usg przezpochwowe, badanie a ciąża - Netkobiety.pl

Witaj na Forum Kobiet Netkobiety.pl! To miejsce zostało stworzone przez kobiety dla aktywnych i wyjątkowych kobiet, właśnie takich jak Ty! Otrzymasz tutaj wsparcie oraz porady użytkowniczek forum! Porozmawiasz na takie tematy jak : miłość, związki, psychologia, edukacja, finanse, religia, zdrowie i uroda...

Szukasz darmowej porady, wsparcia ? Nie zwlekaj zarejestruj się !!!

#1 2012-09-18 22:52:34

cytrynka1985
Cioteczka Dobra Rada

usg przezpochwowe, badanie a ciąża

Kiedy najwcześniej ginekolog jest w stanie stwierdzić ciążę? Kiedy pojawia się pęcherzyk i jest widoczny przez usg? Słyszałam ze 2 tydzien juz widac...
A czy można stwierdzić coś po grubości endometrium? Czy jest jakieś minimum, w którym zarodek może się zagnieździć?

A zwykłe badanie ginekologiczne kiedy coś pokaże? I na jakiej podstawie? Powiększenie macicy? Coś jeszcze?

Z góry dziękuję za odpowiedzi bo naprawdę jestem "zielona" w temacie:)

#2 2012-09-19 08:16:12

sierpniowa
Przyjaciółka Forum

Re: usg przezpochwowe, badanie a ciąża

Przez usg dopochwowe można  ciążę stwierdzić w 5-6 tygodniu, czyli jakieś 3-4 tygodnie po zapłodnieniu. Zarodek zagnieżdża się jakieś 7-9 dni po zapłodnieniu, a enodmetrium musi mieć chyba jakieś 7 mm żeby się to udało.
Najłatwiej zrobić badanie z krwi i określić poziom hCG.

#3 2012-09-19 08:18:00

mm83
Przyjaciółka Forum

ja byłam na usg w 41 dniu cyklu (licząc od dnia rozpoczęcia ostatniej miesiączki) i wtedy było widać sam pęcherzyk ciążowy... ginekolog po wielkości pęcherzyka stwierdził że to jakiś koniec 4 początek 5 tygodnia ciązy, potem byłam 2 tygodnie później czyli na początku 7 tygodnia i było widać już zarodek i słuchać bijące serduszko... teraz zaczął mi się 9 tydzień i następne usg dopiero koło 12 tygodnia...

co do endometrium to nie wiem
co masz na myśli pisząć zwykłe badanie??