To i ja dołączę do tematu...
Jakiś czas temu pracowałam w gastronomii i wówczas "wyrabiałam książeczkę", czyli zrobiłam odpowiednie badania, odebrałam wyniki i zgłosiłam się do lekarza rodzinnego żeby mi je wpisał do książeczki.
Jak podjęłam pierwszą pracę w spożywce, lekarz medycyny pracy, do którego udałam się ze skierowaniem od pracodawcy zapoznał się z wynikami i podbił pieczątkę, że jestem zdolna do pracy z żywnością (czyli tak jak napisano powyżej ). W branży pracowałam jeszcze przez rok, później "wyszłam z kuchni na salony".
Teraz przeglądając oferty pracy w co drugiej czytam "aktualna książeczka sanepid"... moje pytanie brzmi co należy rozumieć pod tym stwierdzeniem?
Jakby nie patrzeć zdolność do pracy na jakimś stanowisku wystawia nam lekarz MP po tym jak pracodawca wyśle nas na badania wstępne, więc jak mam "zaktualizować" książeczkę skoro nie mam pojęcia gdzie i co będę robić?
Z informacji, które udało mi się znaleźć w sieci wychodzi, że "aktualna książeczka sanepid" to pozostałość po starej ustawie i wielu pracodawców po prostu nie wie, że prawo się zmieniło, i że bez konkretnego skierowania książeczka, którą posiada pracownik i tak jest nieważna. Wie ktoś coś na tan temat? Trochę daleko mam do Sanepidu żeby zaczerpnąć informacji u "źródła", więc liczę na łopatologiczne wytłumaczenie tu, na forum