Witajcie:)
W tym roku skończę 39 lat. Dopadł mnie głód wiedzy:) Możliwe, że dopadł mnie ze strachu przed przyszłością...
Studiów nigdy nie ukończyłam, ponad 20 lat temu jakiś czas spędziłam na zarządzaniu (kompletna pomyłka), potem na pedagogice opiekuńczo-wychowawczej, jednak i te studia przerwałam (z innych powodów, które teraz nie są ważne). Na medycynę miałam próbować po roku - nie zrobiłam tego.
Skończyłam ostatecznie studium poligraficzne lata temu i całe życie zawodowe pracuję jako operator dtp. Pracy jest b. mało, czego doświadczyłam przy okazji pierwszej fali kryzysu, a operatorów dtp i grafików - jak psów. Powstał kierunek na studiach - grafika komputerowa, co roku kończy ten kierunek masa młodych ludzi. Jak szukałam pracy - największą przeszkodą, pierwszą - był mój wiek - za stara! No pewnie, 36-letnia baba z dziećmi to nie to co 25-letni chłopak pełen zapału, gotowy pracować 24 na 24.... Druga przeszkoda - zostałam jednak technologicznie sporo z tyłu. I nie chce mi się tego uzupełniać.... bo: nie jestem artystką, tylko rzemieślnikiem, nie wydaje mi się, żebym dała radę opanować animacje i inne cuda, a jakbym nawet zdobyła pieniądze na takie kursy i opanowala to wszystko, czego nie umiem, to i tak będę za stara... no i po tylu latach pracy mam zwyczajnie dość.
Oczywiście, bardzo się cieszę, że mam teraz pracę w zawodzie, mam przecież dzieci na utrzymaniu, i obym miała tę pracę jak najdłużej.
Zaczęłam myśleć o przekwalifikowaniu się.... o zabezpieczeniu na wszelki wypadek - ten wypadek przecież w końcu nastąpi.... do końca życia nie będę pracowała w tym miejscu:) - chociaż ja nie mam nic przeciwko, ale starej baby w zawodzie, który jest dla młodych, nikt nie będzie trzymał...
Na pewno nie będę mogła nigdy pracować fizycznie z powodu kręgosłupa.
Bez nauki nie da rady.