" widzę krzywe miny, bo rzekomo powinnam jeszcze do pokoju pod nos zanieść. Ale nie o tym. Czuję się jak więzień we własnym domu - czuję,że dałam sobie wejść na głowę - szczególnie mojej mamie, która potrafi się na mnie obrazić za byle pierdołę... Nie pamiętam kiedy ostatnio widziałam ją z odkurzaczem czy ścierką - ale ok- przywykłam. Ale widzę,że kiedy nie protestuję - wymaga się ode mnie coraz więcej.. Nie mogę wyjść cały dzień z domu gdyż "muszę posprzątać"   ( mam 20 lat) !  - co jest bzdurą, bo szuka pretekstu bym siedziała w domu w którym jest błysk. Relacje mamy z rodzeństwem są b.dobre, ze starszym bratem wręcz przyjacielskie- uśmiech, żarty itd. Ze mną nie ( na pytanie dlaczego ? - " bo nie zamierzam być